- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dodesukaden zou ik uit de lijst halen. Absoluut een topfilm, maar zeker geen fantasie. Is gewoon een drama.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dan lijkt het mij handiger een wijzigingsverzoek daaromtrent aan de crewleden voor te leggen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Amélie?
Deze stond ook op IMDb in de lijst van fantasyfilms, maar nu heb ik die film een paar keer gezien en kan ik me niet voor de geest halen waarom het fantasy is. Het is een dik aangezette, ietwat vreemde film, maar wat zijn de fantasy-elementen? Ik heb wat overtuiging nodig wil ik die hier toestaan (ik kom op de smeltende Amélie, maar dat is geen letterlijk bedoelde scène volgens mij en te weinig om toe te laten).
Ook beginnen er een aantal scifi's binnen te komen, zoals Akira, Tetsuo, Star Trek en The Matrix. Zo kunnen we iedere sciencefictionfilm toelaten, terwijl dat toch echt een eigen genre is. Ook hier is het lastig een scheidslijn te vinden, maar naar mijn gevoel zijn de vreemde gebeurtenissen in sciencefiction vaak wetenschappelijk te verklaren en in fantasy magisch. Een film als Star Wars valt dan in beiden (George Lucas was er ook op tegen om het sciencefiction te noemen, omdat het niets met science te maken zou hebben) en wellicht is Star Trek een grensgeval, maar ik zou Akira, Tetsuo en The Matrix daarbuiten plaatsen.
Een mogelijkheid is om de genres fantasy en sciencefiction samen te voegen in één knock-out met 256 films. Op zich geen gek idee aangezien die twee genres wel vaker onder dezelfde noemer vallen, maar dan gaat mijn plan verloren om de knock-out lekker klein te houden.
Iemand hier een mening over?
Dodesukaden zou ik uit de lijst halen. Absoluut een topfilm, maar zeker geen fantasie. Is gewoon een drama.
Ik heb de film zelf niet gezien, maar het lijkt erop dat je gelijk haalt. Tenzij iemand bezwaar maakt haal ik hem eruit.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Meer dan genoeg. Deel 1 en 2 kunnen bij voorbaat vergeten worden.
Juist deel 1 en 2 zijn geweldig vergeleken deel 5, 6 en 7. Zit ook nog eens veel meer fantasy in.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Deze stond ook op IMDb in de lijst van fantasyfilms, maar nu heb ik die film een paar keer gezien en kan ik me niet voor de geest halen waarom het fantasy is. Het is een dik aangezette, ietwat vreemde film, maar wat zijn de fantasy-elementen?
En voor sciencefiction zie ik liever een aparte knock-out.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hmm, ik heb die miniscule fantasy-elementen nooit als letterlijke gebeurtenissen genomen, maar kleine visuele grapjes die meer symbolisch zijn. Ze beïnvloeden het verhaal ook niet. Hoe het laten zien van Amélies kloppende hart daarbij zou kunnen horen weet ik sowieso niet. Niet meer fantasy dan de camera die door de neus van Edward Norton gaat in Fight Club bijvoorbeeld. Een stilistisch truukje.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Wat is er sci-fi aan Tetsuo dan? De man/metaal merge is net een fantasy element en heeft niks met sci te maken. Akira is misschien psy-fi, maar ook niet echt een typische science-fiction film.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik mis nog
Imaginarium of Doctor parnassus
Big Trouble in Little China
Chinese Ghost Story
Legend
Willow
Toch wel essentiële fantasyfilms
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
The Banquet (Ye Yan) kan er ook nog wel bij.
Ook bij die martial arts films is het vaak een beetje lastig te beslissen waar de grens van fantasy net overschreden wordt. Een Hero misstaat op zich ook niet.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Wat is er sci-fi aan Tetsuo dan? De man/metaal merge is net een fantasy element en heeft niks met sci te maken. Akira is misschien psy-fi, maar ook niet echt een typische science-fiction film.
Je hebt gelijk over Tetsuo inderdaad, maar over Akira ben ik minder overtuigd. Misschien is mijn herinnering rond die film een zooitje, maar volgens mij zat er toch een hoop science in die film. Ik denk dat hij hier niet echt thuishoort.
Martial arts behoren inderdaad ook tot de probleemgevallen, een beetje zoals horror. Niettemin denk ik dat bijvoorbeeld Crouching Tiger, Hidden Dragon genoeg steunt op zijn fantasy om mee te mogen doen, maar Hero... Ik weet het niet. The Banquet niet gezien, dus ik geloof je maar op je woord.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Akira is toch zeker wel fantasy. Ik zou niet weten hoe je het laatste half uur anders moet noemen.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12869 stemmen
Er zit zeker science in Akira, maar niet echt wat de kern van het verhaal betreft. Da's allemaal redelijk wollig en fantasy-like.
