Headgame (2018)

Horror

geregisseerd door Steven Judd
met Carly Steel, Leonard Roberts en Jamie Hill Fuller

Een groepje mensen wordt wakker in een pakhuis. Ze komen tot de ontdekking dat ze er opgesloten zitten en dat er camera's in hun hoofd geschroefd zijn. Al vlug blijkt dat zij tegen hun zin in onderdeel uitmaken van een luguber spel en dat ze elkaar moeten vermoorden om te overleven.

avatar van umbra
Ben hier naar beginnen kijken met niet al te hoge verwachtingen, poster zag er redelijk goedkoop uit, vooral de andere met 'dare to play' op. Ook de regisseur Steven Judd heeft weinig serieus werk afgeleverd, welgeteld 1 andere film staat hier van hem met een score van 1.41. Maar echt, de film kijkt nog lekker weg, het is niet allemaal woow, dat zeker niet en het is en blijft een B-filmpje, maar hou wel van het 'deadly game' genre, groep mensen die elkaar moeten afmaken, onder toezicht van de spelers, even kort door de bocht, met als doel één winnaar (de rest is dood) en bij de toeschouwers/spelers 1 verliezer die dan gekild wordt door de overlever vh spel...+ nog een kleine wending op het einde. Zeker fijn voor een keer en helemaal geen bagger, waar ik voor vreesde. 6/10

avatar van Daan258
Misschien nog wel een leuk tussendoortje.
Klinkt wel grappig.

avatar van Noodless
Umbra hieronder geeft al heel wat weg van deze film.
Maar gezien de wendingen naar het einde toe viel het nog enigszins mee, al had ik geen spannende ervaring met dit zoveelste deadly game. Het spel in zijn groter geheel is wel leuk qua opzet, maar de mensen binnen de muren die moeten overleven, is heel mager uitgewerkt en totaal niet boeiend. 4/10