- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Animatie top 10
Animatie top 10
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
01. Shrek 2 (2004) - 4.5* (3,5*)
02. Arrugas (2011) - 4.0* (4,0*)
03. Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001) - 4.0* (4,0*)
04. Toy Story 3 (2010) - 4.0* (3,9*)
05. How to Train Your Dragon (2010) - 4.0* (3,7*)
06. WALL·E (2008) - 4.0* (3,7*)
07. Tangled (2010) - 4.0* (3,7*)
08. Shrek (2001) - 4.0* (3,7*)
09. Ice Age (2002) - 4.0* (3,6*)
10. Persepolis (2007) - 4.0* (3,6*)
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
01. Toy Story 3
02. The Lego Movie
03. WALL·E
04. Shrek
05. Tangled
06. How to Train Your Dragon
07. Toy Story 2
08. Up
09. Frozen
10. Toy Story
kimberlyVD
-
- 5941 berichten
- 1533 stemmen
1. WALL-E
2. Shrek
3. Finding Nemo
4. The adventures of Tintin
5. Ratatouille
6. Mary and max
7. Monsters, inc.
8. Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole
9. Open Season
10. Shrek 2
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
1-1 Stuart Little 2 (2002) deels animatie
2-8 Shrek the Third (2007)
3-3 Lady and the Tramp 2: Scamp's Adventure (2001)
4-- Alpha and Omega (2010)
5-- Konferenz der Tiere (2010) (Animals United)
6-5 Bambi (1942)
7-2 Happily n'ever after (2006)
8-4 Cinderella 2 Dreams come true (2002)
9-6 Valiant (2005)
10-7 Yogi Bear (2010) deels animatie
11-9 Niko - Lentäjän Poika (2008)
12-10 Tom & Jerry The Movie (1992)
13-- Bugs Bunny's 3rd Movie: 1001 Rabbit Tales (1982)
14-- Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)
15-- Space Chimps (2008)
16-- Annabelle's Wish (1997)
17-- Rudolph, the Red-Nosed Reindeer (1964)
18-- Shrek Forever After (2010)
19-- Sammy's Avonturen: De Geheime Doorgang (2010)
20-- Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (2005)
16, 18 hebben er al eerder in gestaan. 1 t/m 17 staan in mijn favorietenlijstje (van iets meer dan 100 films)
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
1-1 Stuart Little 2 (2002) deels animatie
2-3 Lady and the Tramp II: Scamp's Adventure (2001)
3-18 Shrek Forever After (2010)
4-7 Yogi Bear (2010) deels animatie
5 -- Postman Pat: The Movie (2014)
6-6 Bambi (1942)
7-9 Valiant (2005)
8 -- Arthur Christmas (2011)
9 -- Happily N'Ever After 2 (2009)
10-2 Shrek the Third (2007)
11-15 Space Chimps (2008)
12 -- Fun and Fancy Free (1947) (grotendeels animatie)
13-13 Bugs Bunny's 3rd Movie: 1001 Rabbit Tales (1982)
14-14 Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)
15-- Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers (2004)
16-11 Niko - Lentäjän Poika (2008)
17 -- Alvin and the Chipmunks (2007) (deels animatie)
18 -- Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel (2009) (deels animatie)
19 -- Lince Perdido, El (Missing Lynx) (2008)
20 -- SeeFood (2011)
(Wel een kwart van mijn favoriete filmlijst, op het moment 112 bestaat uit animatie, waaronder ook live-actionfilms. De pratende echte hondjes en katjes nog niet eens meegeteld).
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
1. Lion King, The (1994)
2. Up (2009)
3. Papurika (2006)
4. Persepolis (2007)
5. Illusionniste, L' (2010)
6. Hotaru no Haka (1988)
7. Mary and Max (2009)
8. Majo no Takkyûbin (1989)
9. Okami Kodomo no Ame to Yuki (2012)
10. Who Framed Roger Rabbit (1988)
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen
2. Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001).
4. Batman: Assault on Arkham (2014).
5. Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 (2012).
