- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out Top250 (Stemverplichting -2011)
Knock-out Top250 (Stemverplichting -2011)
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3030 stemmen
Uiteindelijk wel een goede winnaar idd.
Hier enkele statistieken:
Top 16 Geen Stemverplichting
01. 2001: A Space Odyssey
02. Requiem for a Dream
03. Shichinin no samurai
04. Fa Yeung Nin Wa
05. Lost Highway
06. The Shining
07. A Clockwork Orange
08. Full Metal Jacket
09. Rear window
10. C'era una Volta il West
11. Into the Wild
12. Vozvrashchenie
13. Magnolia
14. Idi i smotri
15. Heat
16. Apocalypse Now
Top 16 Stemverplichting
01. Lost Highway
02. The Godfather
03. Le Samouraï
04. Pulp Fiction
05. Trainspotting
06. Magnolia
07. Alien
08. Byôsoku 5 Senchimêtoru
09. Fa Yeung Nin Wa
10. C'era una Volta il West
11. Paths of Glory
12. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
13. Dalkomhan Insaeng
14. Once upon a Time in America
15. Judgment at Nuremberg
16. Persona
Opmerkelijk:
Van de 128 battles in de eerste ronde gaf stemverplichting in 40 gevallen een andere winnaar dan GS (31,25%)
Geen stemverplichting had 4x Kubrick bij de laatste 8 (liefst 50%), stemverplichting: 0.
3/4 Kubrick die bij die laatste 8 stonden waren zelfs al voor de 4e ronde uitgeschakeld.
Beide finalisten GS lagen er de 1e ronde al uit.
(Slechts) 4 titels staan in beide top 16 (Lost Highway, Fa Yeung Nin Wa, Magnolia en C'era)
Tijdspanne KO's: GS 14 dagen, S 65 dagen (ruim 4,5x zo lang)
Een aantal (verrassende) uitslagen waarvan ik denk dat stemverplichting een rol heeft gespeeld:
Judgment at Nuremberg - Apocalypse Now 5-0 (s) en 1-5 (gs)
Casino - Solyaris 1-5 (s) en 5-1 (gs)
Le Premier Jour du Reste de Ta Vie - Chinatown 5-1 (s) en 2-5 (gs)
Adams Æbler - Mulholland Dr. 5-4 (s) en 2-5 (gs)
Bin-jip - Requiem for a Dream 5-1 (s) en 1-5 (gs)
Voorbeeld van een battle waarbij de uitslag vooral afhankelijk zal zijn van wie online is (50-50 kans)
American History X - Taxi Driver (5-4 en 4-5)
En tot slot Lost Highway's weg naar de overwinning:
1e ronde Tenkû no Shiro Rapyuta - Lost Highway 3-5
2e ronde Lost Highway - Vozvrashchenie 6-1
3e ronde Dare mo Shiranai - Lost Highway 1-7
4e ronde Le Premier Jour du Reste de Ta Vie - Lost Highway 0-8
5e ronde Persona - Lost Highway 2-9
kwart finale Lost Highway - Alien 10-5
halve finale Le Samouraï - Lost Highway 7-11
finale The Godfather - Lost Highway 3-12
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Mooi die statistieken.
Ik moet zeggen dat beide lijstjes behoorlijk goed zijn.
Threeohthree
-
- 5399 berichten
- 2569 stemmen
Enigszins verrassend, aangezien ik eerder Mulholland Dr. op die positie had gezien, maar er valt zeker niks te klagen. Het is een Lynch, en een goede at that. Al zal goed en Lynch al wel vaker in 1 zin hebben gestaan. Hoe dan ook, mooie winnaar. Bedankt voor de organisatie Goldenskull!
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Lost Highway heeft een indrukwekkende reis gemaakt hoor! Vooral zijn overwinnigen in de 2e ronde en de finale zijn knap.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Een mooie en verrassende winnaar, aangezien Lost Highway toch altijd in de schaduw van Mulholland Dr. staat. En inderdaad leuk om even de statistieken door te lezen!
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Slappe winnaar. Zeer middelmatig werk en héél ver verwijderd van Lynch' beste spul.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Vind het ook niks. Maar het lag in de lijn der verwachting. Lynch is al jaren vreselijk gehypet hier. Trucjes film voor dummies.
Threeohthree
-
- 5399 berichten
- 2569 stemmen
Trucjes film voor dummies, serieus? Had zo'n comment eerder verwacht bij een regisseur als Gaspar Noé. Lynch houdt het vaak erg ingetogen en sfeervol, al is Lost Highway daar niet direct een ideaal voorbeeld voor.
Zie overigens ook net dat je MD op een 2.5 hebt staan. Dus waarschijnlijk mis je gewoon de rechtlijnigheid. Wel benieuwd waar je je uitspraak op baseert, en wie dan trucjes voor experts uithaalt.
LH is verder ook niet mijn favoriete Lynch. Maar Eraserhead staat nu eenmaal niet in de top 250.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2182 stemmen
Mooie winnaar! Bedankt voor de organisatie Goldenskull!
Observator
-
- 18281 berichten
- 3472 stemmen
Goldenskull bedankt, inderdaad!
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
LH is verder ook niet mijn favoriete Lynch. Maar Eraserhead staat nu eenmaal niet in de top 250.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Trucjes film voor dummies, serieus? Had zo'n comment eerder verwacht bij een regisseur als Gaspar Noé. Lynch houdt het vaak erg ingetogen en sfeervol, al is Lost Highway daar niet direct een ideaal voorbeeld voor.
Zie overigens ook net dat je MD op een 2.5 hebt staan. Dus waarschijnlijk mis je gewoon de rechtlijnigheid. Wel benieuwd waar je je uitspraak op baseert, en wie dan trucjes voor experts uithaalt.
Lynch zijn verhalende films (Dune en The Straight Story) heb ik overigens beide op 4**** staan.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Wat een bullshit
Lynch speelt in op de geest, de verlangens en de nachtmerries van de mens. Het is niet ingewikkeld op een intelligente wijze, maar ook zeker geen films voor "dummies". Dat lijkt me ook totaal niet zijn streven, net zoals de zogenaamde trucjes niet de hoofdzaak van de films zijn. Het is een ervaring.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Een ervaring van niks dan. Maar ik weet dat Lynch hier al jaren heilig is verklaard, dus ik zal er verder niet over uitweiden. Ik lees gewoon mijn favoriete sprookje "De Nieuwe Kleren van de Keizer" nog een keer.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Lol @ beter voelen dan... Ga maar snel lezen, joh.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen