Deze regisseur heeft toch grote namen in zijn lijst staan. Zijn laatste twee films vond ik niets. The Patriot ging wel. Maat toch ben ik benieuwd naar zijn verdere films.
het zijn meer grote producties dan grote namen. Vond "Independence Day" een leuke wegkijker. De rest is allemaal matig tot zeer matig. Ze hebben vast veel geld opgeleverd....
Misschien wel de slechtste blockbuster regisseur die rondloopt. Tenenkrommend simplisme, het verheerlijken van de American values, voorspelbaarheid, ongeloofwaardigheid en grootschalige cgi actie zijn zijn kenmerken. Zal later een lijstje met stemmen plaatsen. Hoogste is een 2,5.
Misschien wel de slechtste blockbuster regisseur die rondloopt. Tenenkrommend simplisme, het verheerlijken van de American values, voorspelbaarheid, ongeloofwaardigheid en grootschalige cgi actie zijn zijn kenmerken. Zal later een lijstje met stemmen plaatsen. Hoogste is een 2,5.
Toen ik werkte aan Midway verscheen Dunkirk van Christopher Nolan in de bioscopen. Dat maakte me nerveus: óók een film vol luchtgevechten. Wat bleek? Zijn luchtgevechten zijn slappe hap vergeleken met die van mij. Dat komt doordat Nolan graag échte oude vliegtuigen wilde gebruiken. Wat krijg je dan? Antieke vliegtuigjes van steenrijke, hoogbejaarde verzamelaars die hun machines best willen uitlenen, maar erop staan om zelf te vliegen. Totáál niet spectaculair natuurlijk. De jonge piloten die in het echt aan de stuurknuppel zaten, waren gestoord, namen absurde risico’s: tijdens een duikvlucht zo laat mogelijk je bom loslaten, omdat de kans op een voltreffer dan het grootst is. Dát zie je in Midway.’
Stargate en The Patriot zijn z'n beste films, en al die andere overdreven rampenfilms, of hou moet je dat noemen, was niet echt aan mij besteed. The Patriot vond ik zeker destijds wel een hele goeie film, maar dat was ook met een Mel Gibson die toen nog goeie films maakte. Stargate vind ik misschien wel Emmerich's beste sciencefiction film. Jammer dat hij dat niveau films niet meer kan maken.