Criterion
[permalink] geplaatst op 23 juni 2005, 5:03 uurIk heb eens rond gekeken op de site van criterion en zie dat zij heel veel filmklassiekers uitbrengen. Veel oude films worden vaak door hen gerestaureerd.
Wat is jullie mening over Criterion? Heeft iemand iemand goede of slechte ervaringen met hun titels? Waar kan ik hun titels het goedkoopste kopen etc.
[permalink] geplaatst op 23 juni 2005, 10:24 uurDe uitgaves die ik ken zijn ontzettend goed verzorg.
Nette restauraties en meestal interessante extras, niet alleen maar een zinloos trailertje.
[permalink] geplaatst op 23 juni 2005, 13:12 uurGoedkoopste plek voor Criterions online is volgens mij cdwow. Nadeel voor sommigen kan zijn dat sommige titels Regio 1 zijn (al is de meerderheid regio 0).
[permalink] geplaatst op 30 augustus 2005, 11:52 uurcriterion, ondanks de pittige prijzen niets mis mee, goed gerestaureerd (de oudere films)
mijn criterions:
- Au hasard balthazar
- Le Cercle Rouge
- Nuit Et Brouillard
- Brazil
- Naked Lunch
- Fear and loathing in las vegas
- M
- The seventh seal
- Seven Samurai
- Spoorloos
[permalink] geplaatst op 30 augustus 2005, 11:56 uurPrachtig, ik heb zo'n 35 dvd's en nog 60 laserdisc van ze.

[permalink] geplaatst op 4 september 2005, 22:42 uurZe zijn alleen zo fucking duur.
[permalink] geplaatst op 6 september 2005, 11:48 uurFred Neil schreef:
Ze zijn alleen zo fucking duur.
Zeg dat wel ja !! minimaal 30 euro.....
[permalink] geplaatst op 6 september 2005, 22:16 uurJa ik sla dat schap altijd over bij de Boudisque aangezien de prijzen mijn budget toch wel overschrijden.
[permalink] geplaatst op 1 september 2006, 8:27 uurIn
DVD en VHS > Titels > Criterion collectie updaten...:
Criterion collectie komt met prachtig collectors item: 50 films in een box.
http://www.janusfilms.com/
[permalink] geplaatst op 1 september 2006, 10:20 uurstarbright boy schreef:
Goedkoopste plek voor Criterions online is volgens mij cdwow. Nadeel voor sommigen kan zijn dat sommige titels Regio 1 zijn (al is de meerderheid regio 0).
Maak je DVD-speler dan
regio-vrij.
Mijn -beperkte- Criterion-collectie:
- SULLIVAN's TRAVELS
- THE THIRD MAN
Gepland:
_PANDORA's BOX
[permalink] geplaatst op 1 september 2006, 10:47 uurDogie_Hogan schreef:Maak je DVD-speler dan
regio-vrij.
De mijne? Die is uiteraard al lang regiovrij.
[permalink] geplaatst op 1 september 2006, 12:02 uur
Inderdaad een prachtige box, maar damn wat een geld.

[permalink] geplaatst op 1 september 2006, 12:17 uurtsjidde schreef:Reinbo schreef:
(quote)
Inderdaad een prachtige box, maar damn wat een geld.

