Aansluitjng TV - VCR - DVD Recorder
[permalink] geplaatst op 11 oktober 2007, 17:04 uurIk wil graag enkele VHS banden op de harddisk van mijn dvd recorder opslaan. Ik heb 1 scart aansluiting op de tv.
De dvd recorder heb ik op de tv aangesloten (AV1)
De VCR is via een coax kabel op de tv aangesloten.
Het zou toch voldoende moeten zijn om nu via een scartkabel de VCR op de DVD recorder aan te sluiten?
Ik heb dit geprobeerd, maar opnemen van AV2 leverde nog steeds alleen zwart beeld op.
Ik hoop dat iemand mij e.e.a. kan uitleggen.
[permalink] geplaatst op 11 oktober 2007, 17:05 uurHet is me al gelukt.

[permalink] geplaatst op 24 oktober 2007, 15:21 uurhallo, ik sukkel dus met hetzelfde probleem. Ik heb mijn vcr aangesloten aan de dvd recorder met een kabel met rood-wit en gele stekker. Krijg helaas enkel zwart/wit beeld.Misschien kan jij me zeggen wat ik moet doen. Alvast bedankt
Groetjes
[permalink] geplaatst op 30 oktober 2007, 18:59 uurbobonneke schreef:
hallo, ik sukkel dus met hetzelfde probleem. Ik heb mijn vcr aangesloten aan de dvd recorder met een kabel met rood-wit en gele stekker. Krijg helaas enkel zwart/wit beeld.Misschien kan jij me zeggen wat ik moet doen. Alvast bedankt
Groetjes
Het kan zijn dat jij een out kabel gebruikt en dat is niet hetzelfde als een in kabel.
Kijk op je kabel of er een out op staat of in en anders of er een pijltje staat die richting geeft naar out of in.
Out is pijltje naar 3 kleuren pluggen.
Wat ik zowiezo aanraad is scart- scart te gebruiken want die heeft beter rendement(Kwaliteit).