Free Record Shop - FRS
[permalink] geplaatst op 23 augustus 2011, 16:07 uurklopt heb net leon voor 2.50 gekocht... mooi prijsje voor een goede film
[permalink] geplaatst op 1 september 2011, 11:48 uur
[permalink] geplaatst op 13 september 2011, 21:31 uurHeb alleen maar ervaringen in de winkels zelf van Free Recordshop en vaak zijn de doosjes in de winkels al best wel beschadigd, maar hoe zit dat online ? Krijg je je dvd wel netjes gesealed thuisgestuurd ?
[permalink] geplaatst op 13 september 2011, 21:59 uurBij mij zijn ze altijd mooi ingepakt aangekomen, met de plastic folie/seal er idd nog rond. Maar als je zelf een doosje uitzoekt in de winkel ben er natuurlijk altijd zekerder van dat het niet beschadigd is dan wanneer je het online koopt.
Maar ik heb op dat vlak tot nu toe geen enkel probleem gehad met FRS online. Enkel bij de boxset van The Godfather (kartonnen doosje), waarbij de zijkant een beetje geplooid is. Maar dat kan evengoed onderweg gebeurd zijn, kartonnen doosjes zijn sowieso al gevoeliger en met die postverdeelcentra weet je nooit hoe je pakketje behandeld wordt.
[permalink] geplaatst op 14 september 2011, 14:27 uurMusicer schreef:Bij mij zijn ze altijd mooi ingepakt aangekomen, met de plastic folie/seal er idd nog rond. Maar als je zelf een doosje uitzoekt in de winkel ben er natuurlijk altijd zekerder van dat het niet beschadigd is dan wanneer je het online koopt.
Maar ik heb op dat vlak tot nu toe geen enkel probleem gehad met FRS online. Enkel bij de boxset van The Godfather (kartonnen doosje), waarbij de zijkant een beetje geplooid is. Maar dat kan evengoed onderweg gebeurd zijn, kartonnen doosjes zijn sowieso al gevoeliger en met die postverdeelcentra weet je nooit hoe je pakketje behandeld wordt.
Oke, bedankt! Dan ga ik het wel proberen

. Tis tenslotte ook weer geen wereldramp als het doosje iets beschadigd is

dat kan altijd gebeuren onderweg, maar als het maar niet van die afgeragde doosjes zijn zoals ze soms in de winkel hebben liggen.
Valt mij trouwens erg op dat FreeRecordshop wel zo een beetje de goedkoopste winkel begint te worden voor dvd's (hier in de buurt dan toch). Was laatst bij MediaMarkt maar de prijzen daar zijn over het algemeen hoger dan bij FRS en andere winkels.
[permalink] geplaatst op 18 oktober 2011, 16:33 uurTimmy757 schreef:
Heb alleen maar ervaringen in de winkels zelf van Free Recordshop en vaak zijn de doosjes in de winkels al best wel beschadigd, maar hoe zit dat online ? Krijg je je dvd wel netjes gesealed thuisgestuurd ?
Heb zelf recentelijk nog een aantal DVD's besteld via
http://www.freerecordshop.nl/ zelf. Gewoon netjes gesealed zonder problemen. Ik denk dat ze een aparte afdeling hebben voor de online sales en alles netjes opgeborgen zit om verstuurd te worden. Dus geen zorgen maken
Ben van plan om binnenkort weer DVDboxen te besellen, maar ben nu aan het tijwfelen of ik het direct via de FRS moet doen of via
Groupon met de kortingsbonnen die je weer bij de MediaMarkt kan verzilveren. Lets see, hep er nog geen ervaringen mee namelijk.
[permalink] geplaatst op 1 november 2011, 21:56 uurZojuist een bestelling online geplaatst, kijken of dit net zo goed bevalt als in de winkel kopen..

