Salyut-7 (2017)

Rusland
Actie / Drama

geregisseerd door Klim Shipenko
met Lyubov Aksyonova, Ilya Andryukov en Pavel Derevyanko

Het is 1985. Het onbemande Sovjet-ruimtestation Salyut-7 draait om de aarde en stopt plotseling met reageren op bevelen van het controlecentrum op aarde. Als het ruimtestation, de trots van de Sovjet-ruimtevaart, neerstort zal het niet alleen het beeld van het land schaden, het zal ook een ramp zijn met veel slachtoffers. Om een catastrofe te voorkomen moeten mensen naar het station worden gestuurd. Niemand heeft ooit geprobeerd om aan boord te komen van een onbemand object in de ruimte. Tot op heden wordt deze missie beschouwd als de meest technisch uitdagende missie in de geschiedenis van ruimtevaart.