Arif v 216 (2018)

Turkije
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Kivanç Baruönü
met Cem Yilmaz, Ozan Güven en Özkan Ugur

Arif die in de toekomst heel veel dikke vrienden heeft gemaakt op een afstand van duizenden lichtjaren met een avontuur dat hij meegemaakt heeft op de planet Gora, zet zijn leven rustig voort. Op een dag laat de verrassende gast robot 216 Arif beginnen met een nieuw avontuur. De menselijke robot 216 die van heel ver komt, wil als een echte mens leven, verliefd worden, lachen en huilen. Voor Arif waren deze zaken allemaal eenvoudig maar, 216 was niet meer dan een robot met kunstmatige intelligentie oud model. Kan hij leven in de wereld als een echt mens? Arif moet besluiten, moet hij beginnen met een nieuw avontuur om de wensen uit te voeren van zijn vriend die van een afstand komt van honderden lichtjaren of moet hij 216 terugbrengen…

avatar van ambrosini
Ben een fan van Cem Yilmaz, maar helaas moet ik ook bekennen dat Cem geen films meer maakt zoals Gora, Arog, etc.. De laatst films o.a. Arif is met weinig humor/spanning/actie/etc.

Cem Yilmaz is een pro met stand-up maar films blijkbaar niet..

jammer..