[permalink] geplaatst op 7 december 2011, 12:34 uur
[permalink] geplaatst op 15 januari 2012, 18:24 uurDe website heeft eindelijk een degelijk systeem om artikelen te sorteren. Waarom ze dat niet eerder hebben aangepakt is mij een raadsel... Enige nadeel is dat je nu een stuk minder artikelen per pagina kan zien. Volgens mij zelfs hetzelfde systeem als ECI.
[permalink] geplaatst op 15 januari 2012, 19:09 uur
[permalink] geplaatst op 15 januari 2012, 19:29 uurGoede zaak? De prijzen zijn zo hoog is wat, in de winkel ligt alles vele malen goedkoper.
[permalink] geplaatst op 16 januari 2012, 9:24 uur
[permalink] geplaatst op 16 januari 2012, 9:40 uurDa´s wel de omgekeerde wereld inderdaad.
Normaal gesproken is het eerder andersom (vanwege personeelskosten, dure locaties).
[permalink] geplaatst op 16 januari 2012, 10:23 uurik heb wel vaker meegemaakt dat er prijsverschil is met een product, maar dat was dan meestal een paar euro verschil, bv in de winkel 14,99 en in de webshop misschien 12,99 (aanbiedingen uitgesloten), maar dit vind ik ook wel overdreven.
Alleen dit vond ik dan wel weer een koopje
Toy Story (2D+3D) | Blu-Ray | 8717418335793 - Freerecordshop
alleen al voor de extra's

[permalink] geplaatst op 19 januari 2012, 19:54 uurWaar is in godsnaam de 2 voor 15 actie gebleven? FRS viel altijd op door de mooie prijzen maar dit is werkelijk het andere uiterste.
[permalink] geplaatst op 19 januari 2012, 20:00 uurWebwinkel is overgenomen door ECI, dus de winkelacties en prijzen gelden niet direct online. In de winkel is het overigens nog altijd het overgrote gedeelte 2=15 en nu ook 2+1 gratis.
[permalink] geplaatst op 14 maart 2012, 11:06 uurTijdelijke actie:
Gratis verzending bij besteding vanaf €12,50.
(t/m 24 maart)
Skycrawler
[permalink] geplaatst op 14 maart 2012, 11:32 uurLigt het aan mij of zijn de dvd's bij de Free Record Shop tegenwoordig weer duurder? Voor een nieuwe film vragen ze rustig 17 tot 20 euro. Je zou denken dat de prijs zou dalen met het groeiende aanbod van Blu-Ray dvd's in deze winkelketen.
[permalink] geplaatst op 15 maart 2012, 21:29 uurnee de prijzen zijn zelfs 2 keer zo duur geworden. kijk maar naar de BR van The Dark knight, die zit op bijna 35 euro
[permalink] geplaatst op 15 maart 2012, 22:45 uurIk heb niet meteen gemerkt dat de prijzen duurder zijn, maar het is dan ook een paar weken geleden dat ik nog eens is de frs ben geweest. Wat me wel is opgevallen is dat sommige acties (zoals 5 voor €10) al niet meer zijn.
[permalink] geplaatst op 16 maart 2012, 12:31 uurIk koop ook zelf niets meer online bij de FRS website nadat ze overgenomen zijn door ECI (zie bericht van Jeroentjuhhhhh).
[permalink] geplaatst op 16 maart 2012, 12:45 uurZe zijn niet overgenomen door ECI; ze besteden de online activiteiten uit aan ECI.
Dat is een goede zaak, ECI heeft erg goede service.
[permalink] geplaatst op 16 maart 2012, 12:47 uurIk heb d'r ook nooit meer besteld na die overname, daarvoor bestelde ik er met regelmaat.
Nu de prijzen op de site veel hoger zijn dan in de winkel is 't nutteloos...
Slecht dat ze ook die 2 voor €15 en 2 voor €20 niet toevoegen.
[permalink] geplaatst op 16 maart 2012, 12:48 uurkappeuter schreef:
Ze zijn niet overgenomen door ECI; ze besteden de online activiteiten uit aan ECI.
Dat is precies wat wij zeggen, de webshop is overgenomen

