• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.260 series
  • 34.059 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.755 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Matrix?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dodesukaden zou ik uit de lijst halen. Absoluut een topfilm, maar zeker geen fantasie. Is gewoon een drama.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dan lijkt het mij handiger een wijzigingsverzoek daaromtrent aan de crewleden voor te leggen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Apollinisch schreef:

Amélie?

Deze stond ook op IMDb in de lijst van fantasyfilms, maar nu heb ik die film een paar keer gezien en kan ik me niet voor de geest halen waarom het fantasy is. Het is een dik aangezette, ietwat vreemde film, maar wat zijn de fantasy-elementen? Ik heb wat overtuiging nodig wil ik die hier toestaan (ik kom op de smeltende Amélie, maar dat is geen letterlijk bedoelde scène volgens mij en te weinig om toe te laten).

Ook beginnen er een aantal scifi's binnen te komen, zoals Akira, Tetsuo, Star Trek en The Matrix. Zo kunnen we iedere sciencefictionfilm toelaten, terwijl dat toch echt een eigen genre is. Ook hier is het lastig een scheidslijn te vinden, maar naar mijn gevoel zijn de vreemde gebeurtenissen in sciencefiction vaak wetenschappelijk te verklaren en in fantasy magisch. Een film als Star Wars valt dan in beiden (George Lucas was er ook op tegen om het sciencefiction te noemen, omdat het niets met science te maken zou hebben) en wellicht is Star Trek een grensgeval, maar ik zou Akira, Tetsuo en The Matrix daarbuiten plaatsen.

Een mogelijkheid is om de genres fantasy en sciencefiction samen te voegen in één knock-out met 256 films. Op zich geen gek idee aangezien die twee genres wel vaker onder dezelfde noemer vallen, maar dan gaat mijn plan verloren om de knock-out lekker klein te houden.

Iemand hier een mening over?

Nomak schreef:

Dodesukaden zou ik uit de lijst halen. Absoluut een topfilm, maar zeker geen fantasie. Is gewoon een drama.

Ik heb de film zelf niet gezien, maar het lijkt erop dat je gelijk haalt. Tenzij iemand bezwaar maakt haal ik hem eruit.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Co Jackso schreef:

(quote)

Meer dan genoeg. Deel 1 en 2 kunnen bij voorbaat vergeten worden.

Juist deel 1 en 2 zijn geweldig vergeleken deel 5, 6 en 7. Zit ook nog eens veel meer fantasy in.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Deze stond ook op IMDb in de lijst van fantasyfilms, maar nu heb ik die film een paar keer gezien en kan ik me niet voor de geest halen waarom het fantasy is. Het is een dik aangezette, ietwat vreemde film, maar wat zijn de fantasy-elementen?

There are also moments of absurd fantasy in Amelie, when pictures come to life to have conversations, or the camera sees straight through skin and bones to reveal Amelie's heart all a flutter when she first sets eyes on Nino.
Dat soort dingetjes. Van een totaal andere orde dan dan de fantasy in bijvoorbeeld Lord of the rings dus, maar ik kan er goed mee leven hoor als je dat te weinig vindt.

En voor sciencefiction zie ik liever een aparte knock-out.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Hmm, ik heb die miniscule fantasy-elementen nooit als letterlijke gebeurtenissen genomen, maar kleine visuele grapjes die meer symbolisch zijn. Ze beïnvloeden het verhaal ook niet. Hoe het laten zien van Amélies kloppende hart daarbij zou kunnen horen weet ik sowieso niet. Niet meer fantasy dan de camera die door de neus van Edward Norton gaat in Fight Club bijvoorbeeld. Een stilistisch truukje.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Wat is er sci-fi aan Tetsuo dan? De man/metaal merge is net een fantasy element en heeft niks met sci te maken. Akira is misschien psy-fi, maar ook niet echt een typische science-fiction film.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik mis nog

Imaginarium of Doctor parnassus

Big Trouble in Little China

Chinese Ghost Story

Legend

Willow

Toch wel essentiële fantasyfilms

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

The Banquet (Ye Yan) kan er ook nog wel bij.

