MENU

My Fellow Americans (1996)

3,07

geregisseerd door Peter Segal
met Jack Lemmon, James Garner en Dan Aykroyd

Kramer en Douglas, twee voormalige Amerikaanse presidenten die elkaar niet kunnen uitstaan, worden bondgenoten als de huidige president probeert hen zwart te maken. Ze worden valselijk beschuldigd van het saboteren van de regering. Samen gaan Kramer en Douglas op zoek naar bewijsmateriaal om hun onschuld aan te tonen.

neo (moderator)
geplaatst op 18 februari 2003, 19:52 uur, permalink
hoe simpel het verhaal dan ook is, de film bestaat uit de ene komische situatie na de andere. lemmon en garner spelen de sterren van de hemel en ik kan de film dan ook echt niet lager geven dan 4 sterren.

geplaatst op 28 februari 2003, 19:33 uur, permalink
Zo geloofwaardig als het gemiddelde sprookje van Grimm, maar dat is ook niet zo belangrijk. De film is een excuus voor een verzameling vermakelijke scénes met comedy-veteranen Lemmon en Garner en in dat opzicht zeker geslaagd. Al wordt het tegen het eind allemaal wel wat erg 'cute'.
Een opvallend kleine rol voor voormalig filmster Lauren Bacall; verbazend dat ze zich daarvoor leent.
***˝

avatar van Floris22
geplaatst op 26 september 2006, 0:21 uur, permalink
Deze films was eerst bedoeld voor Jack Lemmon en Walter Matthau, maar door ziekte van Matthau heeft Garner de plaats ingenomen. En bepaald niet slecht naar mijn mening. Het heen en weer gekat doet hij niet veel slechter dan Matthau in bijvoorbeeld Grumpy Old Men en The Odd Couple II. 4.0*

geplaatst op 2 juni 2007, 11:29 uur, permalink
Leuke info.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 21 december 2011, 16:28 uur, permalink
Ijdeltuit Lemmon: "I was Time's Man of the Year!"
Korzelige Garner: "Well so was Hitler!"
Triomfantelijke Lemmon: "But not twice!"

avatar van the new guy
geplaatst op 1 mei 2012, 14:19 uur, permalink
neo schreef:

Waarom doe je dat dan?

avatar van the new guy
geplaatst op 14 mei 2012, 14:40 uur, permalink
Leuk filmpje, goed verhaal en de oude mannen hebben de lach nog steeds aan de reet hangen.