MENU

The Counselor (2013)

2,54

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller
117 minuten / 138 minuten (extended cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Michael Fassbender, Brad Pitt en Cameron Diaz

Het verhaal speelt zich af in de tegenwoordige tijd en gaat over een gerespecteerde advocaat (Fassbender) uit het Zuidwesten die denkt dat hij slim genoeg is om zich aan de drugshandel te wagen zonder in de criminaliteit te verzeilen. Maar de realiteit geeft hem al snel ongelijk. Hij probeert alles om te overleven en uit de uitzichtloze situatie te komen, maar zal hem dit lukken?

geplaatst op 29 maart 2014, 15:28 uur, permalink
OERSAAI

avatar van Stephan
geplaatst op 2 april 2014, 5:31 uur, permalink
Intrigerende film die het wurgkoord om de standaard Hollywood regels trekt.

geplaatst op 3 april 2014, 10:43 uur, permalink
Stephan schreef:
Intrigerende film die het wurgkoord om de standaard Hollywood regels trekt.

Eindelijk weer waardering.

avatar van mr. Prizzi
geplaatst op 6 april 2014, 0:24 uur, permalink
Ondanks dat het is volgestopt met semi-filosofische onzin en quasi moraliteit is dit een film zonder verhaal-structuur en enige diepgang. De enige scene die me kon serieus kon boeien was met de Sefardische diamant-handelaar. Voor de rest was het een oeverloze aaneenschakeling van onduidelijke plotwendingen en van (vooral) slechte dialogen die ons zogenaamd iets moesten vertellen over het drugs milieu. De twee hitech opgeklopte moordscenes hadden een bepaalde reden moeten hebben, maar het komt allemaal te vergezocht en te kunstzinnig over voor een schets over een geoliede wereldhandel waarin miljarden worden verdiend. Cameron Diaz geeft ons ook nog eens een verhaaltje over hoe slecht de wereld in elkaar zit en dat was het dan...
Jammer voor Ridley Scott maar dit was een slechte film.
Grap van Pitt over Jezus en Mexico vond ik overgens wel erg geestig.

avatar van mnrk
geplaatst op 22 april 2014, 11:15 uur, permalink
Greed really takes you to the edge, doesn't it?...That's not what greed does. That's what greed is.

Dit was toch wel een verrassende film van Ridley Scott, je zou anders verwachten van deze man...

Het verhaal wordt toch wel zo gebracht dat je toch blijft kijken waar het uiteindelijk allemaal naar toe gaat en welke keuzes er gemaakt gaan worden...

De gehele cast in deze film was dan wel van een uitstekend niveau, Cameron Diaz heeft mij zeer positief verrast en Javier Bardem zag er gewoon cool uit...

De score in deze film was ook wel op zijn plaats...
Daniel Pemberton - The Counselor (2013) - MusicMeter.nl

avatar van MarkVleuten

geplaatst op 24 april 2014, 12:51 uur, permalink
Na een half uur afgehaakt

avatar van stefan dias
geplaatst op 3 mei 2014, 10:01 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Dubbel gevoel.
Het goede, uitstekende zelfs: de film zit meteen onder en dikke, dreigende wolk en langzaam word je samen met 'the counselor' mee in het drijfzand gezogen gezogen. Een bad trip met een zwart einde waar niet aan te ontkomen valt en dat je volledig verstikt. Aan dat tempo is dus echt niks verkeerd.
Ook de vertolkingen zijn buitengewoon goed. Vooral Fassbender toont het volledige gamma emoties dat hij hier moet aanspreken met een verbluffende overtuiging. Net als Cruz trouwens.

Waar ik meer moeite mee heb: wat een aanklacht moet zijn voor smerig, losgeslagen geweld, maakt er zich zelf ook schuldig aan. Met name de twee onthoofdingen in de film, waarvan vooral de eerste uitgesponnen wordt tot een volstrekt overbodig spektakelstukje, inclusief het opmeten van de motor. Die humor is wat misplaatst. Ook bij de tweede executie, is er nog het 'at three' grapje, wat dus wel grappig is, maar ik vraag me dan af 'waarom is dit nodig?'.
Deze ambigue houding tegenover het geweld, laat een beetje een vieze smaak bij me achter.

