MENU
Mijn Updates +

De Site / Gebruikers / Slechtste bioscoop ervaring(en)

Logico
geplaatst op 14 november 2009, 3:34 uur, permalink
Slechtste ervaring is geweest dat er 's middags een festival met veel bier was en later 's avonds met de laatste 4 overgeblevenen naar de bios gegaan in het centrum. Twee vrienden werden al bijna de bioscoop uitgegooid voordat ze uberhaupt een kaartje hadden gekocht wegens luidruchtig gedrag en belediging van de kassier.

We waren binnen en gingen zitten. Zij vielen allebei al tijdens de trailers in slaap en werden pas weer wakker bij de aftiteling. Tijdens de film moesten ze af en toe worden wakkergeschud vanwege hun snurken. Toen ze aan het einde wakkerschrokken van de lampen die aangingen en het opstaande publiek dachten ze dat we naar een andere zaal werden gestuurd om de film af te kijken.

Dat was wel erg beschamend...

geplaatst op 14 november 2009, 3:46 uur, permalink
Wat Brix heeft meegemaakt is wel hilarisch. Voor Joegoslavie valt zoiets nog te verzachten, maar dat wat betreft Hatari wekt wel heel veel agressie op

geplaatst op 14 november 2009, 17:52 uur, permalink
neo schreef:
Gek. Je zou toch zeggen dat iedere filmliefhebber altijd een film wil kijken zonder irritant publiek.
Ik absoluut ook, maar dan wel een goede film graag

geplaatst op 16 november 2009, 21:35 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
's even denken...

Ik moet vooral denken aan een paar jongelui die nonstop aan het bellen waren tijdens een film, vrij agressief waren en alle commentaar uit de zaal gewoon negeerden.

Verder jaren geleden naar een film geweest waarbij een hele dikke man in zijn eentje midden vooraan zat, en bij elke akelige scene heel hard begon te lachen, net zolang tot de rest van de zaal hem begon uit te schelden. Dat was ook niet echt leuk.

Ook een keer een boze date gehad die zo mijn cola over mijn witte broek heen gooide en vervolgens kwaad wegliep. grapje

Verder vallen de negatieve ervaringen wel mee. Of het moet mijn ex zijn, die letterlijk kotsmisselijk was bij Dancer in the Dark, waardoor ik ook niet meer van de film kon genieten. Zijn ook eerder weggegaan. Als goedmaker heb ik nog wel de soundtrack van haar gehad.

Sowieso is het wel vervelend als je een film helemaal geweldig vindt, terwijl je gezelschap er geen reet aan vindt om de een of andere reden. Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn filmmaatjes over het algemeen.

Reinbo
geplaatst op 16 november 2009, 21:38 uur, permalink
Niet zo zeer een slechtste ervaring, alswel een veel voorkomende ergernis. De projectie die vaak niet goed scherp staat gesteld. Ren bij een op de twee films naar buiten om te vragen of ze er wat aan kunnen doen. Heb zelfs in City 7 in Amsterdam meegemaakt dat ze de verkeerde lens voor hadden gezet, en toen ze dat euvel verholpen hadden stond het niet scherp. Is ook een rot eind naar beneden met de lift steeds.

geplaatst op 16 november 2009, 21:41 uur, permalink
Heb er 2

1. je zit te wachten voor een film, na half uur komt er pas iemand die vrolijk verteld dat er wat fout is gegaan en we moeten naar andere zaal.

