• 8.985.445 stemmen

Une Chance de Trop (2015)

Drama / Thriller | Miniserie

Alternatieve titel: No Second Chance

Genre: Drama / Thriller

Ontwikkeld door: Harlan Coben

Met: Alexandra Lamy, Pascal Elbé, Lionel Abelanski, Alexandra Lamy, Pascal Elbé en Lionel Abelanski

Oorsprong: Frankrijk

Datum van release: donderdag 15 oktober 2015

Eerst uitgezonden op: TF1 (Frankrijk)

Plot Une Chance de Trop

Dr. Alice Lambert zoekt wanhopig naar haar vermiste baby en komt terecht in een web van genadeloze criminelen, argwanende agenten en duistere geheimen. Twee jaar na de ontvoering krijgt Alice een cryptisch bericht, waardoor ze weer hoop krijgt om haar dochter terug te vinden. Maar ze weet niet wie ze om hulp kan vragen.

15 oktober 2015 (58 minuten)

Nadat Dr. Alice Lambert een gewelddadige aanval heeft overleefd, ontdekt ze dat haar babydochter is verdwenen en wordt ze ondervraagd door de politie.

15 oktober 2015 (58 minuten)

Alice gaat tot het uiterste om haar zus te vinden, waardoor de spanningen met de politie oplopen. Richard raakt steeds meer betrokken bij het onderzoek.

22 oktober 2015 (57 minuten)

22 oktober 2015 (51 minuten)

Er wordt steeds meer bekend over Richard s verleden terwijl Alice wil ontsnappen om opnieuw achter de ontvoerders aan te gaan. Madame Delaunay verandert van gedachten.

29 oktober 2015 (50 minuten)

Op de boerderij krijgen Alice en Richard een onverwachte bondgenoot die voor een doorbraak zorgt. Becard en zijn mannen proberen hun sporten uit te wissen.

29 oktober 2015 (59 minuten)

Vriendschappen worden op de proef gesteld en er worden verschrikkelijke geheimen onthuld wanneer Alice erachter komt wat er gebeurd is op de dag waarop Tara verdween.

avatar van Starbuck_mm

Starbuck_mm

Goede en spannende serie. Het eind vond ik wat sentimenteel. Zeker de moeite waard. Zonde om links te laten liggen.

avatar van 606

606

No Second Chance is de alternatieve titel btw

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Goede spannende serie . En er komt een eind aan de serie. 3.5

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

Holy, wat gebeurt er veel in de eerste aflevering... De vaart zit er flink in. Ik dacht dat het als inleiding was en dat het in de rest van de afleveringen wat zou afremmen, maar dat is amper het geval; het vliegt van hot naar her, met een soort superwoman.

Niet mijn smaak, hoewel het zeker onderhoudend is. Vind het al met al net een voldoende, maar het einde is een enorme domper.

Behalve dat het oversentimenteel is / gebracht wordt, is het bespottelijk. Vanuit het niets verschijnt er een (bebloede) Fransman voor je deur in Amerika, die een heel, heel lang verhaal zou moeten vertellen, en je ervan moet overtuigen om op basis daarvan je adoptiekind weer af te staan. Dat overkomt de Amerikaanse adoptie-ouders en ja binnen één(!) nacht hebben ze besloten om het kindje, dat ze van kleins af aan hebben opgevoed, af te staan... yeah.. Maar dan blijkt, als klap op de vuurpijl, verhuizen ze mee naar Frankrijk, en daar leefde iedereen nog lang en gelukkig haha.

Zo zitten er nog wel meer onlogische zaken in. De meeste daarvan neem je voor lief omdat het tempo erin blijft, maar het einde dan óók zo snel rondbreien, is too much.

Tussen de 3 en de 3,5 ster. Het is dat ik me de eerste vijf afleveringen kostelijk geamuseerd heb, dat ik er 3,5 ster van maak. Ik ben het echter volledig met Dingus eens dat aflevering zes nergens op slaat. Zeer zwak, over-Amerikaans einde voor een verder prima serie. Lamy (of is het toch stiekem Dionne Stax?) doet het prima in de hoofdrol en weet te overtuigen. De slechte finale laat een onprettige nasmaak achter, maar het algemene gevoel over de serie is voldoende.

avatar van AniSter

AniSter

• 1969 berichten

Fantastische serie met een goed en spannend verhaal. Een klein beetje jammer van de herhalingen van zetten en het snelle en dunne einde, maar ondanks dat hiervan genoten.