Ook bij die martial arts films is het vaak een beetje lastig te beslissen waar de grens van fantasy net overschreden wordt. Een Hero misstaat op zich ook niet.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Wat is er sci-fi aan Tetsuo dan? De man/metaal merge is net een fantasy element en heeft niks met sci te maken. Akira is misschien psy-fi, maar ook niet echt een typische science-fiction film.

Je hebt gelijk over Tetsuo inderdaad, maar over Akira ben ik minder overtuigd. Misschien is mijn herinnering rond die film een zooitje, maar volgens mij zat er toch een hoop science in die film. Ik denk dat hij hier niet echt thuishoort.

Martial arts behoren inderdaad ook tot de probleemgevallen, een beetje zoals horror. Niettemin denk ik dat bijvoorbeeld Crouching Tiger, Hidden Dragon genoeg steunt op zijn fantasy om mee te mogen doen, maar Hero... Ik weet het niet. The Banquet niet gezien, dus ik geloof je maar op je woord.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Akira is toch zeker wel fantasy. Ik zou niet weten hoe je het laatste half uur anders moet noemen.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Er zit zeker science in Akira, maar niet echt wat de kern van het verhaal betreft. Da's allemaal redelijk wollig en fantasy-like.

Ik zou Hero trouwens meer fantasy noemen dan Crouching Tiger ...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Het probleem is waarschijnlijk dat ik Akira, Hero en Crouching Tiger allemaal al jaren geleden gezien heb en me dingen verkeerd herinner. Ik wil ze best het voordeel van de twijfel geven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Ik heb de film zelf niet gezien, maar het lijkt erop dat je gelijk haalt. Tenzij iemand bezwaar maakt haal ik hem eruit.

Ik heb ook een correctie ingestuurd, is ondertussen al geaccepteerd en de film staat nu enkel onder het genre drama.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Deelnemers 'Knock-out: persoonlijke top tien':

01. Apollinisch

02. John Lee Hooker

03. Onderhond

04. Finisterra

05. stfuympos

06. speranza

07. Observator

08. Kraay

09. Co Jackso

10. maxcomthrilla

11. Goldenskull

12. jeroentjuhhhhh

13. 13woutie13

14. Erwinner

15. McSavah

16. Metalfist

17. Film Pegasus

18. wyatt earp

19. DonOswaldo

20. the pope

21. Dragon

22. Justinw

23. WhoKnowZ

24. Villevalo23

Ik wil hier wel eens mee beginnen. En snel ook. Wat mij betreft morgen al. Ik neem bovenstaande lijst als uitgangspunt en vul dat aan met gebruikers uit de berichtentoplijst tot we een mooi aantal hebben. 128 ofzo. Mensen die niet (hoog) in de berichtentoplijst staan maar wel mee willen doen dienen zich snel aan te melden. Liefst vandaag nog.

Aan eenieder die wenst deel te nemen: zorg dat je top 10 in orde is. Wijziging gedurende de knock-out levert diskwalificatie op. Goldenskull en stfuympos hebben zich opgegeven maar doen er dus verstandig aan een top 10 in te voeren.

Mensen uit de gebruikerstoplijst die hun top tien liever niet beoordeeld zien worden kunnen dat aangeven en worden van deelname uitgesloten. Al zie ik er het bezwaarlijke niet van in.

Duels zullen als volgt worden weergegeven:

01. http://www.moviemeter.nl/user/70190 - http://www.moviemeter.nl/user/70190

Dus zonder expliciet de gebruikersnamen te vermelden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

Mensen uit de gebruikerstoplijst die hun top tien liever niet beoordeeld zien worden kunnen dat aangeven en worden van deelname uitgesloten. Al zie ik er het bezwaarlijke niet van in en zou ik dat maar aanstellerij vinden.

Ik wil net als bij de vorige editie van deelname worden uitgesloten. Wat jij ervan denkt is irrelevant.

MoFeDu

• 2946 berichten
  • 0 stemmen

01. Apollinisch

02. John Lee Hooker

03. Onderhond

04. Finisterra

05. stfuympos

06. speranza

07. Observator

08. Kraay

09. Co Jackso

10. maxcomthrilla

11. Goldenskull

12. jeroentjuhhhhh

13. 13woutie13

14. Erwinner

15. McSavah

16. Metalfist

17. Film Pegasus

18. wyatt earp

19. DonOswaldo

20. the pope

21. Dragon

22. Justinw

23. WhoKnowZ

24. Villevalo23

25. MoFeDu

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Wat jij ervan denkt is niet relevant.