Ik zou Hero trouwens meer fantasy noemen dan Crouching Tiger ...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het probleem is waarschijnlijk dat ik Akira, Hero en Crouching Tiger allemaal al jaren geleden gezien heb en me dingen verkeerd herinner. Ik wil ze best het voordeel van de twijfel geven.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de film zelf niet gezien, maar het lijkt erop dat je gelijk haalt. Tenzij iemand bezwaar maakt haal ik hem eruit.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Deelnemers 'Knock-out: persoonlijke top tien':
01. Apollinisch
02. John Lee Hooker
03. Onderhond
04. Finisterra
05. stfuympos
06. speranza
07. Observator
08. Kraay
09. Co Jackso
10. maxcomthrilla
11. Goldenskull
12. jeroentjuhhhhh
13. 13woutie13
14. Erwinner
15. McSavah
16. Metalfist
17. Film Pegasus
18. wyatt earp
19. DonOswaldo
20. the pope
21. Dragon
22. Justinw
23. WhoKnowZ
24. Villevalo23
Ik wil hier wel eens mee beginnen. En snel ook. Wat mij betreft morgen al. Ik neem bovenstaande lijst als uitgangspunt en vul dat aan met gebruikers uit de berichtentoplijst tot we een mooi aantal hebben. 128 ofzo. Mensen die niet (hoog) in de berichtentoplijst staan maar wel mee willen doen dienen zich snel aan te melden. Liefst vandaag nog.
Aan eenieder die wenst deel te nemen: zorg dat je top 10 in orde is. Wijziging gedurende de knock-out levert diskwalificatie op. Goldenskull en stfuympos hebben zich opgegeven maar doen er dus verstandig aan een top 10 in te voeren.
Mensen uit de gebruikerstoplijst die hun top tien liever niet beoordeeld zien worden kunnen dat aangeven en worden van deelname uitgesloten. Al zie ik er het bezwaarlijke niet van in.
Duels zullen als volgt worden weergegeven:
01. http://www.moviemeter.nl/user/70190 - http://www.moviemeter.nl/user/70190
Dus zonder expliciet de gebruikersnamen te vermelden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mensen uit de gebruikerstoplijst die hun top tien liever niet beoordeeld zien worden kunnen dat aangeven en worden van deelname uitgesloten. Al zie ik er het bezwaarlijke niet van in en zou ik dat maar aanstellerij vinden.
Ik wil net als bij de vorige editie van deelname worden uitgesloten. Wat jij ervan denkt is irrelevant.
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
01. Apollinisch
02. John Lee Hooker
03. Onderhond
04. Finisterra
05. stfuympos
06. speranza
07. Observator
08. Kraay
09. Co Jackso
10. maxcomthrilla
11. Goldenskull
12. jeroentjuhhhhh
13. 13woutie13
14. Erwinner
15. McSavah
16. Metalfist
17. Film Pegasus
18. wyatt earp
19. DonOswaldo
20. the pope
21. Dragon
22. Justinw
23. WhoKnowZ
24. Villevalo23
25. MoFeDu
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Wat jij ervan denkt is niet relevant.
Maar zo naar ben ik niet.
Mag ik je wel vragen waarom je niet mee wenst te doen? En waarom je er in het geval van je avatar geen problemen mee had?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mag ik je wel vragen waarom je niet mee wenst te doen?
Maar ik heb vooral geen zin om mijn top 10 te laten beoordelen door een hoop know-not-stemmers.
En waarom je er in het geval van je avatar geen problemen mee had?
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Maar ik heb vooral geen zin om mijn top 10 te laten beoordelen door een hoop know-not-stemmers.
Vrijwel alle gebruikers die doorgaans stemmen, hebben minimaal 5 films uit jouw top 10 gezien. Jij hebt niet de top 10 om je daar druk om over te maken. Al is Always Outnumbered wellicht de verborgen parel in jouw top 10, en de kans dat gebruikers jouw top 10 op basis van die titel beoordelen is minimaal.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Vorige editie is niet goed bevallen Ramon? 
Dat had ik al meteen gedaan als jij het niet over aanstellerij zou hebben.
Of er op een top tien gestemd wordt is verder niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van de films, maar ook van diversiteit en originaliteit. En wat dat betreft lijkt het niet gezien hebben van één of meerdere titels me al helemaal niet zo'n grote beperking
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Mijn top 10 staat er volgens mij niet tussen...
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Vervelend zeg, kan m'n vorige bericht niet aanpassen. Verpest de lay-out. Dan maar zo:
*knip*
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
En eventueel voor de Ko van The One Ring:
Gedo Senki
Lady in the Water
Watchmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik doe graag mee aan de top 10 ko.
Ik zie het juist als een voordeel als know not stemmers mijn top 10 gaan beoordelen. Kunnen ze nog wat tips op doen. 
En die van Nomak is echt heeeel slecht.