Dying Laughing (2016)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Komedie

geregisseerd door Lloyd Stanton en Paul Toogood
met Kevin Hart, Amy Schumer en Jerry Seinfeld

Terwijl schilders, schrijvers, muzikanten en zelfs dansers bestempeld worden als kunstenaars, worden stand-up comedians vaak beschouwd als louter entertainers. Hun werk heeft echter mogelijk meer direct effect op een publiek dan elke andere vorm van kunst. Dit zijn sociale en culturele commentatoren die op hun best de manier waarop we denken over belangrijke zaken kunnen veranderen terwijl ze de toeschouwer soms doen huilen van het lachen. Een stand-up comedian moet de schrijver, de regisseur en de steracteur zijn, en in tegenstelling tot alle andere prestaties is er hier geen repetitie, geen praktijk, geen vangnet. De stand-up kan alleen werken voor een live publiek - met feedback die onmiddellijk optreedt en vaak wreed is...

Teaser