MENU
Mijn Updates +

Overigen / Televisie / Hannibal (NBC)

stinissen (crew)
geplaatst op 8 juni 2013, 11:22 uur, permalink
Bates Motel is vele male beter.

geplaatst op 8 juni 2013, 14:45 uur, permalink
Er zijn wel meer shows beter. Maar Bates is daar niet 1 van. Deze serie heeft veel meer potentie. Hoop dat het een tweede seizoen krijgt. Geniaal is het zeker niet, maar de sfeer zit er wel in. Alleen de focus mist nog. Komt wel eens voor dat een serie een tweede seizoen dat wel onder de knie krijgt.

geplaatst op 8 juni 2013, 15:07 uur, permalink
Al mag je van Fuller wel meer verwachten, ook al is dit iets anders dan wat ie normaal doet.

geplaatst op 8 juni 2013, 15:17 uur, permalink
Zou kunnen. Maar bij de cable networks lijken altijd wat meer factoren mee te spelen dan bij de showtimes en hbo series. Dat zie je hier ook. Ze leken eerst toch wel een serie moordenaar in elke ep te willen, toen ging de focus toch meer naar Hannibal (dat zijn de beste episodes) en spelen ze wat meer met zijn karakter. In seizoen 2 kunnen ze deze focus meer perfectioneren denk ik. Visueel en qua cast is er niet gek veel mis mee.

geplaatst op 8 juni 2013, 17:23 uur, permalink
Macmanus schreef:
Hoop dat het een tweede seizoen krijgt.

Is begin deze week gerenewed voor een tweede seizoen.

geplaatst op 6 juli 2013, 1:31 uur, permalink
Ik was erg onder de indruk van de eerste 2 afleveringen, daarna werd het wat minder maar heb me zeker goed vermaakt (:

Ben benieuwd naar het 2e seizoen, bevestigd is dat Anthony Hopkins een (of meer?) aflevering mee gaat spelen, hoe gaaf is dat?!

geplaatst op 2 september 2013, 16:07 uur, permalink
Eerste aflevering vond ik niet overtuigend, maar ik zal het nog een paar kansen geven. Ik zit me vooral te ergeren aan het zoveelste hoofdpersonage met angsten, ocd, neuroses etc. Na Castle, House, Grissom, Dexter en Lie to Me (+1000 meer) heb ik dat echt wel gezien.

geplaatst op 15 september 2013, 20:48 uur, permalink
stinissen schreef:
Bates Motel is vele male beter.

Ze zijn totaal niet vergelijkbaar, en als ze dat al zouden zijn zou Hannibal alleen al op basis van acteerwerk mijlen voor liggen op Bates Motel.

geplaatst op 16 september 2013, 10:02 uur, permalink
Toch wel positief verrast door deze serie. Het personage Will is wel erg typerend voor een semi-crime investigation serie, maar de bijkomende effecten van zijn "aandoening" maken alles goed. Wat me erg opvalt is het camerawerk en geluid, die van bijzonder hoge kwaliteit is. Ook wordt er niet teruggedeinst voor een beetje "gore".

geplaatst op 22 september 2013, 1:51 uur, permalink
Ik ben enigzins verrast door de negatieve toon bij dit topic. Ik vond de serie op momenten haast het niveau van the silence of the lambs halen en de laatste twee episodes gaan er haast overheen. Mads Mikkelson speelt in ieder geval een geweldige Hannibal,.

geplaatst op 22 september 2013, 2:15 uur, permalink
Dat zeg je goed. Niveau Silence of the Lambs, geen Manhunter
.

geplaatst op 22 september 2013, 11:51 uur, permalink
Manhunter ken ik eerlijk gezegd nog niet, dus daarmee kan ik het nog niet vergelijken.

laundromat
geplaatst op 18 oktober 2013, 15:27 uur, permalink
Silence of the lambs is 1 van de beste films ooit. Hopkins ís Hannibal voor mij. Dus een serie...hmmm, maar ja met Mikkelsen. Piloft is prima. Ga dit ff volgen.

Elineloves schreef:
Jammer van zijn hoofd, maar toch ook maar eens een kansje gunnen.

