Gaspard Va au Mariage (2017)

Alternatieve titel: Gaspard at the Wedding

Frankrijk / België

geregisseerd door Antony Cordier
met Félix Moati, Laetitia Dosch en Christa Théret

De 25-jarige Gaspard moet na vele jaren van afstandelijkheid het contact met zijn familie weer aanhalen wanneer zijn vader aankondigt te gaan hertrouwen. Hij besluit de excentrieke Laura mee te nemen naar de bruiloft. Zij gaat de rol van zijn vriendin op zich nemen en samen trekken ze naar de dierentuin van de ouders van Gaspard waar hij is opgegroeid.

avatar van henrygreenways
echt geen onaardige film, had best uitgebracht kunnen worden !

Geen onaardige film? Ik vond het een topfilm. Zelfs een van de beste films die ik de laatste maanden gezien heb. Gewoon omdat er zoveel gebeurt op de vierkante centimeter. Ja, het is een comedy, maar wel een met een scherp randje over een familie die, zeg maar, prettig gestoord is en waarvan de leden, de vader, de broers en de dochter, nogal wat onverwerkt verleden met zich meezeulen. En die, ook nog, een dierentuin runnen.

Een van de zoons heeft zich altijd afzijdig gehouden en komt nu naar huis omdat zijn vader wil (her)trouwen. Onderweg pikt hij een meisje op, een vrije ziel, om voor z'n vriendinnetje door te gaan. Krankjorum natuurlijk, maar wel lollig. Hij betaalt haar vijftig euro per dag. 'Maar geen seks'. Thuis wacht zijn zuster op hem, die de hele dag in een berenvel rondloopt en daardoor erg gaat stinken. Maar geen nood, ze kruipt lekker bij haar broer in de badkuip en begint haar oksels te scheren

Gek genoeg? O, er gebeurt nog veel meer en het lijkt allemaal volkomen plausibel. Zoals die vader die van z'n eczeem af probeert te komen door in een badkuip met piranha's te gaan zitten. Geweldig toch? De zuster wordt gespeeld door Christa Théret. Wat een stuk zeg. En ze is ook niet kinderachtig met bloot. Het gelegenheidsvriendinnetje Laetitia Dosch is ook leuk, alleen zij is wat preutser. Nou ja, je kunt niet alles hebben. Een heerlijke film.