Good Evening to the People Living in the Camp (2018)

Frankrijk / Griekenland / Nederland
Documentaire

geregisseerd door Joost Conijn

Al jaren beheersen vluchtelingen de nieuwsitems, maar wie kent ze nu eigenlijk? In deze documentaire gaat kunstenaar en filmmaker Joost Conijn op zoek. In Griekenland werkt hij zich in een door militairen bewaakt kamp op een verlaten vliegveld naar binnen door een gat in het hek. In Frankrijk, buiten de jungle van Calais, wacht hij met zijn nieuw opgedane kennissen in een donker veld op de vrachtwagens naar Engeland. Conijn volgt de bewoners van vluchtelingenkampen – zonder agenda, zonder hoofdpersoon, zonder vooropgezet plan. Om hun misère gaat het hem niet, wel om hun bezigheden.