Her (2013)

3,61

Romantiek / Sciencefiction

geregisseerd door Spike Jonze
met Joaquin Phoenix, Amy Adams en de stem van Scarlett Johansson

Theodore (Joaquin Phoenix) is een eenzame schrijver. Hij schaft zich een nieuw ontwikkeld besturingssysteem aan dat bestemd is om in alle behoeften van diens gebruiker te voorzien. Tot grote verbazing van Theodore ontspint zich een romantische relatie tussen hem en het besturingssysteem.

244 BERICHTEN79 MENINGEN

avatar van nadrin
geplaatst op 30 maart 2016, 17:20 uur, permalink
Lief en wat zou ik graag die toekomst willen meemaken

avatar van stefan dias
geplaatst op 1 april 2016, 13:49 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hoe cool is deze film?
Mooi licht en sfeer. Design is af.
Gelukkig hinkt de film niet achterop. Je ziet heel veel mensen in zichzelf gekeerd naast elkaar heen lopen, maar gelukkig wordt daar niet prekerig over geoordeeld. Jonze vertelt zijn verhaal en Phoenix zet alweer een prachtvertolking neer. Eigenlijk een beetje jammer dat we zelf heel de tijd aan Scarlett moeten denken, want dat lijkt net het punt van deze film. Dat de identiteit geheel van 'fysiek' gespeend is. Zoals bij goede S.F. zijn er wel wat dingen om over door te denken en met sommige interpretaties ben ik het niet noodzakelijk eens, maar dat is dan ook helemaal niet erg.
Fantastische scène in het begin ook (en héél confronterend) met de seksuele fantasie over de zwangere vrouw die niks aan de fantasie overliet. En verrassend genoeg ook best wel erotiserend was, waar ik me dan weer heel ongemakkelijk over voelde. Sterk.
Op het einde dooft de film wel een beetje met een sisser, maar dat kon de pret ondertussen allang niet meer sussen.

avatar van nadrin
geplaatst op 3 april 2016, 19:03 uur, permalink
Nogmaals bekeken en mijn eerste score was veel te laag wordt nu 4,5. Een prachtig liefdesverhaal

geplaatst op 8 april 2016, 9:31 uur, permalink
Gewoon erg goed: origineel bedacht mooi liefdesverhaal.