Insidious: Chapter 2 (2013)

3,11

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door James Wan
met Rose Byrne, Patrick Wilson en Barbara Hershey

Josh (Patrick Wilson) en Renai Lambert (Rose Byrne) zijn dolgelukkig met de terugkeer van hun zoon Dalton (Ty Simpkins), die ternauwernood een bovennatuurlijke wereld wist te ontsnappen met behulp van zijn vader. Josh' ongewone connectie met deze bovennatuurlijke wereld blijft echter een gevaar. De Lamberts besluiten samen om dieper in zijn jeugd te graven om te achterhalen wat de oorzaak is van deze connectie.

186 BERICHTEN42 MENINGEN

avatar van maxo922
geplaatst op 17 augustus 2015, 21:02 uur, permalink
Waar de eerste film mij verbaasde met interessante en creatieve speuken vond ik het meeste hier veel vlakker en meer cliché.

geplaatst op 17 augustus 2015, 21:47 uur, permalink
Leuek film met stevige schrikmomenten... alleen het wordt zo nu en dan irritant en slap en je raakt er een beetje van uit de film.. De film weet je niet echt mee te slepen zegmaar. u get it
De kunst is om in een film te blijven zonder dat je aandacht weg valt... dat is niet gelukt met deze film

Wel veel betere film dan de meeste horror dus een 3.5

avatar van DVD-T
geplaatst op 19 oktober 2015, 13:17 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een film met een aantal sterke momenten.

Wan weet er weer iets leuks van te maken. Waar ik het einde van het eerste deel de film wat de das om vond doen, is hier het einde enorm sterk en leuk gedaan. Geweldige afsluiting. De opbouw in vooral het eerste half uur is weer erg goed. Aantal enge scenes en heerlijke schrik effecten. Helaas is het plot waar het allemaal om draait niet echt super. Haalt toch wel het enge uit de film. Wan weet hier zijn antagonisten nog niet helemaal goed te gebruiken. Iets wat hij in The Conjuring wel heel goed deed. Zo blijf je de gehele film denken of er toch nog iets meer in had gezeten. De scene in het huis is dan wel weer erg goed.

Acteerwerk is goed. Wilson en Byrne doen het met verve. Lin Shaye blijft de perfecte keuze voor Elise, zoals ook haar sidekicks dat zijn. Maar ook de beide kids doen het geweldig.

Filmtechnisch toch erg goed. Belichting en gebruik van camera om een bepaalde sfeer te creëren is erg fijn. Geluid is perfect vormgegeven. Lekker veel details die voor creepy momenten zorgen. De muziek is nog steeds niet echt mijn ding en echt te hard op momenten.

Wan weet hier toch een leuke reeks van te maken. Steeds vermakelijk en met genoeg scary momentjes. Helaas weet hij het verhaal technisch niet helemaal goed op te peperen en blijft vooral de plot in het middengedeelte wat "Mwah".

avatar van Proeneke
geplaatst op 23 november 2015, 0:04 uur, permalink
Nou, net als bij deel 1 zit de pamper weer vol. Wat een enge film.
Even een dagje wachten voor deel 3, even een aktie/comedy om op adem te komen.

avatar van Daan258
geplaatst op 5 december 2015, 20:20 uur, permalink
Ook dit 2e deel na 2 jaar weer is opnieuw aangezet en hij heeft mij dit keer zelf iets beter weten te vermaken dan de eerste keer.
Het verhaal beviel me deze kijkbeurt veel beter. Het was erg leuk in elkaar gezet en wist me dit keer weer goed te vermaken tot het eind.
Qua spanning en schrikmomenten was het toch wel ietsjes minder dan het eerste deel, maar de sfeer en audio/visueel was absoluut weer geweldig.
Volgende week deeltje 3 bekijken. Ben zeer benieuwd.

Mijn 3,5* blijft gewoon staan.

geplaatst op 11 april 2016, 17:07 uur, permalink
Heerlijk vervolg die als een interessante puzzel in elkaar zit.