Ach 13 per Criterion dvd is niet veel geld en met een mooi boek erbij.... (alleen hopen dat de douane het niet onderschept).
[permalink] geplaatst op 1 september 2006, 22:44 uurVolgens mij zijn de meeste Criterions bij DVDpacific rond de € 16,80.
Maar zij verkopen niet hele collectie (#164 bijvoorbeeld).
[permalink] geplaatst op 30 november 2006, 20:13 uurVreemd vreemd, ik ben in het bezit van een regio 2 dvd-speler van het bescheiden merk Akai (DV-P4420S) en heb al enkele malen, steeds zonder problemen, een regio 1 dvd van 'Pride and Prejudice' erop kunnen afspelen.
Puur geluk of bezit ik om voorlopig onduidelijke reden een dvd-speler die multi-region is ?!
Verscheidene opzoeking blijken alvast in mijn voordeel te spreken.
Wat betreft de Criterion Collection staan volgende als eerste op mijn verlanglijstje: Die Büchse der Pandora, La Passion de Jean d'Arc, Les Diaboliques, Dreyer box en Häxan.
Veel van deze dvd's staan voor ca. 20 euro (de Dreyer box voor 40 euro) in de aanbieding bij
dvdplanet.
[permalink] geplaatst op 30 november 2006, 20:31 uur**
Akai DV-P4420S, Regio-Vrij**
Power On Player
- Open DVD Tray
- Type 7739 on the Remote, you'll see x's on your screen
(Do this fast as it will disappear quickly!)
- Type 0 on the Remote
- Player is Region-Free
Pride and Prejudice kan R-0 zijn.
=> Heel veel Criterions vanaf € 15,95:
LINK.
(Currency ff op "€" zetten)
[permalink] geplaatst op 30 november 2006, 20:44 uurU bent me er eentje Dogie_Hogan, hartelijk dank voor de meer dan handige info.

Nu ben ik alvast zeker dat het zal werken.
[permalink] geplaatst op 19 december 2006, 6:42 uur
[permalink] geplaatst op 19 december 2006, 13:30 uurerg goed label, ik heb er veel van

[permalink] geplaatst op 22 december 2006, 2:42 uurCriterion krijgt een broertje: Eclipse.
Eclipse gaat zich toeleggen op boxsets met 3-5 films van regisseurs. Doorgaans de wat minder bekende films van beroemde regisseurs of bekendere films van wat minder beroemde regisseurs. Tevens komen er wellicht thematische boxen. Gemiddeld komt er één box per maand uit. De beeldkwaliteit zal hoog zijn, maar geen complete Criterion-restauraties en extra's ontbreken. De prijs zal lager liggen dan die van Criterion.
De eerste uitgave wordt een box met vijf vroege films van Bergman. Niet meteen spectaculair, want vier ervan verschenen reeds bij Tartan en Moskwood.
In de toekomst volgens onderbouwde geruchten aandacht voor Raymond Bernard, nog meer Bergman, Kurosawa, Grémillion, documentaires van Louis Malle en heel veel Japans (Ichikawa, Naruse, Ozu, Imamura, Mizoguchi, Shimizu, Gosho)
en, opvallend, René Daalders Massacre at Central High.
FisherKing
[permalink] geplaatst op 22 december 2006, 13:15 uurEn dat allemaal in Regio 0 mag ik hopen ?
[permalink] geplaatst op 22 december 2006, 13:26 uurstarbright boy schreef:
opvallend, René Daalders Massacre at Central High.
Daar zit ik al langer op te wachten

, tot nu toe is er alleen maar een bagger UK uitgave.
[permalink] geplaatst op 22 december 2006, 13:32 uurFisherKing schreef:
En dat allemaal in Regio 0 mag ik hopen ?
Criterion is tweederde regio 0 en eenderde regio 1 ongeveer. Zal hier ook wel zo zijn.
kiriyama
[permalink] geplaatst op 22 december 2006, 13:33 uurIs er al een prijs bekend?
[permalink] geplaatst op 22 december 2006, 13:36 uur25% onder de goedkope Criterions per disc naar het schijnt, maar dat is nog niet bevestigd.
[permalink] geplaatst op 16 maart 2007, 5:47 uur
Sander2
[permalink] geplaatst op 16 maart 2007, 10:14 uurVolgens het criterionforum ligt Ace in the Hole in juli in de winkels!

[permalink] geplaatst op 4 april 2007, 2:20 uur
[permalink] geplaatst op 4 april 2007, 8:14 uurBwahaha das een goeie