6. Batman: The Dark Knight Returns, Part 2 (2013).
7. Batman: Under the Red Hood (2010).
8. The Batman Superman Movie: World's Finest (1998).
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Nog niet verdiept in Japanse animé, al zal ik dit jaar wel howl's moving castle, hotaru no haka en spirited away proberen kijken, en van daaruit zien we dan wel verder. Mijn top 10:
1. The Lion King
2. Ratatouille
3. Wallie
4. Aladdin
5. Finding Nemo
6. Toy Story trilogie
7. Ice Age
8. Inside Out
9. Tarzan
10. Up
Al dien ik Aladdin wel dringend te herzien, moet nog wat disney classics zien, en heel wat dreamworks animaties (maar daar ben ik minder happig voor), japanse animé zal ik dus zoals gezegd nog verkennen.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1-1 Stuart Little 2 (2002) deels animatie
2-3 Lady and the Tramp II: Scamp's Adventure (2001)
3-18 Shrek Forever After (2010)
4-7 Yogi Bear (2010) deels animatie
5 -- Postman Pat: The Movie (2014)
6-6 Bambi (1942)
7-9 Valiant (2005)
8 -- Arthur Christmas (2011)
9 -- Happily N'Ever After 2 (2009)
10-2 Shrek the Third (2007)
11-15 Space Chimps (2008)
12 -- Fun and Fancy Free (1947) (grotendeels animatie)
13-13 Bugs Bunny's 3rd Movie: 1001 Rabbit Tales (1982)
14-14 Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)
15-- Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers (2004)
16-11 Niko - Lentäjän Poika (2008)
17 -- Alvin and the Chipmunks (2007) (deels animatie)
18 -- Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel (2009) (deels animatie)
19 -- Lince Perdido, El (Missing Lynx) (2008)
20 -- SeeFood (2011)
(Wel een kwart van mijn favoriete filmlijst, op het moment 112 bestaat uit animatie, waaronder ook live-actionfilms. De pratende echte hondjes en katjes nog niet eens meegeteld).
Oei, bepaalde films roepen niet echt leuke herinneringen op (valiant vond ik bvb. de grootste kutfilm als kind, alvin and the chipminks vond ik ook meeh, bij vervolgen ga ik ook al argwanig doen. Stuart Little 2 vond ik wel nog leuk als kind.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen
Suchîmubôi (2004): Om door een ringetje te halen, stoer verhaal & prachtig geanimeerd. Aanrader.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Suchîmubôi (2004): Om door een ringetje te halen, stoer verhaal & prachtig geanimeerd. Aanrader.
Daar ga ik wel van uit, maar ik ga eerst wat basic japanse animé doen, van daaruit kan ik mijn smaak eventueel verder ontwikkelen. Maar ik ga het wel meenemen, en als japanse animé me bevalt geef ik het zeker een kans.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13429 berichten
- 1202 stemmen
Succes met jouw ontdekkingsreis naar de Japanse animé.
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Is meer voor oude mensen zoals ik, vermoed ik, de humor is gebaseerd op oude series van destijds, voor jouw tijd.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Zou kunnen, één ding ben ik zeker: de animatie die jij graag ziet, is niet de animatie die ik graag zie, en wellicht ook andersom omdat ik merk dat je geen pixarfilm bent. Maar goed daar is niets mis mee uiteraard
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. The Lion King (-)
2. Aladdin (+2)
3. Ratatouille (-1)
4. Beauty & The Beast (NEW)
5. Tangled (NEW)
6. Frozen (NEW)
7. Wallie (-3)
8. Ice Age (-)
9. Tarzan (+1)
10. Finding Nemo (-4)
11. Toy Story
12. Toy Story 3
13. The Jungle Book
14. The Fox and the Hound
15. Toy Story 2
16. The Little Mermaid
17. Up
18. Mulan
19. Monsters Inc.
20. The Land Before Time
21. The Hunchback of Notre Dame
22. Inside Out
23. A Bug's Life
24. Snow White and the Seven Dwarfs
25. Bambi
Slechtste animatiefilms
1. Sleeping Beauty
2. Peter Pan
3. Dumbo
4. Pinokkio
5. Hercules
6. Minions
7. Alice in Wonderland
8. Pocahontas
9. Cars 2
10. Monsters University
We gaan dan maar eens beginnen aan Studio Ghibli zeker. Shrek wil ik als tussendoortje ook eens meenemen. Net zoals The Good Dinosaur en Zootopia.
