MENU

CAT. 8 (2013)

2,76

Canada
Sciencefiction
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Kevin Fair
met Matthew Modine, Kate Drummond en Spiro Malandrakis

In het Witte Huis staat wetenschapper Jane Whitlow op het punt een demonstratie te geven van een wereldwijd verdedigingssysteem. Ze twijfelt, want het systeem is nog nooit getest en waarschijnlijk onbetrouwbaar. Maar Jane wordt door de president, de vice-president en de minister van Defensie onder druk gezet om toch door te gaan met haar presentatie. In het begin gaat alles goed: Jane slaagt erin de zon te bestoken met een hoogfrequente puls. Maar dan hapert het systeem, met als gevolg een enorme uitbarsting van zonnevlammen. De paniek is groot, zeker als Jane de president vertelt dat de aarde nu op korte termijn getroffen zal worden door een zware zonnestorm die een verwoestend effect zal hebben op satellieten, energienetwerken, elektronica en navigatiesystemen. Kort daarna schudt de aarde hevig en beginnen er vogels dood uit de lucht te vallen.

avatar van knusse stoel
geplaatst op 21 mei 2013, 13:05 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
3 Sterren of te wel een 6 op het rapport.

Doorsnee rampenfilm die erg Amerikaans aandoet. Het acteren is het zwakke punt in deze film en als dat beter was geweest had de film hoger kunnen scoren.
Matthew Modine doet het aardig maar de rest van de crew vonden wij niet al te sterk en emoties worden niet echt sterk vertolkt! Jammer, want het acteren is een zeer belangrijk onderdeel van een film!

Toch kan de film wel bijna 3 uur onze aandacht erbij houden, er zijn soms mooie rampenbeelden zoals de aarde die een beste scheur oploopt, de beelden in de ruimte en het noorderlicht.

Een aardige film voor alle leeftijden op een (regenachtige) woensdag/zondagmiddag.

geplaatst op 26 mei 2013, 15:03 uur, permalink
Beter dan verwacht en best aardig voor een regenachtige middag.

geplaatst op 31 mei 2013, 12:58 uur, permalink
Niet geweldig, maar ook niet heel slecht. Het is allemaal al eens eerder vertoond. Met Knusse Stoel eens: acteren was niet geweldig.

avatar van opa-ben

geplaatst op 14 juni 2013, 4:05 uur, permalink
kijkt lekker weg zo'n rampenfilm, zoals al eerder opgemerkt: heel Amerikaans. Eerst veroorzaken ze de (bijna) ondergang van de mensheid en dan zijn ze er trots op dat ze het toch nog hebben gestopt en dat alle vrienden en geallieerden ook wel vreselijk blij met ze zijn.
voor wat betreft het acteren: het is inderdaad vaak niet sterk maar mevrouw de vicepresident slaat wel alles, vooral in het eerste deel, dat is echt tranen rekkend.

al met al toch een prettige avondbesteding..

geplaatst op 15 juni 2013, 22:11 uur, permalink
Redelijk goede, bijna 3 uur durende, rampenfilm.
Het is een rampenfilm zoals er al zovelen zijn, altijd is er wel een of ander experiment dat mislukt en dreigt de aarde er de dupe van te worden, met de obligate wetenschapper die de wereld redt, maar wordt gedwarsboomd door de obligate betweter annex domme politicus/booswicht.
Maar het is wel altijd spannend en vermakelijk.
De special effects hadden wel beter gekund in deze prent, maar al met al ben ik toch best tevreden.

avatar van hoffhaan
geplaatst op 9 augustus 2013, 17:53 uur, permalink
Aardig niet bijzonder

geplaatst op 26 december 2013, 3:30 uur, permalink
Redelijk.Niet meer dan dat omdat de acteerprestatie´s onder de maat zijn.2.5* toch nog dan mogen ze de handen toch dicht knijpen.