MENU
Mijn Updates +

Film / Algemeen / Een film voor een date

geplaatst op 10 februari 2010, 1:13 uur, permalink
Ik zoek een aantal leuke films om bij te daten. Films als "alles is liefde" doen het altijd wel goed bij de dames. Dramatische films wat minder. Komedisch als The Big Lebowski moet je ook niet bij daten
Ik heb Cinema Paradiso nog thuis liggen, is die leuk om bij te daten??

Heeft er verder nog iemand date film tips?

geplaatst op 10 februari 2010, 1:45 uur, permalink
The Notebook is toch wel dé film als het om mood bevordering gaat
.

geplaatst op 10 februari 2010, 10:06 uur, permalink
Ligt aan het meisje, houd ze zelf ook wel echt van films? Zo niet dat zou ik het niet te moeilijk maken. En de hoeveelste date is het? Niet op de eerste date film gaan kijken of naar de bios, die tijd kun je beter benutten door mekaar te leren kennen.

geplaatst op 10 februari 2010, 10:12 uur, permalink
Precies, iedere meid is anders.. het is niet echt te zeggen wat voor film haar nou echt goed bevalt, je kan ze niet allemaal over een kam scheren he..
Misschien houd ze wel van Hitchcock

geplaatst op 10 februari 2010, 10:20 uur, permalink
Dan is het wel een goeie!

Ik zit te denken over een film die voor een wat breder publiek geschikt is, misschien 50 First Dates? of The Weddingsinger?

geplaatst op 10 februari 2010, 10:25 uur, permalink
Jaa, vind het niet erg om met een meid hitchcock te kijken hoor

geplaatst op 10 februari 2010, 10:53 uur, permalink
Amity schreef:
Niet op de eerste date film gaan kijken of naar de bios, die tijd kun je beter benutten door mekaar te leren kennen.

Nogal een cliché en niemand die op de eerste date zit te wachten elkaar te leren kennen, of je moet redelijk saai zijn. Je leert iemand kennen tijdens een relatie, iedereen weet dat iedereen op een date over zichzelf loopt te liegen of er een hele positieve draai aan probeert te geven. Elk woord op een date is met een korreltje zout te nemen, iedereen met date experience weet dat. Bovendien is een film kijken een hele goede tention builder. Niets zo effectief als non-verbale communicatie.

geplaatst op 10 februari 2010, 11:02 uur, permalink
Niet helemaal mee eens, ik ben op dates wel gewoon eerlijk en mezelf? misschien wat vrolijker ofzo, maar wel altijd eerlijk en ben helemaal geen opschepper..

geplaatst op 10 februari 2010, 11:12 uur, permalink
Naomi Watts schreef:
Amity schreef:
(quote)

Nogal een cliché en niemand die op de eerste date zit te wachten elkaar te leren kennen, of je moet redelijk saai zijn. Je leert iemand kennen tijdens een relatie, iedereen weet dat iedereen op een date over zichzelf loopt te liegen of er een hele positieve draai aan probeert te geven. Elk woord op een date is met een korreltje zout te nemen, iedereen met date experience weet dat. Bovendien is een film kijken een hele goede tention builder. Niets zo effectief als non-verbale communicatie.

Blablabla, ik vind van niet

geplaatst op 10 februari 2010, 11:52 uur, permalink
Naomi Watts schreef:
Amity schreef:
(quote)
Bovendien is een film kijken een hele goede tention builder. Niets zo effectief als non-verbale communicatie.

Jup dat is zeker waar. Alleen moet je dan niet bij je eerste date samen Cannibal Holocaust gaan kijken
Maar een zakje Doritos kan daarbij wel helpen haha.

Maar naomi heeft wel gelijk, iedereen doet zich wel anders voor op een eerste date, en misschien niet eens bewust maar je voelt je toch opgelaten, ben zenuwachtig etc. Dus dan gedraag je je sowieso al anders dan dat je zou doen als je elkaar al langer kent en je jezelf op je gemak voelt bij die ander. En een eerste date in de bios kan heel spannend zijn hoor, daar hoef je niet altijd voor te praten. En trouwens je kan daarna altijd nog uit eten gaan of iets drinken. Dus dat is een beetje onzin.

Oh ja en leuke films zijn dan altijd nog:

The Notebook
Ever After
Moulin Rouge!
P.S I Love You
Serendipity

Vrouwen vinden dat altijd wel leuk om te kijken, en zo niet dan waarderen ze iig de poging die jij doet om romantisch te zijn

geplaatst op 10 februari 2010, 12:05 uur, permalink
Naomi Watts schreef:
Amity schreef:
(quote)

Mee eens, alsof je je hele levensverhaal meteen op tafel moet gooien bij de eerste date. Ik vond het zelf altijd wel prettig om naar de bioscoop te gaan, beetje wennen aan elkaars aanwezigheid, je merkt toch al hoe de ander op bepaalde dingen reageert.. Lacht hij als jij (of de rest) lacht, pakt hij me vast als ik aan het snotteren ben of juist onder de bioscoopstoelen kruip omdat ik bang ben.. Daar hoef je echt niet voor te praten, ik vind deze manier veel fijner.

geplaatst op 10 februari 2010, 12:19 uur, permalink
Mekaar leren kennen betekend ook niet dat je je levensverhaal op tafel moet gooien! Ik vond er niks aan in de bios, vooral als het echt pril is, zit je daar anderhalf uur in het donker naar een beeldscherm te koekeloeren. Geef mij maar oogcontact.

