134.917 gebruikers | 85.737 films | 31.053 regisseurs | 3.508.980 berichten | 4.931.474 stemmen

Cineville

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 30 januari 2009, 13:13 uur
http://www.cineville.nl/

13 bioscopen in Amsterdam gaan vanaf 19 februari samen een nieuwe pas uitgeven. Hiermee kun je voor 17,50 onbeperkt naar de bioscoop. Zo'n beetje alle niet-Pathé-bioscopen doen mee.

Zeer goed nieuws in mijn ogen. Als je 3 keer per maand gaat heb je de prijs er uit. Ik haal dat momenteel niet, maar ga die pas denk ik toch nemen, om mezelf te stimuleren vaker naar de bios te gaan. :)

De bioscopen die meedoen:
* The Movies
* Cinecenter
* Het Ketelhuis
* Rialto
* Filmtheater/Café Kriterion
* Studio/K
* De Balie
* Melkweg Cinema
* Het Tropentheater
* Filmmuseum
* Smart Project Space
* Filmhuis Cavia
* De Uitkijk

bericht [permalink] geplaatst op 30 januari 2009, 16:11 uur
Klinkt goed inderdaad. Ik ga nu veel te weinig naar de bioscoop. €17,5 is niet veel voor onbeperkt films kijken. Nu nog even tijd vrij zien te maken...

bericht [permalink] geplaatst op 31 januari 2009, 18:06 uur
Wat mij betreft een heel goed initiatief. Als ik in Amsterdam zou wonen had ik er zeker één aangeschaft, maar nu twijfel ik nog. Ik heb al wel zo'n Pathékaart, waar ik veelvuldig gebruik van maak.

bericht [permalink] geplaatst op 31 januari 2009, 19:05 uur
Klinkt goed. Zeker voor Arthouse films een uitkomst!

bericht [permalink] geplaatst op 31 januari 2009, 21:48 uur
Deze pas ga ik zeker overwegen. Goed initiatief. :Y

neo
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2009, 11:32 uur
Klinkt goed. Misschien dat men zich er in andere steden ook aan gaat wagen...

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2009, 11:42 uur
Als Amsterdam niet zo ver was had ik er ook één genomen.

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2009, 13:06 uur
neo schreef:

zondag 18 november 2007 | 09:27

Groninger bioscopen komen met unieke ‘Groninger Filmkaart’

Twee Groninger bioscopen, Mustee in de Euroborg en Images, slaan de handen ineen. De twee bioscopen brengen samen de ‘Groninger filmkaart’ op de markt, een abonnement waarmee de houder onbeperkt naar de film kan. Samen zijn deze bioscopen goed voor 13 zalen en een zeer breed aanbod aan films.

De Groninger Filmkaart is er in twee variaties, voor 1 persoon en, nieuw in Nederland, ook een kaart voor twee personen. De eenpersoonskaart gaat € 20 kosten en de tweepersoonskaart € 35 per maand.

De directies van beide theaters zijn zeer verguld met deze landelijke primeur. Philipp Wolff, directeur van de Wolff Cinema Groep: “Dit is uniek in Nederland, een arthouse en een commerciële bioscoop die op deze manier gaan samenwerken.”

Peter Bon, directeur van Images, ziet het ook als een mogelijkheid om een groter publiek te stimuleren om zijn theater te bezoeken.

Vanaf 15 november zijn de abonnementen te verkrijgen aan de kassa van de Mustsee Euroborg en Images. Voor meer informatie: www.mustsee.nl/filmkaart

;)

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2009, 13:07 uur
neo schreef:

Utrecht, Den Haag en Groningen?

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2009, 13:08 uur
Niet echt 'uniek' dus. :)

bericht [permalink] geplaatst op 1 februari 2009, 13:10 uur
Het aanbod in Amsterdam is uiteraard wel uniek te noemen met o.a. het Filmmuseum als deelnemer.

bericht [permalink] geplaatst op 17 februari 2009, 16:12 uur
vind dit zo leuk! :D

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2010, 20:04 uur
Het fijne is ook dat je op cineville.nl meteen een overzicht hebt van alles wat er in de 13 arthouse bioscopen draait die dag, de dag erna en de dag daarna. Helaas niet verder dan dat, maar goed.

Ik ga nu toch maar echt zo'n kaart aanschaffen denk ik.

starbright boy
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 27 januari 2012, 8:56 uur
Volgens een advertentie in de Daily Tiger sluiten binnenkort filmtheaters in Den Haag, Rotterdam en Delft zich aan bij Cineville.

bericht [permalink] geplaatst op 8 februari 2012, 18:27 uur
We hadden het er afgelopen week al eventjes over. Ondanks een paar aankondigingen in de Daily Tigers, blijft het alsnog angstvallig stil of onduidelijk wanneer het precies in werking zal treden. Dit varieert van begin februari (nu dus) tot 'niet voor begin mei' (wat me realistischer lijkt). Alhoewel er al hier en daar persberichten zijn te vinden dat je naar desbetreffend programma kunt met je Cineville pas die geldig is in 19 (dus incl. de zestal non-Amsterdamse zalen) gelegenheden.

Geduld is een schone zaak. He, en 10% korting bij Plato/Concerto [ook niet mis].

kappeuter
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 8 februari 2012, 18:49 uur
Ja het zal wel mei worden.

Uit een bericht van 1 februari:
Volgens Büller bevinden de uitbreidingsplannen zich in de afrondende fase. Hij hoopt in mei definitief van start te gaan in de nieuwe steden.

Cineville breidt uit | Nieuw Amsterdams Peil - napnieuws.nl