MENU

2,67

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Brad Furman
met Justin Timberlake, Ben Affleck en Gemma Arterton

Richie Furst (Justin Timberlake) is een student aan de Princeton-universiteit. Hij verliest via een online pokerspel echter al zijn collegegeld. Wanneer hij ontdekt dat de site beheerd wordt vanop een verlaten eiland, besluit hij de corrupte eigenaar Ivan Block (Ben Affleck) te confronteren. Hij laat zich echter verleiden om de beschermeling en de rechterhand van Ivan te worden. Wanneer een FBI-agent Ivan probeert te arresteren door Richie voor zijn kar te spannen, bereikt hun relatie het kookpunt.

geplaatst op 21 december 2013, 1:18 uur, permalink
Best een prima filmpje voor tussendoor. Het is wel een echt niemendalletje maar hij kijkt best lekker weg.

Helaas is het verhaal te snel samen gevat, de verhaallijn word een beetje te snel verteld waardoor er zo goed als geen diepgang in zit en je niet echt het gevoel hebt naar een goed uitgedachte en uitgewerkte film te zitten kijken.

Wat mij betreft had hij beter wat langer kunnen duren met iets meer uitdiepingen zodat je er ook meer gevoel bij krijgt. Nu is het toch voor een leuke film voor op een regenachtige dag geworden die ik snel weer zal vergeten.

3 sterren

avatar van Norman Mailer
geplaatst op 21 december 2013, 21:09 uur, permalink
Een ietwat onevenwichtige film die nergens ook maar énigszins interessant weet te worden, maar daarentegen nergens vervelend wordt.

avatar van blurp194
geplaatst op 22 december 2013, 0:27 uur, permalink
Het vlakke verhaal maakt de film saai. Er gebeurt gewoon te weinig, er zit te weinig spanning in, er gebeurt niks interessants. Justin Timberlake doet het op zich niet onaardig, maar er is te weinig verhaal om zijn rol interessant te maken. Ben Affleck doet wat we van hem gewend zijn - de dooie diender uithangen. Wat dat betreft is hij precies op zijn plaats in deze dooie-diender-film. Alsof hijzelf het script geschreven heeft. Gemma Arterton had wellicht wat meer tijd en wat meer diepte in haar karakter moeten krijgen. Of wat meer bloot - dan was de film voor zo'n beetje de helft van de kijkers al een stuk interessanter geweest. Helaas.

avatar van Cleanshot
geplaatst op 22 december 2013, 11:44 uur, permalink
Ik vond het eigenlijk wel een goede film. Timberlake en Affleck maken de film en het verhaal zat volgens mij wel goed in elkaar.

geplaatst op 22 december 2013, 11:58 uur, permalink
Op zich wel een aardige film,verveelde mij niet.

avatar van Pazmaster
geplaatst op 22 december 2013, 19:55 uur, permalink
Redelijke film die boeiend genoeg blijft en met een leuk eind. Acteerwerk is ook oké. 3 sterren

avatar van mr. Prizzi
geplaatst op 24 december 2013, 22:10 uur, permalink
Slappe film zonder enkele diepgang en volgestouwd met zoveel cliche's dat het teveel is om op te noemen. Gemiste kans om goede pokerfilm te maken,het wachten is op Rounders2

avatar van markel66
geplaatst op 25 december 2013, 0:57 uur, permalink
Had niet verwacht dat Timberlake kon acteren.
Wel dus, leuke film waarbij je (beetje tegenstrijdig) niet kan wachten op het eind.

avatar van Koen87
geplaatst op 25 december 2013, 21:30 uur, permalink
Ik had ook niet verwacht dat Timberlake kon acteren en ik kan het uit zijn performance in deze film ook niet terugzien. Erg matig plot en uiterst simpel verhaal. Het bluffen om het bluffen om het bluffen om het bluffen. Laten we het daar maar op houden.

avatar van Barry83
geplaatst op 30 december 2013, 1:02 uur, permalink
Begin van de film was ik nog wel enthousiast en had ik de hoop dat het een spannende thriller zou worden. Helaas zakt de film daarna ontzettend in en ben je uiteindelijk blij wanneer je de aftiteling ziet. Tegenvaller helaas

geplaatst op 30 december 2013, 14:17 uur, permalink
Timberlake is bijna een zekerheid voor een mislukking en dat werd het dan ook wat een zoutloze shit was dit weer.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 1 januari 2014, 23:26 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
That little voice in the back of your head right now, it's not conscience, it's fear.

Buiten het feit dat "Runner runner" een pokerterm is en je Timberlake een nachtje online ziet pokeren, zal je voor de rest niet meer echt iets zien wat in de verste verte iets te maken heeft met een pokerspel. Verwacht je dus niet aan een film als "Rounders". "Runner Runner" gaat over het beheren van een online goksite op het internet, de immense hoeveelheid geld dat door de website eigenaars verdiend wordt en het feit dat er op wereldwijde schaal gefraudeerd wordt en gokkers hun geld wordt afgetroggeld. "Everybody gambles !" is het eerste wat Richie Furst (Justin Timberlake) zegt in deze film. Of het nu op een goksite is of in aandelen, met echt geld of met nepgeld ergens op een online spelletjes site. Het gokken is ingeburgerd in ons dagdagelijkse leven.