Nou nou... Ik kan ook gewoon besluiten jouw top tien wel mee te laten doen. Niets dat me tegenhoudt. Tenzij je je top tien zou verwijderen.

Maar zo naar ben ik niet.

Mag ik je wel vragen waarom je niet mee wenst te doen? En waarom je er in het geval van je avatar geen problemen mee had?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

Mag ik je wel vragen waarom je niet mee wenst te doen?

Dat had ik al meteen gedaan als jij het niet over aanstellerij zou hebben. Maar goed, ik kan heel wat redenen geven. Ten eerste omdat ik sowieso weinig zin heb in KO's waarin er sowieso vaak op de user wordt gestemd in plaats van op datgene waar het om gaat.

Maar ik heb vooral geen zin om mijn top 10 te laten beoordelen door een hoop know-not-stemmers.

Apollinisch schreef:

En waarom je er in het geval van je avatar geen problemen mee had?

Bij een avatar zie je wat je krijgt, het is een plaatje dat je meestal kan beoordelen in een oogwenk. Bij een top 10 vind ik dat je minstens de helft van de films gezien moet hebben om te mogen stemmen. Je zal zien dat er weer een hoop top 10'en zullen worden weggestemd door mensen die niet weten waar ze het over hebben.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Mijn top 10 mag je ook schrappen!

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Ik doe graag mee!

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Nomak schreef:

Maar ik heb vooral geen zin om mijn top 10 te laten beoordelen door een hoop know-not-stemmers.

Vrijwel alle gebruikers die doorgaans stemmen, hebben minimaal 5 films uit jouw top 10 gezien. Jij hebt niet de top 10 om je daar druk om over te maken. Al is Always Outnumbered wellicht de verborgen parel in jouw top 10, en de kans dat gebruikers jouw top 10 op basis van die titel beoordelen is minimaal.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Vorige editie is niet goed bevallen Ramon?

Nomak schreef:

Dat had ik al meteen gedaan als jij het niet over aanstellerij zou hebben.

Zo ernstig was dat niet bedoeld hoor. Maar ik zal het verwijderen.

Ten eerste omdat ik sowieso weinig zin heb in KO's waarin er sowieso vaak op de user wordt gestemd in plaats van op datgene waar het om gaat.
Dat hoop ik dus zoveel mogelijk te beperken door zonder gebruikersnamen te werken.

Ten eerste omdat ik sowieso weinig zin heb in KO's waarin er sowieso vaak op de user wordt gestemd in plaats van op datgene waar het om gaat.
Je bent niet verplicht mee te stemmen natuurlijk. Of het topic überhaupt maar in te kijken.

Prima. Maar het bezwaarlijke zie ik er nog steeds niet van in. "Laat ze lekker, their loss" is voor mij misschien makkelijker te denken dan voor jou, maar maak jij je om zo'n onbenullig spelletje echt druk? Nee toch.

Je zal zien dat er weer een hoop top 10'en zullen worden weggestemd door mensen die niet weten waar ze het over hebben.
Maak alleen niet de fout "niet gezien hebben" aan "niet weten waar het over gaat" gelijk te stellen. Van de drie films uit jouw top tien die ik niet gezien heb bijvoorbeeld denk ik toch met redelijke nauwkeurigheid in te kunnen schatten wat ik er van kan verwachten en of ze iets voor mij zijn of niet.

Of er op een top tien gestemd wordt is verder niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van de films, maar ook van diversiteit en originaliteit. En wat dat betreft lijkt het niet gezien hebben van één of meerdere titels me al helemaal niet zo'n grote beperking

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Zou ik er nog tussen kunnen?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Mijn top 10 staat er volgens mij niet tussen...

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Vervelend zeg, kan m'n vorige bericht niet aanpassen. Verpest de lay-out. Dan maar zo:

*knip*

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

En eventueel voor de Ko van The One Ring:

Gedo Senki

Lady in the Water

Watchmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik doe graag mee aan de top 10 ko.

Ik zie het juist als een voordeel als know not stemmers mijn top 10 gaan beoordelen. Kunnen ze nog wat tips op doen.

En die van Nomak is echt heeeel slecht.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Je staat er al tussen Reinbo.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.