• 8.985.301 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Elin Kvist, Jan Blomgren, Mikael Bergkvist en Nathalie Drago

Met: Helena Bergström, Johan H:son Kjellgren en Mattias Nordkvist

Oorsprong: Zweden

Eerst uitgezonden op: C More (Zweden)

Plot Saknad

Hoofdcommissaris Maja Silver keert terug naar haar geboorteplaats in de Zweedse bijbelgordel om haar dochter te bezoeken. Niet lang daarna schokt een verschrikkelijke ontdekking de gemeenschap. Een jonge vrouw wordt dood op een snelweg gevonden. Is het een ongeluk, zelfmoord of een moord? Er wordt zoveel gemoord in kleine gemeenschappen. Zo sereen is het leven in een kleine gemeenschap dus toch niet.

1 januari 2017 (45 minuten)

Commissaris Maja Silver van de politie keert terug naar haar oude geboortestad om de relatie met haar dochter Rebecka aan te halen. Haar leven neemt een nieuwe wending wanneer een jonge vrouw dood op een snelweg wordt gevonden. Is het een ongeluk, zelfmoord of een moord?

5 januari 2017 (45 minuten)

De dode vrouw wordt geïdentificeerd als Mette Andersson, 22, uit Stockholm. In een gevecht verdwijnt ook een zestienjarig meisje. Nu zijn Maja en haar team gedwongen om de hele gemeenschap af te gaan. Het zal ongemakkelijk worden voor velen van de lokale bevolking.

12 januari 2017 (45 minuten)

De zestienjarige Emelie is nog steeds vermist. De politie graaft dieper in het leven van Ortsbornas, maar de kerk werkt niet mee. Eén meisje is reeds dood en er ontbreekt er één. Wie is de hoofdverdachte? In het midden van dit alles probeert Maja wanhopig haar eigen dochter terug te halen.

19 januari 2017 (45 minuten)

De hele gemeenschap is nu op zijn kop gezet, maar Emelie is nog steeds spoorloos verdwenen. De zaak blijkt enorm lastig te zijn en een oplossing is niet voor handen. Waar is zij? Wie heeft haar gepakt? Maja weet dat het vaak degene is waarvan zoiets het minst wordt verwacht.

Niet het niveau wat we gewend zijn uit Scandinavië maar kan er net mee door.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Valt mij op dat ‘het’ niveau van de Scandinavische series echt slecht aan het worden is ! Het is een soort ‘13-in-één-dozijn’ aan het worden.

Eerste aflevering belooft toch wel wat. dus meteen afgekeken.

Prima serie, ik heb genoten en werd meerdere malen op het verkeerde been gezet. 3 uur zijn om gevolgen. De setting speelt zich af in Bogelund, een klein stadje in Zweden waar weinig gebeurt. Je ziet wel in deze film / mini-serie dat er daardoor soms wat kneuterig gehandeld wordt.

avatar van Toontje G

Toontje G

De eerste aflevering was even doorbijten. Daarna werd het na elke aflevering wel beter.

avatar van hoffhaan

hoffhaan