• 17.799 nieuwsartikelen
  • 183.784 films
  • 12.713 series
  • 35.112 seizoenen
  • 658.771 acteurs
  • 200.856 gebruikers
  • 9.503.036 stemmen

Aantal stemmen verhogen voor een film in de top 250 mag komen

zoeken in:

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik zou inderdaad wel een extra toplijst erbij willen zien met een maximaal aantal stemmen en een minimum van 150 ofzo.

Dat is toch wel te doen?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

En die alternatieve lijst lijkt ook veel te veel op de top250. Dat is het enige wat ik hier nooit bekijk. Meer mensen die dat vinden?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, die alternatieve lijst heb ik misschien 3 keer bekeken, en ik ben hier toch best vaak te vinden.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Heb nog eens zitten kijken ernaar. Noem het maar de foute lijst.

Pubers melden zich aan, weten alleen de commerciele films te noemen en proppen die in hun top 10.

De mensen die hier vervolgens stug blijven omdat ze een echte filmfreak zijn, evolueren naar een minder commerciele top 10.

De mensen die hier maar kort verblijven, dat zijn de meesten, veranderen niks meer, voegen dus geen film kennis toe, maar hun top 10 blijft intact. Zo ontstaan er dus twee lijsten die op elkaar lijken, weg ermee!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben daarom ook meer voor een regel dat je stemmen enkel worden meegewogen als je op meer dan 100 films gestemd hebt en het afgelopen half jaar on line bent geweest. o.i.d. (Doet IMDB ook)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

100 haalt iedere buurman, is 2 films per jaar gemiddeld ongeveer.

Mijn systee, is al waterdicht P.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

100 haalt iedere buurman, is 2 films per jaar gemiddeld ongeveer.

Mijn idee is al waterdicht

"t gaat mij er meer om de spammers die enkel 5* of 0,5* uitdelen uit de mix te halen. De top 250 hoeft ook niet elitair te zijn.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Op IMDB heb je zelfs de crew top 10, hoe bedoel je elitair?

Die spammers worden vroeg of laat toch wel verwijderd.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ik ben daarom ook meer voor een regel dat je stemmen enkel worden meegewogen als je op meer dan 100 films gestemd hebt en het afgelopen half jaar on line bent geweest. o.i.d. (Doet IMDB ook)

Goed idee, alleen dat van een half jaar niet online zijn vind ik maar niets. Het kan toch zijn dat je door onvoorziene omstandigheden niet online kon komen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maak er van mijn part een jaar van, het gaat er mij vooral om, om de lijst wat dynamischer te maken. En als je weer inlogd tel je gewoon weer mee.

Erwinner schreef:

Op IMDB heb je zelfs de crew top 10, hoe bedoel je elitair?

Die spammers worden vroeg of laat toch wel verwijderd.

We hebben het hier over de top 250, niet over onbenullige sublijstjes.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Goed idee, alleen dat van een half jaar niet online zijn vind ik maar niets. Het kan toch zijn dat je door onvoorziene omstandigheden niet online kon komen.

En vaste users die weinig stemmen of niets stemmen hebben dan ook geen inbreng Wel een kleine vaste leden ladder krijg je dan. Heeft op zich ook wel iets.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Reinbo schreef:

Maak er van mijn part een jaar van, het gaat er mij vooral om, om de lijst wat dynamischer te maken. En als je weer inlogd tel je gewoon weer mee.

(quote)

We hebben het hier over de top 250, niet over onbenullige

sublijstjes.

Top250 ladder moet blijven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ach die toplijsten zijn toch allemaal onbenullig. Er zijn een hoop uitstekende films die in geen enkele toplijst terug te vinden zijn. De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

(quote)

En vaste users die weinig stemmen of niets stemmen hebben dan ook geen inbreng Wel een kleine vaste leden ladder krijg je dan. Heeft op zich ook wel iets.

