Crayons of Askalan (2011)

Spanje / Libanon
Documentaire / Animatie

geregisseerd door Laila Hotait Salas

De Palestijnse kunstenaar Zuhdi Al Adawi moest als 15-jarige al de gevangenis in, voor 15 jaar lang. De kunstenaar die gevangen zit in de bezette gebieden, gebruikt zijn kunst als zijn eigen vrijheid van meningsuiting. Hij wordt geholpen door de rest van de gemeenschap en zijn familie om zijn kunstwerken te voltooien. Zijn krijttekeningen tonen zijn artistieke expressie als vorm van verzet.