2. een pauze van bijna meer dan 15 minuten die eigenlijk 6 zou zijn

geplaatst op 16 november 2009, 21:46 uur, permalink
Nog twee slechte:

1. Bij Fast Food Fast Women werd er een pauze ingelast, een kwartier voor het einde van de film.

2. Bij Lido Studio in Leiden zit al zeker tien jaar een soort grote spuugvlek op het filmdoek. Snap niet waarom ze dat niet eens schoonmaken.

geplaatst op 16 november 2009, 22:11 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
herman78 schreef:
Ook een keer een boze date gehad die zo mijn cola over mijn witte broek heen gooide en vervolgens kwaad wegliep. grapje

LOL

geplaatst op 16 november 2009, 22:32 uur, permalink
Spuugvlek lol, misschien zit t in t doek gebrand?

geplaatst op 20 november 2009, 16:56 uur, permalink
Ik vind the Nutty Professor: The Klumps, nog steeds het allerbelabberdste wat ik ooit gezien heb in de bioscoop. Het is inmiddels zeker 10 jaar later, en ik ben nooit vergeten hoe verschrikkelijk ik die film vond.

geplaatst op 20 november 2009, 17:43 uur, permalink
Happy-go-lucky.
De film begon 40 minuten te laat
Er was vreselijk veel lawaai in de bioscoop.
En de film viel me zwaar tegen.

geplaatst op 20 november 2009, 17:46 uur, permalink
jordybeukeboom schreef:
Spuugvlek lol, misschien zit t in t doek gebrand?

Ik denk het. Mensen die in Leiden wel eens naar het Lido gaan moeten er maar op letten. Studio is de kleine zaal beneden, als je binnenkomt meteen rechts.

Ik ben trouwens ook wel eens opgesloten geweest in de bioscoop. Lange tijd hadden mijn vrienden en ik de gewoonte films helemaal (inclusief aftiteling) uit te zitten, maar één keer was de aftiteling wel een minuut of 10 en toen we dan eindelijk opstonden, was de bar al afgesloten en de uitgang al op slot.
Konden gelukkig nog net een personeelslid vinden die ons nog even naar buiten kon laten.

geplaatst op 20 november 2009, 18:21 uur, permalink
Het derde deel van Lord of The Rings vond ik in de bios een erg vermoeidende ervaring. Tot drie keer toe ben ik opgestaan in veronderstelling dat het afgelopen zou zijn maar dat kreng bleef maar door gaan en een kwartier voor het einde viel toen de stroom uit. Degene met wie ik toen was wou de film graag tot het einde zien. Met als gevolg dat we drie kwartier extra konden wachten om uiteindelijk de laatste 2 minuten te zien. Ik denk niet dat ik me ooit nog aan Lord of The Rings zal wagen.

geplaatst op 17 januari 2010, 1:46 uur, permalink
Echt wat een ongelooflijke rukzooi bij Pathé Groningen zeg. Wou Avatar voor de tweede keer gaan kijken, gezellig met een groepje van 6 man dit keer. Allemaal keurig ons kaartje RUIM OP TIJD(3 uur smiddags, voorstelling van 8 uur)gehaald. Staan we om 20 voor 8 voor de ingang van de zaal, zien we opeens dat er GENUMMERDE plekken zijn. Ben de afgelopen tien maanden 36x naar de bios geweest(kom er overigens al ruim tien jaar), maar nu voor het eerst opeens genummerde plekken

Het leukste was, omdat we allemaal apart hebben afgerekend(blijven studenten he) hebben we allemaal losse plekken verspreid door de hele zaal gekregen. Lekker geregeld dan, gingen we gewoon naast elkaar zitten, kreeg je hele tijd dat gezeur van: "jullie zitten op onze plekken, wij hebben gereserveerd". Van die gruwelijke kutopa's en oma's die normaal nooit heen gaan en nu van alles en nog wat claimen, volgens mij heeft iedereen gereserveerd als ze een kaartje hebben maar ok. Het ergste is dat er van die zeikende mensen ook nog is mensen zijn die komen binnenlopen als de zaal al donker is en de trailers al zijn begonnen. Ongelooflijk dat je dan plaats moet maken voor lullo's die niet eens de moeite nemen om op tijd te komen.(dat is al de hele reden waarom het genummerde systeem zuigt t.o.v. het vrije plekken en aanschuiven systeem)

