MovieMeter API / webservice
[permalink] geplaatst op 18 november 2011, 13:55 uurGoedemiddag,
ik heb een vraagje.
Is er ook een API voor boekmeter en/of gamesmeter?
Zo nee, zitten deze er nog aan te komen? Of is er ook een andere manier om deze informatie te gebruiken?
Alvast bedankt,
Maikel
[permalink] geplaatst op 18 november 2011, 14:23 uurAPI's voor de andere sites staan niet in de planning, evenals methods rond gebruikersinformatie en -acties.
[permalink] geplaatst op 30 november 2011, 18:56 uurHallo allemaal
Kan het zijn dat er in de afgelopen maand een wijziging is doorgevoerd? Ik gebruik het programma CGstar om filminformatie naar binnen te halen van moviemeter. Dat werkte altijd perfect, maar sinds kort krijg ik alleen de Naam van de film, datum, Land en de Director binnen.

Genre, Acteurs en Plot-informatie krijg ik niet meer binnen.
Bedankt alvast
[permalink] geplaatst op 30 november 2011, 19:54 uurHoi, dit zul je aan de makers van dat programma moeten vragen.
[permalink] geplaatst op 1 december 2011, 8:12 uurBeste Jordy
Bedankt voor je reactie, IK heb niets veranderd aan CGstar, dus concludeer ik dat er iets veranderd is aan de API, Vorig jaar had ik hetzelfde en toen was de API wel veranderd. Een handige CGstar gebruiker heeft toen een nieuwe template gemaakt waarna alles weer goed werkte. Is er onlangs iets aan de API veranderd? zo nee, dan moet er het ergens anders gaan zoeken.
Pandit
[permalink] geplaatst op 27 december 2011, 18:20 uurIk heb zojuist de onderliggende XML RPC library van de webservice geupgrade naar de laatste versie. Als er sinds een paar minuten ineens ergens iets mis gaat hoor ik het graag. Met de webservice zelf dus, ik kan geen ondersteuning bieden voor programma's die gebruik maken van de API
[permalink] geplaatst op 19 januari 2012, 0:05 uur@Pandit; Ik ben net begonnen om met de moviemeter api in PHP informatie op te halen, maar ik krijg ook geen filminformatie en dit was juist t belangrijkste. Ik weet dus niet of dit eerder wel zo was.
@Jordy; Is het mogelijk om in de api in PHP de filminformatie weer te krijgen?
Ik krijg nu de volgende informatie:
array(2) {
[0]=>
array(13) {
["filmId"]=>
string(5) "68966"
["url"]=>
string(35) "http://www.moviemeter.nl/film/68966"
["title"]=>
string(9) "True Grit"
["alternative_title"]=>
string(0) ""
["year"]=>
string(4) "2010"
["thumbnail"]=>
string(61) "http://www.moviemeter.nl/
images/covers/thumbs/68000/68966.jpg"
["average"]=>
string(4) "3.49"
["votes_count"]=>
string(4) "1741"
["similarity"]=>
string(6) "100.00"
["directors_text"]=>
string(41) "geregisseerd door Ethan Coen en Joel Coen"
["actors_text"]=>
string(48) "met Jeff Bridges, Hailee Steinfeld en Matt Damon"
["genres_text"]=>
string(15) "Drama / Western"
["duration"]=>
string(3) "110"
}
[1]=>
array(13) {
["filmId"]=>
string(4) "2720"
["url"]=>
string(34) "http://www.moviemeter.nl/film/2720"
["title"]=>
string(9) "True Grit"
["alternative_title"]=>
string(0) ""
["year"]=>
string(4) "1969"
["thumbnail"]=>
string(59) "http://www.moviemeter.nl/
images/covers/thumbs/2000/2720.jpg"
["average"]=>
string(4) "3.36"
["votes_count"]=>
string(3) "142"
["similarity"]=>
string(6) "100.00"
["directors_text"]=>
string(32) "geregisseerd door Henry Hathaway"
["actors_text"]=>
string(42) "met John Wayne, Kim Darby en Glen Campbell"
["genres_text"]=>
string(18) "Avontuur / Western"
["duration"]=>
string(3) "128"
}
}
[permalink] geplaatst op 19 januari 2012, 12:27 uurMichael85 schreef:
@Jordy; Is het mogelijk om in de api in PHP de filminformatie weer te krijgen?
Ik krijg nu de volgende informatie:
Ik geloof niet dat ik je begrijp, dat is toch filminformatie?
[permalink] geplaatst op 19 januari 2012, 17:37 uurJordy schreef:Michael85 schreef:
(quote)
Ik geloof niet dat ik je begrijp, dat is toch filminformatie?
Ik bedoel de informatie die bij de film staat. De uitleg, verhaal, plot, omschrijving...
In dit geval dus "Nadat ze ziet hoe haar vader vermoord wordt door Tom Chaney besluit de 14-jarige Mattie Ross deze moordenaar te vangen. Ze huurt de taaiste...".
Dat krijg ik niet terug in t script.
[permalink] geplaatst op 19 januari 2012, 20:48 uurIk vermoed dat je de verkeerde operatie aanroept
film.retrieveDetails geeft alle info (inclusief plot) van een specifieke film terug
[permalink] geplaatst op 20 januari 2012, 15:55 uurJordy schreef:
Ik vermoed dat je de verkeerde operatie aanroept
film.retrieveDetails geeft alle info (inclusief plot) van een specifieke film terug
In de wiki wordt film.Search gebruikt en dit heb ik gewoon overgenomen.
Als ik film.Search vervang door film.retrieveDetails krijg ik de foutmelding:
error: Incorrect parameters passed to method: Wanted int, got string at param 2
Zou je kunnen zeggen hoe ik dit moet aanroepen?
[permalink] geplaatst op 20 januari 2012, 16:03 uurZie de foutmelding, naar film.retrieveDetails moet je geen string opsturen maar een integer, nl. het id van de film waar je de details van wil opvragen.
[permalink] geplaatst op 20 januari 2012, 20:18 uurJordy schreef:
Zie de foutmelding, naar film.retrieveDetails moet je geen string opsturen maar een integer, nl. het id van de film waar je de details van wil opvragen.
Duidelijk. Ik haal nu eerst met film.search de filmid op om daarna met film.retrieveDetails het plot op te halen.
Bedankt voor je reacties/hulp!
[permalink] geplaatst op 6 maart 2012, 18:46 uurVolgens mij is er geen een api voor de bioscoopagenda. Zijn er plannen om dit wel aan te bieden?
[permalink] geplaatst op 6 maart 2012, 19:29 uurVoorlopig niet, wellicht in de toekomst