. En we hebben tot nu toe meer problemen gehad met bestellingen dan voorheen.
[permalink] geplaatst op 16 maart 2012, 12:58 uurOh spijtig. Ik bestel meestal bij ECI zelf, ik heb recentelijk geen bestellingen bij FRS gedaan.
[permalink] geplaatst op 16 maart 2012, 13:07 uurVia ECI duurt het inderdaad niet zo lang, maar de overname verliep (verloopt) een beetje stroef.
[permalink] geplaatst op 26 maart 2012, 13:07 uurj0enne schreef:
Ik heb d'r ook nooit meer besteld na die overname, daarvoor bestelde ik er met regelmaat.
Nu de prijzen op de site veel hoger zijn dan in de winkel is 't nutteloos...
Slecht dat ze ook die 2 voor €15 en 2 voor €20 niet toevoegen.
Soms is de site juist goedkoper. Verschilt per product.
Wel jammer inderdaad dat de acties (2 voor €15 & 2 voor €20) weg zijn.
[permalink] geplaatst op 23 mei 2012, 18:24 uurHet is gewoon oneerlijk. Eerst stond er dat een film 10 euro was afgeprijsd en toen dacht ik: nou, dat kan ik mooi bestellen

.
De volgende dag kijk ik, dan is het gewoon 20 euro duurder en dan staat er nog bij dat het afgeprijsd is met 10 euro verlaging.
Klopt dus helemaal niks van die site. Zie nu idd ook dat de 2 voor 15 en 2 voor 20 weg zijn, echt vreemd ook. Ga er ook voorlopig niet meer bestellen.
[permalink] geplaatst op 24 mei 2012, 13:41 uurErger ik me ook altijd aan. Zogenaamd korting geven, maar snel prijzen verhogen. Gewoon misleiding dus. Die debiele adviesprijzen bijvoorbeeld ook. Adviesprijs 21,99 euro, maar bij ons 16,99 euro. Als je het een beetje in de gaten houdt weet je dat (Kuife bijvoorbeeld) die film nergens te koop ligt voor 21,99 maar overal altijd al meteen 16,99 is geweest. Vind ik ook gewoon een verkapte oplichterij.
[edit] bij FRS is het geen 'adviesprijs' zie ik maar een 'van' prijs. Alleen hebben de films nooit de 'van' prijs gekost in bijna alle gevallen. Om het bij Kuifje te houden; ik weet zeker dat die film nooit 20 euro heeft gekost. Snap niet dat dat blijkbaar mag. Je zit je klanten gewoon in de maling te nemen. Bol.com bijvoorbeeld geeft zijn klanten gewoon voor elk product dat te vinden is op de site bewust een slecht advies om meer te kunnen verkopen.
[permalink] geplaatst op 24 mei 2012, 14:24 uurFout. Advies prijs komt vanuit de leverancier. Maar kiezen de winkels dus in 99% van de gevallen voor een lagere prijs uit concurrentie overwegingen. Gemiddeld maken de winkels 15 tot 20 procent winst overigens. Misschien nog wel minder.
[permalink] geplaatst op 24 mei 2012, 15:57 uurRaar verhaal. Op hun site staat gewoon een adviesprijs die vreemd is, want voor bijna alle films die je op de site vindt, staat een adviesprijs, waar je lang niet aan komt bij andere (online)winkels. En daar zou het advies over moeten gaan en dat is in elk geval wat de consument wijs wordt gemaakt. Een raar advies dus. Bovendien zetten bedrijven dit op de site omdat de consument het idee dat ze korting krijgen en/of goedkoper uit te zijn, fijn vindt, om meer te verkopen.
Wat voor mechanisme erachter zit is niet eens relevant. Als ik jou adviseer om mijn auto te kopen voor €5000,- euro omdat ie overal €6000,- is, terwijl ie overal €5000 euro of goedkoper is, ben ik je toch gewoon iets op de mouw aan het spelden wat niet klopt? Jij hebt er dan toch verder niets mee te maken waar ik die auto vandaan heb, wat mijn concurrentieoverwegingen zijn en wat mijn wist is?
Ik heb dus niets te maken met hun leveranciers. Bovendien maak je mij niet wijs dat de leverancier tegen Bol.com zet wat voor advies ze op hun site moeten zetten (of dat ze uberhaupt advies moeten geven). En dan nog Bol.com geeft het slechte advies en zijn er voor verantwoordelijk.