Lieberman, de man die verkoos om thuis te blijven bij z'n gezin terwijl zijn "Blue Sunshine" getoond werd op het London Film Festival. Zijn film werd beter onthaald dan Carpenters "Assault on Presinct 13", maar helaas voor de afwezige Lieberman kreeg de aanwezige Carpenter het aanbod om Halloween te maken. Of hoe een kleine speling van het lot massale gevolgen kan hebben. Achteraf bekeken niet eens zo slecht, want Carpenter heeft toch net wat meer in z'n mars.
Lieberman is naar eigen zeggen in oorsprong een schrijver, gaande van ruwe ideeën tot uitgewerkte scenario's. Is ook wel te merken aan z'n films die doorgaans meer diepgang verschaffen dan de doorsnee horrorfilm. Heb alleen nog maar het genoegen gehad om z'n eerste drie films te zien, maar die zetten zeker aan tot meer. Ook al zijn de gemiddelde scores van zijn laatste films niet meteen veelbelovend. Hoe dan ook, zijn werk geeft duidelijk blijk van visie en creativiteit. Nergens te betrappen op generische patronen in z'n films trakteert Lieberman het publiek op originele concepten. Algemeen oogt de uitwerking low-budget (wat het ook is) en is de visuele kwaliteit duidelijk van B-filmniveau. Wat overigens niet belet dat die typische sfeer enorm voelbaar is, in positieve zin weliswaar.
Voor mij een goed regisseur die spijtig (of gelukkig, 't is maar hoe je het bekijkt) nooit het cultmilieu is ontgroeid. Ik vraag me in elk geval sterk af hoe hij een Masters of Horror-aflevering zou hebben aangepakt.
Ben vooral gecharmeerd van zijn Just Before Dawn en het waanzinnige Blue Sunshine. Bovendien zijn Squirm en Satan's Little Helper ook zeer geslaagde horrorfilms.
Geweldige regisseur met een paar klassiekers op zijn naam. Denk aan Blue Sunshine, Just Before Dawn en Squirm. Ik heb hem een paar vragen mogen stellen. Hieronder lees je het korte interview dat ik aan hem heb mogen afnemen.