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
1. Toy Story
2. Finding Nemo
3. The Lion King
4. Monsters Inc.
5. Fantastic Mr. Fox
6. Mononoke Hime
7. Shrek
8. The Lego Movie
9. Ice Age
10. WALL-E
Jeugdsentiment speelt hierbij een grote rol
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
01. 5.0* - Tonari no Totoro [My Neighbor Totoro]
02. 4.5* - Momo e no Tegami [A Letter to Momo]
03. 4.5* - Okami Kodomo no Ame to Yuki [Wolf Children]
04. 4.0* - Hohokekyo Tonari no Yamada-kun [My Neighbors the Yamadas]
05. 4.0* - FLCL [Fooly Cooly]
06. 4.0* - Mimi wo Sumaseba [Whisper of the Heart]
07. 4.0* - Omohide Poro Poro [Only Yesterday]
08. 4.0* - Hotaru no Haka [Grave of the Fireflies]
09. 4.0* - Majo no Takkyubin [Kiki's Delivery Service]
10. 4.0* - Byosoku 5 Senchimetoru [5 Centimeters per Second]
Japan, japan, japan, japan..
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Een update, de Japanse animé (voornamelijk Studio Ghibli) heeft met gemak mijn vorige toplijst verdrongen, en ik moet er nog een hoop Ghibli's zien:
01. ( -- ) 5,0* - Grave of the Fireflies (1988)
02. ( -- ) 4,5* - My Neighbor Totoro (1988)
03. ( -- ) 4,0* - The Girl Who Leapt through Time (2006)
04. ( -- ) 4,0* - 5 Centimeters per Second (2007)
05. ( -- ) 4,0* - When Marnie Was There (2014)
06. (02) 4,0* - Wrinkles (2011)
07. (10) 4,0* - Persepolis (2007)
08. (03) 4,0* - Spirited Away (2001)
09. (06) 4,0* - WALL·E (2008)
10. (07) 4,0* - Tangled (2010)
11. ( -- ) 4,0* - Frozen (2013)
12. (01) 4,0* - Shrek 2 (2004)
13. ( -- ) 4,0* - Brave (2012)
14. (04) 4,0* - Toy Story 3 (2010)
15. (05) 4,0* - How to Train Your Dragon (2010)
16. (09) 4,0* - Ice Age (2002)
17. ( -- ) 4,0* - Incredibles, The (2004)
18. (08) 4,0* - Shrek (2001)
19. ( -- ) 4,0* - Corpse Bride (2005)
20. ( -- ) 4,0* - Up (2009)
MaartenTuinstra
-
- 251 berichten
- 0 stemmen
1. The Lion King
2. Robin Hood
3. Spirited Away
4. Up
5. Tangled
6. WALL·E
7. The Jungle Book
8. Ice Age
9. Madagascar
10. Toy Story
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. The Lion King - 4.5* (-)
2. Ratatouille - 4.0* (+1)
3. Monsters, Inc - 4.0* (+16)
4. Frozen - 4.0* (+2)
5. Zootopia - 4.0* (NEW)
6. Moana - 4.0* (NEW)
7. Tangled - 3.5* (-2)
8. Aladdin - 3.5* (-6)
9. Toy Story - 3.5* (+2)
10. Ice Age - 3.5 (-2)
11. Sen to Chihiro no Kamikakushi - 3.5* (NEW)
12. Sleeping Beauty - 3.5* (NEW)
13. The Jungle Book - 3.5* (-)
14. Beauty and the Beast - 3.5* (-10)
15. Brave - 3.5* (NEW)
16. The Hunchback of Notre Dame - 3.5* (+5)
17. WALL·E - 3.0* (-10)
18. Toy Story 3 - 3.0* (-6)
19. Toy Story 2 - 3.0* (-4)
20. One Hundred and One Dalmatians - 3.0* (NEW)
21. The Fox and the Hound - 3.0* (-7)
22. The Little Mermaid - 3.0* (-6)
23. Monsters University - 3.0* (NEW)
24. The Incredibles - 3.0* (NEW)
25. Snow White and the Seven Dwarfs - 3.0* (-1)
