Living on Soul (2017)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Jeff Broadway en Cory Bailey
met Sharon Jones, Charles Bradley en Gabriel Roth

Daptone Records is een in 2001 opgericht, onafhankelijk platenlabel uit Brooklyn gespecialiseerd in funk, gospel en soul. In december 2014 gaven beroemde muzikanten uit de Daptone-stal een reeks concerten in het legendarische Apollo Theater in New York, waar onder anderen Billie Holiday en James Brown ooit optraden. De concertfragmenten worden afgewisseld met achter de schermen gedraaide scènes en interviews met medeoprichter Gabriel Roth, alsmede de optredende artiesten, onder wie Charles Bradley, Sharon Jones en Naomi Shelton.

avatar van Decec
stinissen
komt donderdag 19 april om 22.55 uur NPO 2

Tja, muzikaal gezien zul je niet veel beter komen dan de dames en heren die er hier te zien zijn, maar als docu is het allemaal niet heel erg geslaagd.
Had beter gewoon een concertfilm kunnen zijn.