From Bedrooms to Billions (2014)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Anthony Caulfield en Nicola Caulfield
met Shahid Ahmad, Nigel Alderton en Nick Alexander

Geschiedenis van de Britse videogames-industrie vanaf 1979 tot 2014. Ontwikkelingen in de computertechnologie in het Verenigd Koninkrijk aan het eind van de jaren 70 inspireerden een kleine groep van liefhebbers, hobbyisten, schoolkinderen en ondernemers om enkele - inmiddels klassieke - spellen te maken en uit te brengen. Aan bod komen onder meer de ZX 80/81, de in de jaren 80 bekende ZX Spectrum en nog bekendere Commodore 64.