The Nanny (2018)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Joel Novoa
met Jadin Harris, Jaime Murray en Nicholas Brendon

Een mysterieuze oppas krijgt de opdracht voor de twee jonge kinderen Noa en Michael te zorgen. Noa heeft echter het vermoeden dat de babysitter een kwaadaardige toverfee is en deelt haar verhaal met iedereen die naar haar wil luisteren. Noa gaat in haar eentje op zoek naar antwoorden en komt langzaamaan dichterbij de waarheid.

Njah.

Ik zou graag wat meer gegeven hebben, want ergens vind ik dit wel een sympathiek filmpje. Novoa is duidelijk niet van plan om zomaar weer hetzelfde verhaaltje te vertellen, maar qua uitwerking schort het toch serieus in deze film.

Ik hou best van korte films, maar als je nogal wat uiteen te zetten hebt dan heb je soms gewoon wat meer tijd nodig. Niet alleen dat, dan moet je die tijd ook gewoon goed invullen. En daar loopt het echt wel fout hier. De eerste helft verloopt als een mix tussen Mary Poppins en The Omen, qua opzet misschien best origineel maar qua sfeer en uitvoering eigenlijk best voorspelbaar.

Maar dan net voorbij halverwege zitten er 10 minuten waar er plots een hoop extra dingen op de kijker gedumpt worden. Zaken die wat medewerking qua geloofwaardigheid vragen, en die tijd wordt je gewoon niet gegund. Dat maakt dat het laatste half uur dan ook compleet ridicuul en onnozel overkomt, terwijl het best leuk had kunnen zijn.

De wat goedkope uitvoering helpt ook zeker niet mee, net als het erg matige acteerwerk. En naarmate het einde nadert wordt het steeds lachwekkender. Best jammer, want een goeie regisseur had hier best wat van kunnen maken. Volgende keer beter voor Novoa, al vrees ik een beetje dat het probleem voornamelijk bij hem ligt.