• 8.985.557 stemmen

Picnic at Hanging Rock (2018)

Drama / Mystery | Miniserie

Show titel: Picnic at Hanging Rock

Genre: Drama / Mystery

Ontwikkeld door: Jo Porter, Penny Win en Anthony Ellis

Met: Natalie Dormer, Lola Bessis en Lily Sullivan

Oorsprong: Australië

Datum van release: zondag 6 mei 2018

Eerst uitgezonden op: Showcase (Australië)

• myLum (Lumière) Bekijk miniserie via myLum (Lumière)

Plot Picnic at Hanging Rock

Het is het jaar 1900. Op Valentijnsdag verdwijnen enkele studenten en een lerares van het Appleyard College tijdens een excursie naar de Hanging Rock nabij Victoria's Mount Macedon. De reeks verhaalt over de gebeurtenissen die leiden tot deze dag en de verdwijningen. Hierbij worden diverse perspectieven gevolgd. Snel wordt duidelijk dat de medewerkers van de school alsmede de kletsende bewoners zo hun geheimen hebben.

6 mei 2018 (1 uur)

Eind achttiende eeuw komt de mysterieuze weduwe Hester Appleyard aan in Macedon, Australië. Ze richt een school op voor de jonge vrouwelijke inwoners. Zes jaar later is het Appleyard College een groot succes en wordt het geleid door het enigmatische, maar strenge schoolhoofd. Hester wordt evenwel achtervolgd door haar demonen. De school kent drie uitzonderlijk goede studenten: Irma, Marion en Miranda, die tevens goed bevriend met elkaar zijn. Het vlot niet altijd even goed tussen de leerlingen en de directeur. Wanneer de leerlingen en een gouvernante op Valentijnsdag een picknick organiseren naar Hanging Rock gebeurt het ondenkbare.

6 mei 2018 (1 uur)

Marion, Miranda en Irma zijn samen met hun gouvernante vermist. Een zoektocht wordt opgestart en geleid door sergeant Bumpher. Er wordt duchtig geroddeld en men vermoedt zelfs bovennatuurlijke krachten. De laatste persoon die de dames nog heeft gezien, is de Britse aristocraat Michael Fitzhubert. Hij beschikt over een klederdracht van Miranda, maar zelf ontkent hij dat hij enig ongepast gedrag vertoonde. Hester sluit de school af en verdenkt Sara, die helemaal toegewijd is aan Miranda, ervan iets te weten over de verdwijningen. Wanneer de zoektocht gestaakt wordt, trekt Michael er met Albert op uit om de meisjes te vinden.

6 mei 2018 (1 uur)

De vermiste erfgename van de Rothschild-familie, Irma Leopold, is terecht. Ze is ongedeerd, maar zegt zich niets te kunnen herinneren. Intussen is de geruchtenmolen op gang gekomen en richt de sergeant zich op de school. Zo vraagt hij zich af welke geheimen de academie verbergt. Hester wordt steeds meer paranoïde en verdenkt Sara ervan iets te weten over de verdwijning.

6 mei 2018 (1 uur)

De verdwijningen blijven de school en de bewoners beroeren. Een mysterieuze bezoeker roept herinneringen aan het duister verleden van Hester op, terwijl Sara een manier zoekt om de school te ontvluchten. De gebeurtenissen vóór de verdwijning van de vrouwen worden onthuld.

6 mei 2018 (1 uur)

De Franse gouvernante is erg wantrouwig wat betreft het gedrag van Mevrouw Appleyard. Wanneer ze te horen krijgt dat Sara ongezien door haar voogd is opgehaald, vreest ze het ergste. Terwijl ze op zoek gaat naar antwoorden, reist de brigadier naar Melbourne om Irma te spreken. Een geheime gelofte tussen de verdwenen vrouwen wordt onthuld.

6 mei 2018 (1 uur)

Hester is ervan overtuigd dat haar wraakzuchtige echtgenoot achter de verdwijningen zit en dat hij ook haar achterna zit. Ze staat op het punt te vluchten als de voogd van Sara bewijs voorlegt omtrent de leugens van Mevrouw Appleyard. Hester reist naar Hanging Rock waar de geheime levens van de verdwenen meisjes blootgelegd worden.

Mrs. Hester Appleyard

Ik laat het bij de film.

ZAP! schreef:

Ik laat het bij de film.

Je bedoelt deze ? Picnic at Hanging Rock (1975) - MovieMeter.nl

Waarom ? Ik vond die zo vaag als een deur.

Dat hoeft geen probleem te zijn. Bovendien was de zaak op zich ook vaag. Hier heb ik wat korte stukjes van gezien, maar cinematografisch is dit zo lelijk als de nacht (zoals zo vaak het geval is bij recente tv-producties), i.t.t. de film.

3 2 1 cut

Ieder zijn meug natuurlijk. Ik ga de serie eerst eens zien en dan pas beoordelen. Het is idd een vaag verhaal maar een stukje Aboriginal droomwereld is altijd interessant (en vaag).

Ik vond het echte bagger kon me totaal niet boeien.

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Tja, twee afleveringen ver en ik kijk niet echt uit naar de rest… vaag mag, maar voorts is het idd. spuuglelijk met de groene kleuren die onnatuurlijk fel zijn opgeschroefd, schuine, lachwekkende camerastandpunten en wat David-Hamiltonflou gedoe.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Niet slecht. Er is wat backstory toegevoegd bij de personages. Voor wie daarvan houdt is dat een pluspunt. Wie het liever wat mysterieuzer wil is de film beter.