134.917 gebruikers | 85.737 films | 31.053 regisseurs | 3.508.980 berichten | 4.931.474 stemmen

Foto's van filmlocaties / plekken uit films waar jij bent geweest

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 21 december 2009, 21:55 uur
Ik was een paar jaar geleden in Seattle en kon de drang echt niet weerstaan om een auto te huren en enkele tientallen kilometers verderop te gaan kijken in North Bend, de plaats waar veel scenes uit Twin Peaks zijn opgenomen. Ergens is het heel fascinerend om op dat soort plekken te staan en je te bedenken wat zich er allemaal heeft afgespeeld tijdens het schieten van een serie of film, en welke illusies ze hebben weten te scheppen. De RR-Diner uit Twin Peaks is in de serie bijvoorbeeld best een knus wegrestaurantje, maar in werkelijkheid een vies, lelijk kreng waar je hooguit een smakeloos broodje ham kunt krijgen (met een liter cola). Sindsdien ben ik nog wel vaker op filmlocaties terechtgekomen, doelbewust of per ongeluk.

Dus: post hier je foto's van filmlocaties waar je zelf bent geweest, bij voorkeur met een afbeelding van die locatie uit de film erbij. Voorwaarde is wel dat het zelfgeschoten foto's moeten zijn! Ik trap natuurlijk af met Twin Peaks (mijn foto's staan links).

(afbeelding)
RR-diner, compleet met de VW Kever van Heidi

(afbeelding)
De beroemde waterval met daarachter hotel The Great Northern.

bericht [permalink] geplaatst op 21 december 2009, 21:55 uur
Yak en ik liepen vorige week in New York pardoes tegen de volgende filmlocatie aan:

(afbeelding)
The Ghostbusters

bericht [permalink] geplaatst op 21 december 2009, 21:57 uur

(afbeelding)

Uit onze eigen stad natuurlijk Zwartboek. Dit is sociëteit De Witte aan het Plein, maar andere scènes uit Zwartboek zijn letterlijk bij mijn vorige huis om de hoek geschoten.

Edit: als bonus ook nog een foto van de 'set' bij mij om te hoek destijds.

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 21 december 2009, 21:57 uur
Ook in New York, onder andere op Coney Island is Requiem For A Dream opgenomen. Wij hebben de vreselijke koude wind getrotseerd voor wat foto's op de pier aldaar:

(afbeelding)
De pier met Coney Island op de achtergrond.

(afbeelding)
De pier met het uitzicht op zee.

bericht [permalink] geplaatst op 21 december 2009, 21:58 uur

(afbeelding)

De ingang van het Dakota-gebouw in New York, waar Rosemary's Baby is opgenomen. Op deze zelfde stoep is trouwens John Lennon doodgeschoten.

bericht [permalink] geplaatst op 21 december 2009, 21:59 uur
Vorig jaar in Berlijn hebben we wat locaties uit Christiane F: Wir Kinder Vom Bahnhof Zoo bezocht:

(afbeelding)
Bahnhof Zoologischer Garten.

(afbeelding)
Het welbekende Mercedes logo.

bericht [permalink] geplaatst op 17 december 2010, 20:28 uur
De pizzeria uit de film Pizza Maffia is vlakbij mijn werk. Inmiddels zijn de opnames allang afgerond, maar pizzeria Novara is er nog steeds:

(afbeelding)

Madecineman
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 18 december 2010, 10:59 uur

(afbeelding)

De boom waar Angelina Julie in strak zwart stoeipakje heeft voor staan dartelen in Tomb Raider, Cradle of Life :)

bericht [permalink] geplaatst op 5 juni 2011, 23:43 uur
In Film > Algemeen > Plekken Uit Films Waar Jij Bent Geweest:

Het is leuk als je een film bekijkt, en je ziet een plek waar jij al bent geweest wordt gefilmd.
Of dat je naar plekken heen gaat die je hebt gezien in een film.

Zelf ben ik al in het café waar Amélie Poulain werkt geweest. En in In Bruges hebben ze heel de tijd de streek van mijn school gefilmd. (Academie voor Schone Kunsten)

Waar zijn jullie al geweest?

bericht [permalink] geplaatst op 5 juni 2011, 23:46 uur
Hier is al een vergelijkbaar topic voor: Film >> Algemeen >> Foto's van filmlocaties

bericht [permalink] geplaatst op 5 juni 2011, 23:53 uur
James (AVGN) heeft leuke items over bekende filmlocaties op z'n site Cinemassacre. Aanraders _O_

It's a mad mad mad mad world (Video)

Ghostbusters (Video)

Vertigo (Foto's)

Full House (Video)

Sleepy Hollow (Video)

Back to the Future (Foto's)

Back to the Future (More) (Foto's)

Rocky (Video)

Madecineman
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 10:16 uur

(afbeelding)

Eilan Donan Castle in Schotland, het kasteel uit de eerste Highlander film (btw geen eigen foto, heb ik wel maar die stammen nog uit de tijd van voor de digitale camera ;) )

bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 15:18 uur
We zouden hier ook eigenlijk een KO voor kunnen houden!

Mijn nr. 1 zou zijn James Bond eiland in Thailand. Wel foto van maar ook voor digi tijdperk.

Metalfist
(crew)
bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 15:26 uur
Wonder Wheel uit The Warriors:

(afbeelding)

Coney Island in New York:

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 15:38 uur
Ook net in NYC geweest, waar ik o.a. foto's van filmlocaties uit Taxi Driver heb gefotografeerd. Coney Island ook geweest en dat was me een bizarre ervaring. Zal de foto's binnenkort eens plaatsen.

Metalfist
(crew)
bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 16:19 uur
Coney Island vond ik ook een bevreemdende ervaring. Raar sfeertje dat er hangt maar heerlijk authentiek. Als enorme Warriors fan moest ik er natuurlijk ooit eens zijn geweest.

Madecineman
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 16:21 uur
Deze was ook tof... La Peineta de Monsul in Zuid Spanje, Almeria. Strand uit Indiana Jones and the Last Crusade. Helaas ook alleen maar foto's van voor de digitale revolutie in bezit.

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 7 juni 2011, 0:41 uur
Uit de film La Sconosciuta, foto's gemaakt in Trieste in Italie:

(afbeelding)

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 13 januari 2012, 16:35 uur
Ik ga binnenkort naar Londen en ik ga proberen om het huis te vinden uit Spaced. Ik heb het gevonden op Google Maps. Het is slechts 12 minuutjes van waar wij verblijven.
Als je het huis niet kent, hier een foto:

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 24 februari 2012, 23:58 uur
Mission accomplished!

(afbeelding)

Nog meer: het park uit Mary Poppins.

(afbeelding)
The Millenium Bridge die verwoest werd in Harry Potter 6:

(afbeelding)
De voorkant van St. Paul's Cathedral die als finishlijn werd gebruikt en het kantoor van Whit (de komkommer) in Run Fatboy Run:

(afbeelding)

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 1 maart 2012, 2:04 uur
Geen eigen. Dentist 1,

(afbeelding)

(afbeelding)