Genre-aanduiding
[permalink] geplaatst op 3 februari 2009, 12:01 uurGenre aanduiding is een lastig punt bij nogal wat films. Bijvoorbeeld bij IMDb staan er soms 8 genres vermeld, waardoor je nog niet echt duidelijk weet wat voor soort film je kunt verwachten. Wat is het dominante genre binnen die 8? Bij MovieMeter is dat al wat beperkt, omdat er maar 2 genres genoemd kunnen worden. Welke 2 dat moeten zijn kan echter over gediscussieert worden. Bij Pulp Fiction staat nu naast Misdaad ook Komedie als genre, maar echt passend vind ik het persoonlijk niet en zo zijn er vast nog meer voorbeelden te bedenken.
Zou het niet een goed idee zijn om deze genre-aanduiding ook door de gebruikers te laten bepalen door middel van stemmen? Bijvoorbeeld dat de gebruiker, nadat hij de film sterren heeft gegeven, de optie krijgt om op één genre te stemmen waarvan hij vindt dat deze het beste past (zoals je op MusicMeter je favoriete tracks aan kunt geven nadat je gestemd hebt). Zo kun je bijvoorbeeld de twee meest gekozen genres bij de algemene beschrijving van de film plaatsen en in het stemmen overzicht of onder een eigen tabblad de procentuele verdeling over alle genres. Zo is de genre-aanduiding nog informatievoller. Dit kan uiteraard ook toegepast worden op genre-aanduiding op MusicMeter, GamesMeter en BoekMeter.
[permalink] geplaatst op 3 februari 2009, 12:24 uurTe omslachtig denk ik omdat mbv stemmen te doen. Vind het wel prima zo als het is. Ik ben het met je eens dat een bepaalde genre aanduiding soms wat vergezocht is of dat je het zelf niet zo ervaart. So be it

[permalink] geplaatst op 3 februari 2009, 13:00 uurPersoonlijk zou ik een extra genre erbij wel fijn vinden. Vooral handig bij bijvoorbeeld animaties maar ook bij vele films.
[permalink] geplaatst op 31 augustus 2009, 21:28 uurIk heb onlangs Interstate 60 : Episodes of the Road gezien en daar zaten enorm veel kijkcijfers in. Avontuur, komedie, roadmovie, science en zelf een Coming-of- Age film al is dat geen officieel Moviemeter genre. Persoonlijk heb ik er niet zo veel problemen mee dat er maar 2 genre's gekozen kunnen worden en ergens is dat wel normaal want als je bij een film komedie ziet staan op 6de genre of zoiets dan denk je plots dat het humoristisch is terwijl er misschien maar 1 grapje in zit. Bij sommige films zou het wel welkom zijn, maar hoe dan ook het blijft moeilijk in te schatten wat het nu precies gaat zijn.
speranza
[permalink] geplaatst op 5 september 2009, 10:28 uurIk ben voorstander van slechts één genre per film.
Barbabob
[permalink] geplaatst op 31 augustus 2010, 9:49 uurGenre van The Blair Witch Project is Horror/Thriller, maar eigenlijk is het een Thriller Mysterie.
Vind genre aanduiding op IMDB veel beter dan op MM. 1 genre is te weinig voor veel films.
En waarom zijn er geen toplijsten per genre? Of kijk ik niet goed?
[permalink] geplaatst op 31 augustus 2010, 11:50 uurBarbabob schreef:
En waarom zijn er geen toplijsten per genre? Of kijk ik niet goed?
Er zijn wel toplijsten per genre. Ga naar 'Toplijsten', daarna 'overig', alwaar je ook op genre toplijsten tevoorschijn kunt toveren!
[permalink] geplaatst op 31 augustus 2010, 13:07 uurBarbapop is alweer weg hoor. Of zeg je dit tegen iedereen in het algemeen?

[permalink] geplaatst op 31 augustus 2010, 13:12 uurO, daar had ik niet naar gekeken. Nu is het dus inderdaad tegen iedereen in het algemeen (die dit nog niet weet).
speranza
[permalink] geplaatst op 28 oktober 2010, 8:22 uurBaggerman schreef:Barbabob schreef:
(quote)
Er zijn wel toplijsten per genre. Ga naar 'Toplijsten', daarna 'overig', alwaar je ook op genre toplijsten tevoorschijn kunt toveren!
Met uitzondering van het genre erotiek.
[permalink] geplaatst op 28 oktober 2010, 22:32 uursperanza schreef:Baggerman schreef:
(quote)
Met uitzondering van het genre erotiek.
Dat komt omdat er geen films zijn die aan de minimumeisen voldoen (meer dan 100 stemmen, meer dan 3 sterren gemiddeld bij films met erotiek als eerste genre).
puckb96
[permalink] geplaatst op 21 augustus 2011, 15:31 uurJa dat klopt en children of men is avontuur/sciencefiction wat helemaal niet echt klopt meer scifi/drama naar mijn luid