MovieMeter Wiki (http://wiki.moviemeter.nl)
[permalink] geplaatst op 29 april 2005, 21:56 uurIk zat laatst te denken: misschien is het leuk om een F.A.Q. te maken waarin bepaalde filmtermologie behandeld wordt. Geen filmtechnische dingen, zoals "Wat is een dolly", maar informatie over bijvoorbeeld bepaalde stromingen/genre's door de jaren jeen. "Wat is Film-Noir", met daarbij links naar voorbeelden die op de site staan. Of over invloedrijke regisseurs, post-apocalyptische films

, ik noem maar wat. Ik weet dat zoiets niet het doel van deze site is, maar het lijkt me wel een hele leuke extra. Een FAQ die blijft groeien, die door users wordt gemaakt die leuk kunnen schrijven en daar zin in hebben.
Tis maar een ideetje

Medestanders? Jordy?
Don Gertus
[permalink] geplaatst op 30 april 2005, 7:28 uurIk ben voor.
[permalink] geplaatst op 30 april 2005, 7:36 uurWaarom niet ook de technische kant? Ik denk dat dat best handig kan zijn.
[permalink] geplaatst op 30 april 2005, 9:19 uurOmdat dat voor de meeste bezoekers niet interessant is, denk ik.
Dustyfan
[permalink] geplaatst op 30 april 2005, 9:55 uurDaarvoor hebben we IMDb toch al?
[permalink] geplaatst op 30 april 2005, 21:54 uurMja, voor een puntensysteem en discussie bij films ook

[permalink] geplaatst op 6 september 2005, 18:53 uurNee, vind ik niet echt bij deze site passen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
[permalink] geplaatst op 6 september 2005, 21:31 uurMij lijkt het leuk, en als het word gemaakt en gebruikt door users die het leuk vinden kan er ook niemand tegen zijn lijkt me.
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 12:55 uur
FisherKing
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 13:03 uurInderdaad. Beginnen met een hoofdstukindeling ?
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 13:27 uurGeen slecht idee. Want sommige termen zijn zo specifiek of verwarrend dat het geen slecht idee is. Zaken zoals spaghettiwestern, roadmovie, film noir, melodrama, slapstick, ... Goed idee om filmtermen of andere vragen bijeen te bundelen.
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 13:31 uurWel een beetje overbodig om dat soort info, die ook op de gewone Wikipedia staat, in een MovieMeter-wiki nog eens op te bouwen
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 14:13 uurWaarom niet? Dan is al die 'filmtaal' op één enkele plaats te vinden.

[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 15:35 uurMooi plan dat Wiki, ik meld me aan

[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 16:03 uurHet eerste artikel staat erop

[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 17:07 uurIk wil best meewerken, als we eerst met zijn alleen een indeling van een aantal belangrijke dingen maken, spreken we af wie wat doet.
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 17:16 uurBen allang begonnen. Het lijkt mij dat alleen MovieMeter relevante zaken erop moeten.
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 17:57 uurNou, als je het echt wil doorzetten en Jordy vind het ok, dan kan het best leuk worden.
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 18:07 uurYekezzez schreef:
Ben allang begonnen. Het lijkt mij dat alleen MovieMeter relevante zaken erop moeten.
Artikel één, titel "MovieMeter" ...

Ik denk dat dat gewoon de beginpagina moet worden?
Maar goed, ga jullie gang, we zien wel of er wat leuks uitkomt. Het lijkt me inderdaad wel grappig om een wiki met allerlei MovieMeter-info te hebben, foto's van users, uitgebreide troubleshooting voor het toevoegen van films, allerlei dingen.... dus laten we eens zien of er wat bruikbaars uit komt rollen.
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 18:10 uurtitel aangepast, aangezien het niet helemaal meer gaat over de oorspronkelijke vraag
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 18:10 uurDat eerste artikel snap ik al niet.
'We praten openlijk over downloaden omdat we geen downloaddiscussies willen'

.
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 18:12 uurCorrigeer het, in de Wiki-gedachte

[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 18:20 uurKan d'r ook even een paginaatje gemaakt worden met 'coolste MM leden'. Ik schrijf m'n eigen stukje dan wel even...
[permalink] geplaatst op 7 september 2005, 18:39 uurkos schreef:Dat eerste artikel snap ik al niet.
'We praten openlijk over downloaden omdat we geen downloaddiscussies willen'

.

[permalink] geplaatst op 8 september 2005, 12:58 uurHij wordt lekker gevuld, vooral door Queto. Ik zie het steeds meer zitten om straks de hele FAQ weg te doen, en gewoon overal naar de Wiki te verwijzen (als ie "klaar" is).
[permalink] geplaatst op 8 september 2005, 13:58 uurgotti schreef:
Kan d'r ook even een paginaatje gemaakt worden met 'coolste MM leden'. Ik schrijf m'n eigen stukje dan wel even...
Mwoa, lijkt me niks...
Een fotoboek wel erg leuk

Don Gertus
[permalink] geplaatst op 8 september 2005, 17:52 uurOf voor alle 19954 users een aparte pagina vol informatie.
[permalink] geplaatst op 8 september 2005, 18:12 uurDan word het meer persoonlijke weblog, by the way, wie is er nou geïnteresseerd in hoe wij als kleine kindjes van een speeltoestel vielen.
[permalink] geplaatst op 8 september 2005, 18:54 uurWas niet serieus bedoeld neem ik aan.
[permalink] geplaatst op 8 september 2005, 18:55 uurIk zie eerlijk gezegd totaal het nut niet in van persoonlijke pagina's met info, foto's enzovoort. Daar zijn al baggersites als Cu2.nl voor, die je ook kan linken in je profiel.