Heel wat herzieningen, dus flink wat geschoven. En dat zowel in opvallend positieve opzicht (Sleeping Beauty), maar ook in negatieve opzicht (Tarzan en Finding Nemo door de vervolgen/live action films voor een groot deel). Focus nu op wat meer Japanse producties (vooral Howl's Moving Castle en Princess Mononoke), Anastasia (werd me veel aangeraden), Disneys van de jaren '70, '80 en '00 ,de Shrek-films en nog andere niet Disney/Pixar producties. Het ligt me wel, animatie. Ik blijf het zeker verder opvolgen . Het leuke is dat het goed bijdraagt wanneer je een gevarieerd aanbod zoekt, en de films er makkelijk ingaan. Volgens IMDb nu 55 animatiefilms gezien en in werkelijkheid ligt dat nog een beetje hoger.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
Ik zag 70 animatie films, dit is de top 25:
01 5,00* - Tekkon Kinkurîto (2006)
02 4.50* - Akira (1988)
03 4.50* - Kôkaku Kidôtai (1995)
04 4,00* - Innocence (2004)
05 4,00* - Hotaru no Haka (1988)
06 4,00* - Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007)
07 4,00* - Sukai Kurora (2008)
08 4,00* - Kizumonogatari: I Tekketsu-hen (2016)
09 4,00* - Mononoke-Hime (1997)
10 4,00* - Dead Leaves (2004)
11 4,00* - Rurôni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan - Tsuioku Hen (1999)
12 4,00* - Lion King, The (1994)
13 4,00* - Kizumonogatari II: Nekketsu-hen (2016)
14 4,00* - WALL·E (2008)
15 4,00* - Ookami Kodomo no Ame to Yuki (2012)
16 3,50* - Memorîzu (1995)
17 3,50* - Mary and Max (2009)
18 3,50* - Koto no Ha no Niwa (2013)
19 3,50* - Rurôni Kenshin: Seisô Hen (2001)
20 3,50* - Kaguyahime no Monogatari (2013)
21 3,50* - Suzumiya Haruhi no Shôshitsu (2010)
22 3,50* - Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
23 3,50* - Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun (1999)
24 3,50* - Tenkû no Shiro Rapyuta (1986)
25 3,50* - Secret of NIMH, The (1982)
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Bij mij staat de teller inmiddels op 239. Van na 2010 kan ik de volgende films aanbevelen:
The Tale of Princess Kaguyahttp://i65.tinypic.com/2ue2niq.jpg
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Is die Winnie the Pooh nog ergens op DVD / BR uitgegeven, Alastor? Andere twee namelijk gezien en goedgekeurd.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
In totaal komen er 274 films voor mij uit de zoekmachine rollen, waarvan dit de top10 is, volgorde alfabetisch per score
5*
Anomalisa (2015)
Kôkaku Kidôtai (1995)
Nightmare before Christmas, The (1993)
Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
Tonari no Totoro (1988)
4,5*
Incredibles, The (2004)
Patorebâ: The Movie (1989)
Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2 (1993)
Mononoke-Hime (1997)
Spiklenci Slasti (1996)
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Ik ben liefhebber noch kenner van het genre, maar dat is misschien ook wel eens leuk. Totaal 34 films.