Weet je wat, vraag dat meisje gewoon lekker wat ze graag wil doen! Er zijn ook zat vrouwen die niet aan van die quasi romantische jank films moeten denken. En als ze niet weet wat ze wil dan kun je haar meteen dumpen want aan die besluitloze types heb je toch niks.

geplaatst op 10 februari 2010, 12:53 uur, permalink
Nou, vanaf vandaag of morgen draait Valentine's Day in de bios. Wat wil je nog meer als je een romantische komedie zoekt voor een date?

geplaatst op 10 februari 2010, 13:04 uur, permalink
Niks is beter om het ijs te breken dan gewoon gezellig wat praten, misschien met wijn of iets dergelijks erbij.. als het echt zou klikken moet het de eerste date ook gelijk klikken.. naar een film gaan staren is zonde van de tijd als je gewoon prima kan communiceren met elkaar..

geplaatst op 10 februari 2010, 13:15 uur, permalink
Ajax&Litmanen1 schreef:
Nou, vanaf vandaag of morgen draait Valentine's Day in de bios. Wat wil je nog meer als je een romantische komedie zoekt voor een date?

Wanneer gaan we, zondag?

Ich bin Derrick
geplaatst op 10 februari 2010, 13:20 uur, permalink
Naar de bios gaan op je eerste afspraakje, dat is zó jaren 90.

Althans.. voor mij.

geplaatst op 10 februari 2010, 14:24 uur, permalink
Rianneke_Dan schreef:

Jup dat is zeker waar. Alleen moet je dan niet bij je eerste date samen Cannibal Holocaust gaan kijken
Maar een zakje Doritos kan daarbij wel helpen haha.

Inderdaad, erg origineel en ook een goed fundement van een gezonde relatie
.

geplaatst op 10 februari 2010, 14:30 uur, permalink
Ich bin Derrick schreef:
Naar de bios gaan op je eerste afspraakje, dat is zó jaren 90.

Althans.. voor mij.

Naar de bios gaan met een date vind ik sowieso niks: je kan niet praten en als de films shit is gaat dat ten koste van de avond...

geplaatst op 10 februari 2010, 14:33 uur, permalink
Ben je te gierig om van tevoren gezellig te gaan eten en daarna nog even thuis of in een café een afzakkertje te nemen? Genoeg momenten dat je kan 'praten', maar come on daar zitten alleen bibliothecaresses op te wachten.

geplaatst op 10 februari 2010, 15:03 uur, permalink
Brooklyn schreef:
Ich bin Derrick schreef:
(quote)

Naar de bios gaan met een date vind ik sowieso niks: je kan niet praten en als de films shit is gaat dat ten koste van de avond...

Ik ben zo vaak een eerste date begonnen op een terrasje, om gezellig te kletsen en iets te drinken, en daarna naar de bioscoop te gaan. Ook wel eens gehad dat de film kut was, maar dan hadden we iets om over te bitchen tijdens het eten. Hartstikke gezellig, beetje discussiëren tijdens de maaltijd na de film.

geplaatst op 16 februari 2010, 0:53 uur, permalink
Ja cut the bullshit en get to the point. Bijv. eerste date ik ga film kijken, heel cliché so what? Ik haat afgezaagde romkoms dan blifjt het voor mij part bij de eerste date (behalve als het een uitmuntend lekker wijf is).

The Notebook is volgens mij een tranentrekker en ik heb geen zin in huilende dames. Misschien is een leuke spannende horror wel wat. Ik zoek geen bioscoopfilm want dat is gewoon NIET leuk op een eerste date!

geplaatst op 3 mei 2010, 16:47 uur, permalink
Lost in Translation.
Lekker genieten, en gewoon keihard janken op het eind. Janken = meisje d'r hart gewonnen.

geplaatst op 5 mei 2010, 10:05 uur, permalink
In Film > Algemeen > Ik zoek een hele romantische film:

Binnenkort heb ik waarschijnlijk een filmdate

En, die moet natuurlijk romantisch worden.
Maar, welke film is daar nou het beste voor?
Eentje met veel zoenscenes en romantische momentjes :Y, maar ik weet er zelf geen een..

Kan iemand me helpen?

Alvast Bedankt!

geplaatst op 5 mei 2010, 10:06 uur, permalink
Love Actually, al is dat wel een kerstfilm. The Notebook is ook erg romantisch.

Of moet het een film zijn die nu in de bios draait?

geplaatst op 5 mei 2010, 10:08 uur, permalink
9 Songs
.

geplaatst op 5 mei 2010, 10:10 uur, permalink
_O^

geplaatst op 5 mei 2010, 10:13 uur, permalink
Als voorspel
.

geplaatst op 5 mei 2010, 10:20 uur, permalink
En dan Baise-Moi voor de spanning zeker?

geplaatst op 5 mei 2010, 10:23 uur, permalink
Nee, gewoon een film die al uit is op DVD..

En, nee voorspel is niet nodig.. _O^

geplaatst op 5 mei 2010, 10:39 uur, permalink
Dan zou ik toch als eerste keus voor The Notebook of voor P.S I Love You gaan. Andere films: Serendipity, Ever After, Australia (zit ook nog wat actie in) The Time Travelers Wife, The Proposal, of als je een oude ook leuk vind The Seven Year Itch.