Mads hoofd?! Die vind ik fantastisch!

geplaatst op 4 januari 2014, 15:19 uur, permalink
Best wel interessant Na aflevering 5 steeds beter. Mikkelsen is ok. Leuk om allemaal bekende namen uit de boeken van Harris tegen te komen al is de sexe van enkelen veranderd in de serie. Als de serie nog even doorgaat zal seizoen 4 de nieuwe versie van Rode Draak worden. Hopelijk halen ze dat ! Voor 20 euro in uk gekocht. Komt deze maand ook in Nederland uit. 30 euro of meer.

geplaatst op 5 maart 2014, 17:05 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Kijkt iemand nog Hannibal seizoen 2? Afgelopen vrijdag is de eerste aflevering van het nieuwe seizoen uitgezonden in de VS.

Na het goede einde van het eerste seizoen, wou ik toch wel weer snel verder kijken. De openingsscène begint gelijk met een flashforward. Dat beloofd nog wat voor het aankomende seizoen! Hopelijk blijft Will niet het hele seizoen in de gevangenis, dat zou jammer zijn

geplaatst op 6 maart 2014, 9:31 uur, permalink
Ik kijk het ook weer. Echt een geweldige aflevering en ik heb weer zin om de rest van het seizoen te bekijken!

geplaatst op 29 maart 2014, 19:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wow, wat begint het tweede seizoen toch spannend te worden! Leuk dat het nu echt om Hannibal gaat!

De laatste afleveringen waren echt wel goed. Wel vond ik het jammer dat je niet te zien kreeg hoe hannibal Beverly Katz vermoorde. Dit had ik liever van hem gezien ipv de fantasie van Will. De trailer voor volgende week ziet er ook belovend uit; Gaat Hannibal nu wraak nemen op Will, door aan te pappen met Alana Bloom? En zal Jack Crawford nu eindelijk door hebben dat hij al die tijd mensenvlees zit te eten bij de gezellige dinertjes?

Op dit moment vind ik Hannibal een van de betere series op TV. Mads mikkelsen, Hugh Dancy en Laurence Fishburne zijn goede acteurs en maken er samen wat moois van. De muziek begint mij echter op mijn zenuwen te werken, terwijl ik daar bij het eerste seizoen geen last van had.

geplaatst op 8 april 2014, 2:23 uur, permalink
Het eerste seizoen had ik af en toe moeilijk om het helemaal goed toe volgen en mijn aandacht er 100% bij te houden. maar dit 2e seizoen is echt goed bezig nu.
Ook de beelden en opnames zijn erg goed en mooi gedaan, het doet me wel wat denken aan het True Detective sfeertje.
Ook zijn de scenes in de Baltimore State Hospital For The Criminally Insane erg goed, dit geeft het ook echt dat Hannibal gevoel wat ik bij de films ook had.

geplaatst op 14 april 2014, 15:19 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik heb een review geschreven voor de mensen die twijfelen om deze serie te gaan kijken:

Hannibal,

Je kent hem wel, die canibalistische psychopaat.. Na de beroemde film Silence of the Lambs en zijn vervolgfilms is er nu een serie gemaakt over deze serie moordenaar.

Het bijzondere aan de serie is dat de aandacht in de serie niet volledig op Hannibal wordt gevestigd, maar op Will Graham, een special agent van de FBI die een bijzondere gave heeft. Hij kan zich volledig inleven in seriemoordenaars en kan er zo achter komen hoe de moordenaar denkt en wat zijn motieven zijn. Dit wordt heel mooi in beeld gebracht in de serie omdat je ziet wat er in Will’s hoofd omgaat tijdens het reconstrueren van een moord.

Natuurlijk is deze taak heel erg zwaar voor Will en hij krijgt mentale problemen, hiervoor wordt hij geholpen door een psycholoog.. Deze psycholoog heet Hannibal Lecter. Er komen veel verschillende zaken voorbij en je weet gewoon dat Hannibal er iets mee te maken heeft. Maar wat? Dat is de grote vraag die je jezelf blijft stellen. Dit is ook wat de serie zo spannend en interessant maakt, dit is de reden dat je steeds wilt blijven kijken.