Na 3x gezeik van personeel en mensen zonder begrip zijn we maar weggegaan uit die pokke zaal. Wat een ongelooflijke slechte service opeens van Pathé, kan je niet eens met je groep vrienden bij elkaar zitten(het zou wat zijn als je een date hebt met een meisje en je kan niet bij elkaar zitten omdat die mongolen van Pathé geen plekken naast elkaar voor je reserveren).
Dan maar geen film, hele boel op stelten gezet daar. Bak popcorn in de 3Dbrillen bak geflikkerd, en de hele boel verrot lopen schelden daar. Ongelooflijk nog nooit zoiets meegemaakt, het personeel toont ook geen grijntje begrip. Belachelijke rukzooi, hele avond verkloot door die kutactie.
Snap sowieso niet waarom ze er niet een tweede zaal bijgooien als de boel steeds uitverkocht is. Dan maar een poepfilm die niet loopt 1x in de week niet om 20:00 laten draaien...

Ongelooflijke rukzooi!

geplaatst op 17 januari 2010, 4:22 uur, permalink
Dat is inderdaad een schijt avond, en ik zou gefrustreerd raken. Heb ook weleens zoiets gehad. Was toen met me vader, en die werd NUTS.

geplaatst op 17 januari 2010, 11:19 uur, permalink
rep_robert schreef:

Dan maar geen film, hele boel op stelten gezet daar. Bak popcorn in de 3Dbrillen bak geflikkerd, en de hele boel verrot lopen schelden daar. Ongelooflijk nog nooit zoiets meegemaakt, het personeel toont ook geen grijntje begrip. Belachelijke rukzooi, hele avond verkloot door die kutactie.

Ongelooflijke rukzooi!

Zo zo, grote jongens.. :')

Reinbo
geplaatst op 17 januari 2010, 11:23 uur, permalink
rep_robert schreef:
Echt wat een ongelooflijke rukzooi bij Pathé Groningen zeg. Wou Avatar voor de tweede keer gaan kijken, gezellig met een groepje van 6 man dit keer. Allemaal keurig ons kaartje RUIM OP TIJD(3 uur smiddags, voorstelling van 8 uur)gehaald. Staan we om 20 voor 8 voor de ingang van de zaal, zien we opeens dat er GENUMMERDE plekken zijn. Ben de afgelopen tien maanden 36x naar de bios geweest(kom er overigens al ruim tien jaar), maar nu voor het eerst opeens genummerde plekken

Het leukste was, omdat we allemaal apart hebben afgerekend(blijven studenten he) hebben we allemaal losse plekken verspreid door de hele zaal gekregen. Lekker geregeld dan, gingen we gewoon naast elkaar zitten, kreeg je hele tijd dat gezeur van: "jullie zitten op onze plekken, wij hebben gereserveerd". Van die gruwelijke kutopa's en oma's die normaal nooit heen gaan en nu van alles en nog wat claimen, volgens mij heeft iedereen gereserveerd als ze een kaartje hebben maar ok. Het ergste is dat er van die zeikende mensen ook nog is mensen zijn die komen binnenlopen als de zaal al donker is en de trailers al zijn begonnen. Ongelooflijk dat je dan plaats moet maken voor lullo's die niet eens de moeite nemen om op tijd te komen.(dat is al de hele reden waarom het genummerde systeem zuigt t.o.v. het vrije plekken en aanschuiven systeem)

Na 3x gezeik van personeel en mensen zonder begrip zijn we maar weggegaan uit die pokke zaal. Wat een ongelooflijke slechte service opeens van Pathé, kan je niet eens met je groep vrienden bij elkaar zitten(het zou wat zijn als je een date hebt met een meisje en je kan niet bij elkaar zitten omdat die mongolen van Pathé geen plekken naast elkaar voor je reserveren).
Snap sowieso niet waarom ze er niet een tweede zaal bijgooien als de boel steeds uitverkocht is. Dan maar een poepfilm die niet loopt 1x in de week niet om 20:00 laten draaien...

