Summer in the Forest (2017)

Alternatieve titel: The Idiots

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Palestina
Documentaire

geregisseerd door Randall Wright
met Jean Vanier

Net als talloze anderen werden Philippe, Michel, André en Patrick tot in de jaren zestig bestempeld als 'idioten' en opgesloten en vergeten in gewelddadige psychiatrische instellingen. De jonge filosoof Jean Vanier nam toen eindelijk stelling en verzekerde hun vrijlating. Het was de eerste keer in de geschiedenis dat iemand het systeem had verslagen. Samen creëerden ze L'Arche, een gemeenschap aan de rand van een prachtig bos in de buurt van Parijs. Een stille revolutie was geboren. Nu in de jaren tachtig, nog steeds in L'Arche en vereerd door sommigen als een levende heilige, heeft Jean iets ontdekt dat de meesten van ons zijn vergeten - wat het is om mens te zijn, gek te zijn en gelukkig te zijn.