Gnome Alone (2017)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Peter Lepeniotis
met de stemmen van Becky G., Josh Peck en Olivia Holt

De jonge meid Chloe ontdekt tot haar grote verrassing dat er al eeuwenlang een oorlog woedt tussen de Gnomes en de Troggs, monsters die via een magisch portaal uit een andere dimensie komen. De tuinkabouters blijken dappere mannetjes die de aarde beschermen tegen de maffe en hongerige Troggs die alles op hun pad verslinden. Chloe staat voor een lastig keuze: haar best doen op school, of met de kabouters meevechten in de strijd tegen de Troggs.

avatar van K. V.
Deze lag in de bib en ook maar eens meegebracht. Een prima filmpje voor een jonger publiek, maar voor een ouder publiek, toch iets minder. Ook visueel vond ik deze toch wat minder geslaagd. Het verhaal verveelde gelukkig niet.
Leuk om eens gezien te hebben, maar toch een mindere animatiefilm.