Ongelooflijke rukzooi!

Ik heb al in geen 20 jaar meer op zaterdagavond naar de bios geweest, maar volgens mij werken ze als het uitverkocht is altijd met genummerde plaatsten (Had er bij Avatar wel rekening mee gehouden gelukkig, was inderdaad genummerd), anders krijg je de zaal nooit netjes vol.

En je hoeft elkaars handje toch niet vast te houden....?

geplaatst op 17 januari 2010, 11:26 uur, permalink
Zeer volwassen inderdaad. Je weet toch als bioscoopganger dat het mogelijk is dat de plaatsen bij 'grote films die kans hebben uitverkocht te zijn' genummerd zijn. Eigen schuld dus. Dat genummerde systeem werkt duizend maal beter dan zo'n aanschuifsysteem. Grootste probleem is inderdaad dat veel mensen pas binnen komen als de film al een aantal minuten bezig is.

Zag overigens nu een nieuwe mobieltjes stil zetten promo in de Pathe. Als er overlast is, kun je een sms sturen naar de bios die het euvel (zoals dit soort zielige studentjes) komen oplossen. Eindelijk eens een service-gerichte oplossing van de keten.

geplaatst op 17 januari 2010, 12:25 uur, permalink
Kiros schreef:
Zo zo, grote jongens.. :')
Inderdaad, stoer hoor. Moet je maar eerst even nadenken voordat je kaartjes koopt.

geplaatst op 17 januari 2010, 13:29 uur, permalink
Als ik met een groep naar de bios ga en de film is op dat moment redelijk populair dan reserveer ik altijd. Nooit een probleem dan.

geplaatst op 17 januari 2010, 14:10 uur, permalink
Lekker makkelijk praten voor jullie, ik ga elke week naar de bios en heb nog nooit een genummerd systeem gehad hier(ook niet bij blockbusters met uitverkochte zalen). Kan je wel gaan zeggen dat je beter moet nadenken, maar zo werkt het niet uiteraard. Waarom zou je er van uitgaan dat je genummerde plekken krijgt als je dat nog nooit eerder heb meegemaakt.

Het grappige is, ik had ook nog is gereserveerd. Het enige verschil was dat ik en mijn broer en de anderen apart hebben afgerekend, alsnog zit je op totaal verschillende plekken.
Het gaat me meer om het feit dat ze voor het eerst in al die jaren Pathé opeens aan genummerde plekken doen. Een medewerker zei ook dat ze dit systeem aan het testen zijn.

Wij hebben nog nooit problemen met ongenummerde plekken gehad. Ik ga al tijden heen en heb nooit ruzies of problemen in de bios meegemaakt, 1x genummerde plekken en het is gelijk raak.
Ze moeten gewoon van tevoren communiceren als we om de beurt die kaartjes betalen dat het genummerde plekken zijn en of we kaartjes naast elkaar willen hebben. Het ergste vind ik nog dat die verkoper wist dat we bij elkaar hoorden en niet eens kaartjes voor ons naast elkaar heeft geregeld. Zoals ik al zei, een kutservice.

Het hele systeem van ongenummerde plekken is ook veel eerlijker, simpel gezegd dat de mensen die wel de moeite nemen om op tijd te komen krijgen ook de beste plekken. Nu word ik en mijn vriendengroep in principe gestraft omdat ik s´middags mijn kaartje heb besteld en op tijd kom in de bios. Dit gaat gewoon nergens over. Gelukkig dat ik Avatar al had gezien, maar een aantal verheugden zich er al tijden op. Ze zullen i.i.g. nooit meer naar Pathé gaan.

