Bajkeri (2017)

Tsjechië

geregisseerd door Martin Kopp
met Hana Vagnerová, Adam Misík en Jan Komínek

De drie tieners Jáchym, David en Sasa worden door hun ouders op een fietsvakantie gestuurd onder de begeleiding van Jáchyms jonge stiefmoeder Tereza. Doorgaans zitten ze de hele dag achter de computer spelletjes te spelen, te chatten met virtuele meisjes en YouTube-videos te maken. Hun ouders denken dat het goed voor hen is om de echte wereld eens te leren kennen. Ondanks een initieel gebrek aan motivatie merken ze gaandeweg dat ze best zonder de virtuele wereld kunnen en dat echte meisjes veel leuker zijn dan virtuele meisjes.