MENU
Mijn Updates +

Filmdragers en apparatuur / Winkels en videotheken / Prijzen huren films

geplaatst op 27 september 2004, 16:16 uur, permalink
Normaal hebben wij hier 7 films voor €8,50 en dan mag je ze een weekje houden. Oegstgeest is inderdaad schandalig duur als je het vergelijkt met die videotheek van mij of die van Jassonn

stinissen (crew)
geplaatst op 27 september 2004, 16:17 uur, permalink
50 DVD's voor 100 euro bij moviemile. en je mag ze net zolang houden als je zelf weet, je kunt zelf instellen of je 1 of zes films tegelijk wilt.

geplaatst op 27 september 2004, 16:18 uur, permalink
Soms kun je dan beter een extra film uitzoeken, want dan betaal je gewoon even veel.

geplaatst op 27 september 2004, 16:19 uur, permalink
stinissen schreef:
50 DVD's voor 100 euro bij moviemile. en je mag ze net zolang houden als je zelf weet, je kunt zelf instellen of je 1 of zes films tegelijk wilt.
Dan mogen ze er wel veel op vooraad hebben zeg, als je ze net zolang kunt houden als je zelf wilt.

geplaatst op 27 september 2004, 17:07 uur, permalink
De Antwerpse bibliotheek is natuurlijk onverslaanbaar: 1 euro per video of dvd en je mag hem vier weken houden. En ze hebben bovendien veel meer dan een gewone videotheek, zoals import-dvd's of tv-reeksen. En goede films, want toen ik onlangs in de videotheek was vond ik gewoon niets (niets!) dat me goed leek en dat ik nog niet kende.
Enige nadeel van dit systeem is dat veel dvd's tamelijk voortdurend uitgeleend zijn (de video's daarentegen zijn er bijna altijd allemaal
). Je mag maar drie dvd's tegelijk meenemen, maar bij de video's staat het maximum op tien, dan kun je toch al een aardige marathon organiseren.

geplaatst op 27 september 2004, 17:33 uur, permalink
Freud schreef: De Antwerpse bibliotheek is natuurlijk onverslaanbaar

Klopt, ik ben vroeger zelfs enkele keren van Leuven naar Antwerpen gereisd om er een paar video's te gaan lenen.
In de openbare bibliotheek van Leuven beginnen ze ondertussen ook al een aardige collectie DVD's (vooral klassiekers, weinig recent werk) op te bouwen. Daar kost het wel 1.25 euro per DVD en mag je die maar één week houden.

geplaatst op 27 september 2004, 19:05 uur, permalink
Hier in Zwolle kost het met mijn abonnement niks bij de bibliotheek. Ze hebben ook aardig wat films incl. klassiekers, wel jammer dat er vaak veel weg is.

geplaatst op 27 september 2004, 19:09 uur, permalink
Ik vraag me weleens af.. De opkomst van DvD-recorders, zou dit het aantal gehuurde DvD-aantal niet doen afnemen..?
Zullen vast toch wel mensen zijn die DvD's lenen, kopiëren en terugbrengen..?

geplaatst op 27 september 2004, 19:11 uur, permalink
Hoe wou je dan kopiëren met een dvd-recorder?

geplaatst op 27 september 2004, 19:15 uur, permalink
Hmmm, ik weet eigenlijk heel weinig van die dingen, maar je hebt de apparatuur ervoor.

geplaatst op 27 september 2004, 19:50 uur, permalink
Als je een dvd wil kopďeren met een dvd-recorder, dan kan dat. Je moet met een scart-kabel een dvd-speler aansluiten op een dvd-recorder en dan kan je dvd's kopďeren. Maar nu komt het leuke: het moet geen originele dvd zijn die je wilt kopďeren, want daar zit vrijwel altijd een beveiliging op.

geplaatst op 27 september 2004, 20:06 uur, permalink
Nick Kang schreef:
Maar nu komt het leuke: het moet geen originele dvd zijn die je wilt kopďeren, want daar zit vrijwel altijd een beveiliging op.

Gelukkig wel..

geplaatst op 6 januari 2005, 12:42 uur, permalink
U-96 schreef:
Nick Kang schreef:
(quote)

Gelukkig wel..

Nooit last van gehad

geplaatst op 6 januari 2005, 13:11 uur, permalink
Prijzen huren films: Belachelijke prijzen!!!, mits je weekfilms hebt...

geplaatst op 16 mei 2005, 14:09 uur, permalink
Rujar schreef:
Prijzen huren films: Belachelijke prijzen!!!, mits je weekfilms hebt...