@Reinbo
Allemaal wel leuk en aardig, maar als je met een groep van 6 man bent en je denkt een leuk avondje met z'n allen te gaan hebben en het wordt verneukt als blijkt dat iedereen ergens anders moet gaan zitten is gewoon totaal waardeloos. Ik heb niet de behoefte om tussen vreemden te gaan zitten. Als ik naar de bios ga heb ik een bekende naast me nodig om als er iets gebeurt in de film bijvoorbeeld aan te tikken en er samen van te genieten of een dolletje te maken. Daarbij komt ook nog is dat we allemaal popcorn e.d. hadden gekocht dat we samen wilden delen, allemaal van die kleine dingetjes die een bios bezoek leuk maken. Als ik een film in mijn eentje wil zien ga ik wel thuis achter mijn breedbeeld tv zitten.

Nomak
geplaatst op 17 januari 2010, 17:28 uur, permalink
Ik vind genummerde plaatsen ook maar niets.
Ik heb het één keer meegemaakt in Kinepolis Hasselt bij Curse of the Golden Flower. Maar er waren toch maar enkele mensen in de zaal dus ben ik toen gewoon ergens achteraan gaan zitten waar ik normaal gezien altijd ga zitten.

Maar als je met die genummerde plaatsen een plaats krijgt toegewezen ergens op de eerste rij, wat dan? Dan heb je maar pech ofzo? Of is er toch een mogelijkheid om een nummer te kiezen?
Mug schreef:
Grootste probleem is inderdaad dat veel mensen pas binnen komen als de film al een aantal minuten bezig is.

Dat is erg simpel op te lossen. Gewoon niemand meer binnenlaten als de film begint. Moet je maar op tijd komen.

Reinbo
geplaatst op 17 januari 2010, 17:47 uur, permalink
Je kan in het begin nog wel kiezen, de voorste rijen geven ze natuurlijk pas als laatste weg. Heb een keer op z'n kutplek gezeten, bij Platoon op rij 1 helemaal rechts. Maar daar hadden ze me wel voor gewaarschuwd. Was ook in Groningen.

Bij Avatar twee keer een paar dagen van te viren kaartjes gehaald en de beste plek uitgekozen. Heeft zo ook zijn voordelen.

geplaatst op 17 januari 2010, 18:03 uur, permalink
rep_robert schreef:
Ze moeten gewoon van tevoren communiceren als we om de beurt die kaartjes betalen dat het genummerde plekken zijn en of we kaartjes naast elkaar willen hebben. Het ergste vind ik nog dat die verkoper wist dat we bij elkaar hoorden en niet eens kaartjes voor ons naast elkaar heeft geregeld. Zoals ik al zei, een kutservice.
Dat is dan wel weer waar, maar daar hebben noch de medewerkers die de popcorn uit de bak met 3D-brillen moet halen, noch de andere bezoekers die een stoel waarop jullie groep zit op hun kaartje heeft staan iets mee te maken.

geplaatst op 17 januari 2010, 19:45 uur, permalink
Daar heb je gelijk, maar we zijn dus ook voor die mensen opgestaan uiteraard he. Maar we vroeger aan die medewerkers in de zaal wat ze eraan konden doen. Het enige wat ze uit hun mond konden krijgen was: "wat staat er op uw kaartje? Dan moet u daar gaan zitten". Ze toonden geen enkele begrip voor de situatie, toen werden we boos en liepen we de zaal uit en kwakten we die popcorn in die bak. Tuurlijk is het een beetje onbeschoft, maar echt klantvriendelijk zijn ze ook niet. We hadden de bedrijfsleider er ook bij gehaald en daar mee gepraat toen we de zaal uit waren gegaan. Ik heb overigens nog nooit een aantal dagen van tevore hoeven te reserveren, vroeg naar de bios gaan voldoet altijd wel.

geplaatst op 17 januari 2010, 19:48 uur, permalink
Hmm, ik heb twee vervelende bioscoopervaringen gehad, gelukkig alweer een tijd geleden.

