• 8.985.214 stemmen

Little Women (2017)

Drama | Miniserie

Show titel: Little Women

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Colin Callender, Rebecca Eaton, Sophie Gardiner, Lucy Richer, Heidi Thomas, Fergus Haycock en Laura Macara

Met: Annes Elwy, Willa Fitzgerald en Maya Hawke

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Datum van release: dinsdag 26 december 2017

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Little Women

Josephine 'Jo' March en haar drie zusters Margaret (Meg), Amy en Beth wonen samen met hun moeder terwijl hun vader in de Amerikaanse burgeroorlog vecht. Het levendige viertal is heel gelukkig en erg intiem onder elkaar. Tijdens een feest valt Laurie Laurence op Jo, en zijn huisonderwijzer John Brook heeft een oogje op Margaret. Margaret trouwt met Brook maar Jo wijst Laurie's huwelijksaanzoek van de hand en gaat naar New York voor nieuwe avonturen.

26 december 2017 (59 minuten)

Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog moet 'Marmee' March haar vier dochters zien op te voeden aangezien haar man in het leger zit. Tijdens de eerste kerst zonder hem, besluiten de vrouwen hun voedsel te doneren. Dit blijft niet onopgemerkt.

27 december 2017 (57 minuten)

Marmee verblijft nog steeds in Washington waardoor Jo op dit moment het hoofd van het huishouden is. Ze besluit Amy van school te halen omdat ze daar gepest wordt. Wanneer het met Beth niet goed gaat, besluiten ze Marmee niet in te lichten.

28 december 2017 (57 minuten)

De oorlog is voorbij en Jo begint haar eerste successen als auteur te ervaren. Ze is echter boos over het feit dat Amy mee mag naar Europa. Meg bevalt ondertussen van haar tweeling.

Verhaal is al vele male verfilmd maar dat maakt deze korte miniserie niet minder sterker deze serie is meer dan de moeite waard.

Little Women (1949) - MovieMeter.nl

Little Women (1978) - MovieMeter.nl

Little Women (1933) - MovieMeter.nl Deze vond ik het beste.

Little Women (1994) - MovieMeter.nl

Ik ken het verhaal niet. Misschien ooit eens checken. Maar liefst 8 ontwikkelaars hier!