Nee maar als je niet of weinig stemt, is dat je eigen keus, dan vind je het vast ook niet erg dat het niet meeweegt.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Nomak schreef:

Ach die toplijsten zijn toch allemaal onbenullig. Er zijn een hoop uitstekende films die in geen enkele toplijst terug te vinden zijn. De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.

Voor beginners is het nuttig, ook voor oudere users. Denk dat de meesten er graag naar kijken, alleen roepen ze dat niet zo snel.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.

Helemaal mee eens.

matthijs_013

• 3632 berichten
  • 5936 stemmen

Maar er zit een verschil tussen 'je laten leiden door' en een simpel overzicht van (algemene) aanraders.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Nomak schreef:

De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.

Leiden wel, maar niet beperken en dat gebeurt ook nog relatief vaak.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Legan schreef:

(quote)
Is al gebeurt . Minimum aantal stemmen is nu 200.

250 nu ineens?

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Is al gebeurt...

Ontopic, heb ik ook zonet gemerkt; en net nu ik bezig was met een inhaalslag. Hetzelfde geldt trouwens voor de floplijst. Eens zien wat de effecten zijn.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2422 stemmen

Wanneer is dit gebeurd?

Onderhond

• 87715 berichten
  • 13147 stemmen

Veel effect heeft het niet gehad.

Enkel Dial M For Murder and To Kill A Mockingbird zijn erbij gekomen. Alleen jammer dat die Finding Nemo prut nu weer een stuk hoger staat. En dat de tiplijst weer relatief vervuild wordt met niet-tips.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8576 stemmen

Legan schreef:

Is al gebeurt...

Ontopic, heb ik ook zonet gemerkt; en net nu ik bezig was met een inhaalslag. Hetzelfde geldt trouwens voor de floplijst. Eens zien wat de effecten zijn.

De effcten zijn dat de volgende 9 films er niet meer in staan:

Dalkomhan Insaeng

Grande Vadrouille, La

Judgment at Nuremberg

No Direction Home: Bob Dylan

Passion de Jeanne d'Arc, La

Rocco e i Suoi Fratelli

Scarface (1932)

Woodstock

Zerkalo

Valt dus reuze mee, want 7 van bovenstaande films hebben ook alweer meer dan 230 stemmen. Alleen Zerkalo en Woodstock zullen waarschijnlijk niet zo snel terugkeren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het lijkt wel gedaan om Onderhond 4 uur Woodstock te besparen. Erg jammer, juist dat soort minder geziene pareltjes hoort ook in de top 250...

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

Lijkt me ook wel een kwestie van tijd voordat Woodstock weer 22 stemmen erbij heeft.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Sommige oude films die geen 100 stemmen halen zullen nooit meer in die top250 geraken,zoals Le Clan des Siciliens, gelukkig is er de tip250.

Dk2008

• 11249 berichten
  • 766 stemmen

lucdecoster schreef:

Sommige oude films die geen 100 stemmen halen zullen nooit meer in die top250 geraken,zoals Le Clan des Siciliens, gelukkig is er de tip250.

Maak van sommige maar gerust vele. Natuurlijk zijn er genoeg redenen voor. Toplijsten zijn indicaties maar meer toch niet.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2343 stemmen

Nog 19 stemmen voor La Passion de Jeanne d'Arc. Ik hoop dat de film zo snel mogelijk de top 250 weer ingaat!

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

JDSsmetje schreef:

Nog 19 stemmen voor La Passion de Jeanne d'Arc. Ik hoop dat de film zo snel mogelijk de top 250 weer ingaat!

Tegen de tijd dat dat gebeurt, gaat het stemmenaantal weer omhoog.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Tegen de tijd dat dat gebeurt, gaat het stemmenaantal weer omhoog.

Dat is niet te hopen. Er moeten namelijk enkele parels uit de filmgeschiedenis in de top 250 blijven staan. Anders verliest deze lijst waar ik sowieso geen al te grote waarde aan hecht vanwege de overdosis aan veelal overgewaardeerde Hollywood films nog meer aan betekenis.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.