De eerste was bij Hitch, waarbij de film om de tien minuten uitviel of niet verder ging, zoals wanneer je krassen hebt op een dvd. Ontzettend irritant natuurlijk, want elke keer moest er weer iemand de zaal uit om het te melden. Uiteindelijk heb ik gezegd dat als het nog een keer gebeurde, ik mijn geld terugwilde. En toen gebeurde het natuurlijk niet meer, heel frustrerend

De tweede keer was bij Bobby, hier in Lux. Daar heb je overigens ook aangewezen stoelen, maar er wordt altijd wel gevraagd of je naast elkaar wilt zitten. Toen de film bijna begon kwamen er twee vrouwen van middelbare leeftijd binnen en die begonnen eerst een partij te zeiken op de stoelen die ze hadden, jezus, ik schaamde me zelfs een beetje voor dat tweetal. Ook bizar omdat je niet echt slechte plekken kunt hebben, zeker niet als de bioscoop bijna leeg is. Je kunt immers overal (tenzij er een heel lang persoon voor je zit) evenveel zien, maar dat terzijde. Vervolgens gingen ze op een andere plek zitten (kon omdat we met zn achten in de zaal zaten), dus dat gezeur hield na een kwartier eindelijk op. En toen, terwijl de film aan het spelen was, gingen ze de héle tijd met elkaar praten. Sowieso irritant in een bioscoop, maar het ging niet eens over de film. Gewoon over hun leven en wat ze hadden gedaan die dag. Ik vond het zó irritant, ga dan beneden in het café zitten. En ook niet fluisteren, maar echt hardop. Ontzettend jammer, want de film was wel goed.

geplaatst op 17 januari 2010, 19:48 uur, permalink
Net terug van Avatar en het zat stampens vol. Ook genummerde plaatsen, en iedereen was ruim op tijd. Was gewoon een goede ervaring.

geplaatst op 4 april 2010, 12:48 uur, permalink
Harry Potter and the Half-Blood Prince nachtpremiere.

Eerste 3kwartier gedraaid zonder ondertiteling, daarna kwam de bioscoop er eindelijk achter en ging het licht aan en de film uit, na een kwartier kwam iemand vertellen dat ze met Engeland aan het praten waren over de ondertiteling. Gevolgd door een halfuur pauze, begon de film weer van helemaal het begin.

geplaatst op 7 juni 2010, 21:59 uur, permalink
Hele tijd geleden naar Ice Age 3 (3D) geweest. Begon de film: iedereen zat in de startblokken en had zijn rare brilletje al op, denk je na 2 minuten film, huh, wat is dit een raar beeld, wat een lelijke 3D.
Dus na een kwartiertje werd iedereen een beetje pissed-off en dat merkte het personeel ook. Gelukkig hebben die toen, de goede 3D functie ofzo aangezet (ik weet ook niet precies hoe dat werkt). Dus iedereen klappen en blij. Hebben ze de film weer een kwartier laten lopen en zaten we dus al op een half uur film.
Opeens komt er zo'n rukker van een manager binnen en die komt in de film zijn excuses aanbieden en zegt dat ze hem opnieuw aanzetten.
Was de film al een half uur bezig
Dus toen dat half uur weer in goede 3D afgespeeld was konden we eindelijk de film goed afkijken *:)*

geplaatst op 7 juni 2010, 22:32 uur, permalink
Gelukkig nooit echt meegemaakt.

Toen ik 13 ofzo was zat er wel iemand achter me die een aantal keren tegen mijn stoel moest tikken... beetje irritant.

Bij de leeftijd van 14 - 17 ging ik samen met andere soms een beetje te ver door popcorn/suiker te gooien en af en toe opmerkingen te maken... maargoed, dat zal grootendeels van de mannen op die leeftijd ook hebben gedaan.

Ook rond 14 - 15 met de klas naar Harry Potter deeltje 2 en daar was het echt een gooi-competitie. Tja, je moest wat als iedereen naar mekaar gooit.

Bij een niet al te oude film (Spion van Oranje), ging ik wel met een overgebleven XL-bak popcorn gooien. Maar dat was op een aantal vrienden en na afloop, dus niemand had er last van (behalve het schoonmaak-personeel).