White Men Can't Jump (1992)

Komedie / Drama

geregisseerd door Ron Shelton
met Woody Harrelson, Wesley Snipes en Rosie Perez

Oplichter Billy (Woody Harrelson) is op de vlucht voor zijn schuldeisers en belandt hierbij in de wijk Venice in Los Angeles. Om wat bij te verdienen daagt hij op een veldje waar een groep zwarte jongens aan het basketballen is, één van hen uit tot een duel om geld. Sidney (Wesley Snipes) gaat de uitdaging aan, want hoe zou zo'n slungelige blanke nu iets van basketbal afweten? Wanneer Sidney voor de ogen van zijn vrienden wordt ingemaakt, bedenkt hij dat hij samen met Bill wel eens veel geld zou kunnen verdienen door weddenschappen aan te gaan. Dit zou ook voor hem goed uitkomen, want Sidney kan wel wat geld gebruiken. Maar wat Sidney echter niet weet, is dat Billy schulden heeft bij twee gangsters die hun geld binnenkort komen opeisen.