Inderdaad by Videoland € 4.50 voor een dagfilm

geplaatst op 16 mei 2005, 14:25 uur, permalink
Huren is me normaal veel te duur, voor de normale huurtarieven kan ik ze vaak zelfs al kopen. Wel hebben we sinds kort hier een huurautomaat die maar 99 cent rekent voor het huren (als je hem binnen 4 uur terugbrengt anders wordt het 1,50
) en daarnaast de bibliotheek met een vrij aardige collectie waar het ook maar 1 euro kost en waar je hem 3 weken mag lenen.

geplaatst op 16 mei 2005, 17:20 uur, permalink
Laatst bij een videotheek zag ik de belachelijke prijs van € 5,50 per DVD of de nog gekkere prijs van €11,- per 3 WEEKDVD's . Overigens hadden ze wel ex-rental-DVD's voor €5,- per stuk. Ofwel : hoe kan die tent in vredesnaam nog winst maken ?

geplaatst op 16 mei 2005, 17:22 uur, permalink
VIDEOTHEEK COBRA

3 weekfilms voor 5 euro
6 weekfilms voor 10 euro
dagfilms 4 euro

geplaatst op 16 mei 2005, 20:04 uur, permalink
Bij de stamvideotheek waar ik altijd kom betaal ik:
1 dagfilm €4,=
3 dagfilms €10,50
1 weekfilm €2,50
5 weekfilms €7,50
10 weekfilms €12,50

Niet echt duur dacht ik zo.

geplaatst op 16 mei 2005, 20:32 uur, permalink
Het is maar wat je niet duur noemt.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 16 mei 2005, 20:47 uur, permalink
Als je gewend bent films te stelen en niks te betalen zal het duur zijn. Dagfilms zijn jaren 7,50 gulden geweest. Die prijs is denk ik langer dan 10 jaar niet gewijzigd. Dat het nu 4 euro is geworden lijkt heel veel, maar incl. inflatiecorrectie is het niet zo'n vreemd bedrag.
Ga jij ook brood stelen omdat je brood te duur vindt?

Jordy (admin)
geplaatst op 16 mei 2005, 20:48 uur, permalink
Ik betaalde inderdaad 15 jaar geleden al 10 gulden, onvoorstelbaar dat dat nu maar 4 euro is, zo'n dagfilm

geplaatst op 16 mei 2005, 20:50 uur, permalink
Een dagfilm kost 3,75 bij ons.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 16 mei 2005, 20:51 uur, permalink
Jordy schreef:
Ik betaalde inderdaad 15 jaar geleden al 10 gulden, onvoorstelbaar dat dat nu maar 4 euro is, zo'n dagfilm

Erg flauw. 10 jaar geleden betaalde ik al 7,50 gulden. ECHT waar. Goedkoop? Nee niet echt natuurlijk.
Dat de euro misbruikt is om de prijzen te verhogen is natuurlijk wel een kwalijke zaak.

geplaatst op 16 mei 2005, 20:57 uur, permalink
Jordy schreef:
Ik betaalde inderdaad 15 jaar geleden al 10 gulden
.

Ik 5
.

geplaatst op 16 mei 2005, 20:58 uur, permalink
kappeuter schreef:
Als je gewend bent films te stelen en niks te betalen zal het duur zijn. Dagfilms zijn jaren 7,50 gulden geweest. Die prijs is denk ik langer dan 10 jaar niet gewijzigd. Dat het nu 4 euro is geworden lijkt heel veel, maar incl. inflatiecorrectie is het niet zo'n vreemd bedrag.
Ga jij ook brood stelen omdat je brood te duur vindt?
Is dit aan mij gericht?
.

geplaatst op 16 mei 2005, 21:03 uur, permalink
Zolang het downloaden van films en muziek niet strafbaar is in Nederland zie ik het probleem niet. Het uploaden is wel strafbaar overigens. Op dit moment mag alleen het downloaden van software en games niet, dus alleen in die gevallen kun je spreken van 'stelen' (www.bigweb.nl). Die vergelijking met het stelen van brood gaat dus niet op hier. Even wat naslagwerk maakt de discussie wat duidelijker lijkt mij.

geplaatst op 16 mei 2005, 21:05 uur, permalink
In veel gevallen upload je op het zelfde moment dat je download...

geplaatst op 16 mei 2005, 21:07 uur, permalink
Klopt, maar het lijkt me hier niet onnodig om onderscheid te maken tussen up- en downloaden en dat men zich aan de feiten houdt. Bovendien kun je vaak zelf bepalen of je ook wilt uploaden terwijl je download.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 16 mei 2005, 21:12 uur, permalink
Op die site staat dat je een kopie voor eigen gebruik mag hebben als je de film al bezit.