En verder: ik wil best een paar sprongetjes meemaken in het scenario, maar soms gaat het allemaal wel heel snel en makkelijk (het ontfutselen van het wachtwoord????). Ook de allerlaatste scène (met de bankier) vraagt van mij té veel om het echt te snappen. zal wellicht aan mij liggen, maar om 'ijzersterk ineen te zitten', bevat het verhaal voor mij té veel sprongen en gaten.

Algemene tenuer, sfeer en vertolkingen maken dit wel goed. In elk geval geen film die je snel weer vergeet.

avatar van tbouwh

geplaatst op 10 mei 2014, 12:59 uur, permalink
Zit te twijfelen om deze film te gaan bekijken. Leek me wel een aardige actiethriller maar 2.55 is wel een heel laag gemiddelde. Had ik niet verwacht, de cast is toch niet de minste..

geplaatst op 10 mei 2014, 13:07 uur, permalink
Het ergste dat er kan gebeuren is dat je 2 uur tijd verliest. Ik vond dit bij vlagen briljant.

geplaatst op 17 mei 2014, 20:17 uur, permalink
De film heeft me niet gebracht wat ik ervan had verwacht.
Niet een typische Ridley Scott film, weinig actie, eerder saai.
De vertolkingen zijn anders wel goed, maar toch kon het verhaal me amper boeien.

avatar van davidz352

geplaatst op 19 mei 2014, 17:21 uur, permalink
Als je deze film kijkt in ieder geval niet de extended versie kijken! De extra scenes voegen niets toe en halen de vaart totaal uit de film.

Extended: 2.0
Theatrical: 3.5

avatar van TheDiningDead
geplaatst op 31 mei 2014, 14:37 uur, permalink
Gisteravond heb ik The Counselor bekeken en sindsdien blijft hij door mijn hoofd spoken. Hoewel ik me kan voorstellen dattie niet iedereens kopje thee is, moet ik zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben.

Op het moment dat ik meer tijd heb gehad om een aantal zaken te laten bezinken - met name de gesprekken met de diamanthandelaar en de 'jefe', die mijns inziens een centrale rol spelen, een bijna rei-achtig commentaar op de tragische ondergang van de held - zal ik me wagen aan een interpretatie.

avatar van Zeriel
geplaatst op 5 juni 2014, 13:17 uur, permalink
In het vliegtuig kon ik mijn aandacht er maar niet bij houden en was afgehaakt. Dat lag dus niet aan mij maar aan de film.
Een overkill aan sterren, die zich daar zelf ongemakkelijk bij lijken te voelen. Het voelt allemaal nogal houterig aan. De film weet ook geen enkele spanning te creëren. Ook al is alles degelijk gemaakt, en zijn er best aardige scenes te zien, als geheel schiet de film toch ernstig tekort.

geplaatst op 14 juli 2014, 23:12 uur, permalink
Typisch zo'n "het zal wel" film. Je kijkt een kleine 2 uur naar een film, maar denkt achteraf zoiets als: "Waar heb ik naar gekeken en waar ging het nou eigenlijk over".

Erg veel gepraat. En ook erg veel personen die tussendoor de actie verzorgen (de motor, de overval op de truck, etc.) waar geen enkele connectie lijkt te zijn met 1 van de hoofdpersonen. Wel is al erg snel duidelijk dat Diaz degene is die 'in control' is.
Maar wat die advocaat nu eigenlijk doet in die film, behalve enorm veel vragen stellen en steevast als antwoord te krijgen dat niemand hem kan helpen of advies geven, is me een raadsel.

avatar van Pipoo!
geplaatst op 1 augustus 2014, 23:35 uur, permalink