MENU

3,22

Misdaad / Drama

geregisseerd door David O. Russell
met Christian Bale, Bradley Cooper en Amy Adams

Irving Rosenfeld (Christian Bale) is een briljante oplichter die samen met zijn sluwe Britse partner en minnares Sydney Prosser (Amy Adams) wordt gedwongen om te werken voor de losgeslagen FBI-agent Richie DiMaso (Bradley Cooper). DiMaso introduceert ze in de gevaarlijke maar betoverende wereld van de 'power brokers' (oplichters die mensen omkopen om op een bepaalde persoon te stemmen) en de maffia.

avatar van constructivist
geplaatst op 12 mei 2014, 19:14 uur, permalink
feyenoord126 schreef:
Als je hier al 4.5 sterren voor geeft, dan vraag ik me af wat je voor echt goede films geeft.....

Dan moet je in mijn stemoverzicht kijken.

geplaatst op 31 mei 2014, 16:52 uur, permalink
Wat een slechte film, maar blijkbaar verschilt men van mening hierover

Ik heb hem in de bios gezien en ben halverwege weggegaan...

avatar van Insignificance
geplaatst op 4 juni 2014, 18:06 uur, permalink
Niet onaardig, al had dit wat mij betreft wel wat uitbundiger en enthousiaster gemogen. De aankleding is er in ieder geval naar. Groteske seventies uitdossingen met krulspelden en een comb over. Het levert meteen een van de grappigste momenten op, daarna mist het toch ietsje te vaak een bepaalde animo.

De schwung die Scorsese er wel eens onder kreeg, krijgt Russell niet volledig voor elkaar en zo kruipt er hier en daar wat zand in de motor. Bijvoorbeeld rondom Louis C.K. en het visverhaaltje. In potentie erg leuk, dat geldt voor beide, maar het komt er niet helemaal van. Cooper sloeg bij mij ook niet erg aan.

Bale komt geraffineerder voor de dag. Best knap als je ziet hoe ze hem hebben opgetuigd en hij verslikt zich tenminste niet in dat sappige New Yawk accent. Lawrence is bij de dames degene die het meest in het oog springt. Lekker irritant en dom stadswijf die het bloed onder de nagels vandaan weet te halen.

En toch, wanneer Live and Let Die voorbij komt, is dat niet bepaald een voltreffer. Verhaaltje is verder zo ongeveer wat je ervan mag verwachten, De Niro's korte optreden is spot on en de film kent een zekere comic vibe die aangenaam genoeg is om het draaiende te houden, maar écht ontbranden is er niet bij.

avatar van JeroenFR08
geplaatst op 12 juli 2014, 0:09 uur, permalink
Hmm gevoel.

De cast is geweldig. Vooral Bale, Cooper is ook wel op dreef.
De film kwam voor mij met een van de grootste ergernissen, de internetverbinding viel zo nu en dan weg. Nog nooit gehad en, mijn hemel, wat is dat verschrikkelijk.

De scene met DeNiro vond ik mooi. Geinig hem nog eens te zien. De film als geheel pakte alleen niet heel erg, had er meer van verwacht.

avatar van Gerlof1378
geplaatst op 12 juli 2014, 13:25 uur, permalink
Goeie film, maar er had wel wat meer pit in gemogen en soms is het verhaal ook vrij verwarrend. Alle
acteurs/actrices vond ik goed spelen, vooral Amy Adams vond ik goed mijn menig natuurlijk. Van mij krijgt de film een nette 3,5

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 13 juli 2014, 2:02 uur, permalink
Toch wel tegenvaller vind ik. Had hoge verwachtigen bij deze. Na Russel zijn the fighter die ik trouwens erg goed vond toch redelijk teleurgesteld. Bale speelt erg goed, maar film weet gewoon niet ganse tijd te boeien, setting en de klassieke autos en muziek vond ik wel goed. En geven je echt wel het gevoel van de jaren 70/80. Vind dat Russel hier meer kon uit halen zoals Scorsese zen schwung eraan zou geven zoals hierboven al vermeld is. Spijtig.

avatar van Dennis,26
geplaatst op 13 juli 2014, 19:25 uur, permalink
Ik vind deze Film echt heeel slecht,Pfff ik vond het heel lang duren dat er wat Actie in kwam
die eigenlijk nog niet eens kwam zo lang duurde dat
het ging ook van hak op de tak je was gewoon je verhaal in eens kwijt dat je het
niet meer snapte waar het over ging

al bij al een zeer saaie film vandaar deze 1.

avatar van Flavio
geplaatst op 15 juli 2014, 15:36 uur, permalink
American hustle, de grote verliezer bij de Oscars, is een niet onaardige film waarin vooral Bale een goede rol neerzet. Bradley Cooper en Amy Adams zullen nooit mijn favorieten worden- Cooper overtuigt me nooit en doet te veel aan overacting (de scene dat hij zn baas afzeikt vond ik tenenkrommend) en Adams vind ik een erg fletse actrice. Lawrence speelt ok en de cameo van DeNiro was wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Het probleem met de film is dat er een soort lullige lusteloosheid van uitgaat, en geen ondedoelde lulligheid zoals in Coen-films, ik denk dat de makers ervan overtuigd waren bezig te zijn met epische film over de 70s. Maar het werkt gewoon op te veel fronten niet.

De korte momenten met wat humor zijn meestal net niet raak, de film kakt in op momenten dat het spannend zou moeten zijn, te veel miscasts, niet altijd gelukkige en vooral weinig gedurfde muziekkeuze - terwijl de jaren 70 toch voldoende inspiratie zouden moeten bieden- en een scenario waar te weinig in zit voor een film van bijna twee en half uur.

Nee wat mij betreft is Russell een bekwaam regisseur die één sterke film heeft gemaakt (the Fighter) en verder vooral veel middelmaat.