MENU

3,62

Romantiek / Sciencefiction

geregisseerd door Spike Jonze
met Joaquin Phoenix, Amy Adams en de stem van Scarlett Johansson

Theodore (Joaquin Phoenix) is een eenzame schrijver. Hij schaft zich een nieuw ontwikkeld besturingssysteem aan dat bestemd is om in alle behoeften van diens gebruiker te voorzien. Tot grote verbazing van Theodore ontspint zich een romantische relatie tussen hem en het besturingssysteem.

214 BERICHTEN67 MENINGEN

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 11 maart 2015, 21:12 uur, permalink
Romantiek en SF samen, het is een huwelijk dat voor aparte dingen kan zorgen. En blijkbaar beter dan Cowboys vs Aliens. Het resultaat is een futuristische, maar geloofwaardige wereld. Misschien niet vestimentair, maar toch qua technologie. We komen alvast dichter met dingen als Siri of zelfs de gezichtsherkenning op Facebook. Her gaat over het verwerken van een grote liefde, iets van alle tijden. En dan komt de ideale vrouw te voorschijn waar je alles mee kan delen. Enkel het fysieke is er niet. En zelfs hoe perfect dat beeld ook mag zijn kan het toch niet evenaren met echte mensen. Die vraag van kan dat of kan dat niet, wordt hier duidelijk vertaald in de film.

Her overweldigd niet meteen, al ben ik toch wild van de acteerprestatie van Scarlett Johansson. Ze blijft de rollen er duidelijk goed uitpikken en dit is hopelijk een rol die niet in de vergeethoek terechtkomt, omdat ze nu eenmaal fysiek niet aanwezig is. Straf te weten trouwens dat zij haar stem achteraf heeft gedaan, omdat de originele stemactrice wat tegenviel. Het is op de eerste plaats een romantische film met wat drama en gelukkig niet al te veel filosofisch gedoe dat meestal dit soort films naar de vaantjes helpt. Mooie prent dus.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 18 april 2015, 20:24 uur, permalink
Een trieste blik in de (nabije?) toekomst waarin mensen steeds minder tijd spenderen aan echte relaties, en zich meer focussen op relaties met bijvoorbeeld AI's en misschien zelfs wel robots. Spike Jonze zet zijn beeld van die wereld overtuigend neer, met dank aan wederom uitstekende hoofdrolspelers Joacquin Phoenix & Scarlett Johansson.

Ondanks het feit dat ik Her in het middelste gedeelte wel een beetje 'saai' vond blijft het een boeiende film met een intrigerende kijk op de technologie en de mogelijkheden hiervan.

8/10 (IMDB)

avatar van 93.9
geplaatst op 19 april 2015, 21:38 uur, permalink
Tegen het einde had ik het wel aardig gehad met die veredelde Magnum.
Als mede met al die aanstellerige Amerikaanse mensen met hun neppe spreekmaniertjes.
Een van de redenen waarom
Ik amerikaanse films meestal probeer links te laten liggen.

geplaatst op 24 mei 2015, 12:25 uur, permalink
Een bedrijf werkt aan een algoritme dat gedachten kan interpreteren. Wetenschappers van het bedrijf verwachten binnen tien jaar een computer te hebben ontwikkeld die met mensen kan flirten. Nog nog SF straks realiteit.