The Cursed Ones (2015)

Verenigd Koninkrijk / Ghana
Drama / Thriller

geregisseerd door Nana Obiri-Yeboah en Maximilian Claussen
met Oris Erhuero, Jimmy Jean-Louis en Ama K. Abebrese

De gedesillusioneerde journalist Godwin komt aan in een West-Afrikaans dorp om er het lokale festival te behandelen. Al snel wordt hij meegesleept in een heksenjacht. Door tegenslagen wordt een doof meisje beschuldigd van hekserij en de pastoor staat erop het meisje enkel te kunnen redden via exorcisme of de dood. Godwin poogt met de hulp van een leraar het leven van het meisje te redden, maar krijgt tegenwind in de vorm van corruptie en valse profeten.