Top 5 top en flop:
Top:
1. Tonari no Totoro - 4*
2. Die Abenteuer des Prinzen Achmed - 4*
3. Sen to Chihiro no Kamikakushi - 3,5*
4. Inside out - 3,5*
5. Monster house - 3,5*
Flop:
1. Shark tale - 1*
2. Persepolis - 2*
3. Ratatouille - 2*
4. Fantastic Mr. Fox - 2*
5. Byôsoku 5 Senchimêtoru - 2*
oup
-
- 300 berichten
- 2508 stemmen
Ben de laatste tijd (weer) aardig wat animatie/animefilms aan het kijken. Het blijft een fantastische wereld om in te 'verdwalen'. En iedere keer stuit je weer op nieuwe (kleine) pareltjes!
Het is nu een beetje een doel geworden om de MM animatie toplijst volledig 'af te vinken'. Nog acht te gaan. Daarnaast wil ik alle Ghibli's gezien hebben (zit op 15 van de 21 als ik kijk op ICM). In totaal staat de teller nu op 99 animatiefilms. Hier mijn top 10.
01. Hotaru no Haka [Grave of the Fireflies]
02. Gekijôban Furandaasu no Inu [The dog of Flanders]
03. Hadashi no Gen [Barefoot Gen]
04. Tenshi no Tamago [Angel's Egg]
05. Toy Story 3
06. Ookami Kodomo no Ame to Yuki [Wolf Children]
07. Pafekuto Buru [Perfect Blue]
08. Kôkaku Kidôtai [Ghost in the Shell]
09. Tonari no Totoro [My Neighbour Totoro]
10. The Lion King
Daarnaast nog vijf films die ik een 4,0 heb gegeven en net buiten de top 10 vallen: Mary and Max, Animal Farm, Finding Nemo, Kaguyahime no Monogatari [The Tale of Princess Kaguya] en Sennen Joyû [Millennium Actress]. Al vraag ik me af of een film als Finding Nemo bij herziening nog steeds uit gaat komen op 4,0...
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. The Lion King - 4.5* (-)
2. Ratatouille - 4.0* (-)
3. Coco - 4.0* (NEW)
4. Frozen - 4.0* (-)
5. Zootopia - 4.0* (-)
6. Moana - 3.5* (-)
7. Monsters, Inc - 3.5* (-4)
8. Tangled - 3.5* (-1)
9. Toy Story - 3.5* (-)
10. Aladdin - 3.5* (-2)
11. Ice Age - 3.5 (-1)
12. Toy Story 3 - 3.5* (-6)
13. Toy Story 2 - 3.5* (-4)
14. The Incredibles - 3.5* (+10)
15. Sleeping Beauty - 3.5* (-3)
16. The Jungle Book - 3.5* (-3)
17. The Hunchback of Notre Dame - 3.5* (-1)
18. Beauty and the Beast - 3.5* (-4)
19. Sen to Chihiro no Kamikakushi - 3.5* (-8)
20. Brave - 3.0* (-5)
21. WALL·E - 3.0* (-4)
22. One Hundred and One Dalmatians - 3.0* (-2)
23. The Fox and the Hound - 3.0* (-2)
24. Monsters University - 3.0* (-1)
25. The Little Mermaid - 3.0* (-3)
Nieuwe update, wel niet zoveel nieuws gezien. Qua Japanse animé loop ik wel nog een beetje achter. Ik heb wel al wat meer van Dreamworks gezien, maar Pixar en Disney hebben allebei doorgaans gewoon meer kwaliteit.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Bij Film > Genres en landen > Animatie:
Ik heb ook maar eens een lijstje gemaakt met mijn favoriete animatiefilms.
De afbeelding toont mijn top 20, maar in de linkjes eronder staat de volledige top 50
https://i.postimg.cc/7hnXJCJY/Screenshot-16.jpg
Animated Films - The Best as Seen by John Milton - Letterboxd
mjk87 (moderator films)
-
- 13291 berichten
- 3906 stemmen
Mooi afwisselend lijstje vooral, pure Disney-fun tot abstracte anime als Angel's Egg.