Na elke zaak gaat het slechter met Will en Hannibal heeft de touwtjes volledig in handen en blijft iedereen manipuleren. Hannibal is zo gestoord dat hij erop kickt om mensen te zien reageren in bepaalde situaties, dit zorgt ervoor dat hij de mentale problemen van Will alleen maar verergert in plaats van verhelpt. Als kijker mag je vrolijk meekijken met de zieke missie die Hannibal heeft. Je ziet bijvoorbeeld ook dat hij mensenvlees serveert aan zijn collegas. Het ironische is dat de detective op dat moment vlees aan het eten is van het lijk waarnaar hij op zoek is.

Naast Hannibal lopen er nog meer angstaanjagende seriemoordenaars rond in de serie, die er allemaal hun eigen gewoontes op nalaten. Dit maakt de serie erg raadselachtig omdat je blijft speculeren welke connecties er zijn tussen de moordenaars. Het wordt voor de kijker ook steeds moeilijker om te weten wat er nu allemaal gaande is omdat je echt wordt meegenomen in de wereld van Will Graham. Op een gegeven moment verliest hij de realiteit, als kijker verlies je daardoor ook de realiteit omdat alle aandacht op Will wordt gevestigd.

Dit maakt het zo’n bijzondere serie omdat je weet dat Hannibal een gestoorde psychopaat is maar je weet niet waar hij nou allemaal mee bezig is. Dit is ook waar de serie zich onderscheidt van andere series, de hoofdpersoon is niet de belangrijkste persoon in Hannibal…

geplaatst op 11 mei 2014, 15:01 uur, permalink
Ga er vanavond aan beginnen. Ben erg benieuwd omdat de een het een geweldige serie vindt, en de ander zet het na 3 afleveringen af.

geplaatst op 11 mei 2014, 15:21 uur, permalink
Na 3 afleveringen was ik ook nog niet helemaal verkocht, maar het wordt steeds beter! Veel plezier ermee! Oh en er komt een derde seizoen

geplaatst op 17 mei 2014, 20:21 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik volg het momenteel op de voet doordat RTL5 gelukkig de afleveringen uitzenden. Voor het downloaden ben ik nogal lui en de risico op een vaag schermpje met iets te weinig pixels was iets te groot. Afgelopen donderdag was über baas. Hannibal die qua krankzinnigheid zijn gelijke vond. Ik kijk uit naar volgende week donderdag.

geplaatst op 19 mei 2014, 7:01 uur, permalink
Gezien t/m aflevering 11 van seizoen 2. In feite is het een bizar gruwelijke serie met personages die of slachtoffer of dader zijn. Sowieso is iedereen onsympathiek. Kan het nog niet loslaten....

geplaatst op 24 mei 2014, 11:49 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wat een meesterwerk is dit toch. Geniale finale met een paar goede plottwists. Ik kijk erg uit naar seizoen 3, maar eerst even bijkomen van deze finale!

geplaatst op 25 mei 2014, 0:40 uur, permalink
Ik vond het eerste seizoen wel aardig maar dit seizoen is vele malen beter!

En ik ben nog niet eens bij het eind. Ik hoor goede dingen over de finale. Ik hoop morgen het seizoen af te kunnen kijken.

geplaatst op 30 mei 2014, 7:11 uur, permalink
Ben benieuwd naar het derde seizoen. Feit is iig dat daar een berg nieuwe hoofdrolspelers voor gezocht moeten worden.

geplaatst op 30 mei 2014, 9:08 uur, permalink
eppo349 schreef:
Ben benieuwd naar het derde seizoen. Feit is iig dat daar een berg nieuwe hoofdrolspelers voor gezocht moeten worden.

Dat is de vraag. Ik denk dat Will het wel overleefd en Jack ook wel denk ik.

geplaatst op 30 mei 2014, 11:53 uur, permalink
Hoop het niet, die verhaallijn is, wat mij betreft, op. Ik had begrepen dat het volgende seizoen meer de boeken ging volgen (op het Lambs verhaal na).

geplaatst op 30 mei 2014, 16:14 uur, permalink
Spoilertags.

geplaatst op 9 juni 2014, 16:22 uur, permalink
Erg goed tweede seizoen van Hannibal. Vooral het eind natuurlijk, dat is werkelijk fantastisch.