Deze film is geen hoogstaand werkstuk. Het is redelijk voorspelbaar en zit vol met onvolmaaktheden in het script. Het enige positieve vond ik de 2 hoofdrolspelers Affleck en Timberlake. Ben Affleck is geknipt voor zo'n rol als knappe,gewiekste en eigenlijk niet ongevaarlijke witteboordencrimineel die op een koele berekende manier iedereen bedriegt en iets voorliegt. In ieder geval beter als in "Daredevil" waar hij wel een echt zielige vertolking gaf. Hij ziet er wel supercool uit maar nog niet in die mate om een echte Superheld te spelen. Justin Timberlake is niet om te zeggen een top-acteur, maar zo slecht doet hij het nu ook weer niet. In "In Time" vond ik hem maar matig spelen. Maar in "Trouble with the Curve" leverde hij een puike prestatie. In deze film speelde hij op overtuigende manier een nogal intelligente universiteitsstudent die in het verleden ook al zijn pluimen verdiend heeft in Wall Street. Spijtig genoeg heeft hij die pluimen daar verloren (ook op een niet zo'n nette manier blijkbaar) waardoor hij zijn studiegeld probeert te verzilveren op de goksite waarvan hij een "Affiliate" is m.a.w. hij zorgt dus voor de klanten op die site. Maar normaal gezien zou hij toch moeten weten dat dit nu echt de slechtste oplossing is. Gelukkig dat hij nog iets heeft overgelaten om een ticket te kunnen boeken naar Costa Rica. Ook zo iets ongeloofwaardig. Ten eerste niemand zou het in zijn hoofd halen om af te reizen naar een exotisch land om de eigenaar van een gokcircuit te confronteren met zijn verlies. Ten tweede zal die persoon nooit van zijn leven overstag gaan voor zo een nietig persoontje, en alvast niet met een paar statistische gegevens waaruit blijkt dat het patroon van een bepaalde speler afwijkt van een normaal gokgedrag. En ten derde : als die persoon dan toch toegeeft dat er iets misliep en naderhand zelfs een zeer lucratieve job zou aanbieden, dan zou ik toch tweemaal in mijn haren krabben en dit iet of wat verdacht vinden. Het feit is wel dat als zo'n nieuws zou uitlekken op het internet, de bewuste website gerust zijn boeken kan sluiten. Dat zijn dan een paar twijfelachtigheden in deze film, volgens mijn mening.
Gemma Arterton speelt dan weer een domme nietszeggende rol in deze film, waar ze uitsluitend haar beeldschone zelve mag spelen. Haar make-up,kapsel en vrouwelijke vormen zijn het enigste waar je bewonderend naar kan kijken.

"Runner Runner" is dus een middelmatig misdaadfilmpje met weinig thrills op een mooi uitziende exotische locatie en een goede cast zowel in vertolking als qua uiterlijk. Een niet vervelend tussendoortje waar je je over een week niet meer van kan herinneren hoe het nu juist in elkaar zat.

avatar van VforVictor
geplaatst op 2 januari 2014, 22:13 uur, permalink
Vermakelijke film maar niet meer dan dat, Iedereen acteerdt naar behoren maar nergens weet de film te pieken, daarom 3 sterren.

avatar van mnrk
geplaatst op 3 januari 2014, 20:25 uur, permalink
Holy shit, those are crocodiles!

Een vermakelijke film van Brad Furman...

Het verhaal wordt lekker gebracht en er zit lekker veel vaart in deze film, ook de gehele setting zorgt voor een aangename sfeer bij deze film....

Justin Timberlake acteert gewoon goed en wordt ook nog eens bijgestaan door Ben Affleck die ook gewoon weer deze rol overtuigend neer zet en natuurlijk de zeer charmante Gemma Arterton O-)...

avatar van edwinoudenes
geplaatst op 6 januari 2014, 21:05 uur, permalink
Saaaaaaaai!! Zwak acteerwerk van iedereen en een flinterdun verhaal waar totaal geen spanning in zit. Dit is al de zoveelste film met Timberlake waar hij me niet kan overtuigen als een groot acteur.
Wel erg mooie beelden en locaties. En Emma Arterton is gewoon een plaatje!!

geplaatst op 11 januari 2014, 11:17 uur, permalink
Lekkere snelle film, die niet verveelt.

avatar van DjFrankie
geplaatst op 19 januari 2014, 22:26 uur, permalink
Ook mee vermaakt, kijkt vlot weg, zeer zeker niet saai, en einde vind ik geweldig.

avatar van ribas123
geplaatst op 26 januari 2014, 21:25 uur, permalink
Niet echt iets bijzonders maar wel een erg leuke film om naar te kijken.

avatar van huiguh
geplaatst op 28 januari 2014, 15:42 uur, permalink
Oppervlakkige film met 1 van mijn minst favourite acteurs, Ben Affleck.
Ook hier was het niet best wat hij laat zien, zelfde geld voor Justin Timberlake.

avatar van Insignificance
geplaatst op 28 januari 2014, 18:29 uur, permalink
Film light of iets dergelijks, in de wondere wereld van het online gokken en het snelle geld. Zonnige locaties, weelderige omstandigheden met knappe mensen en stapels cash. Visueel aardig verzorgd, zonder dat het aan franje doet, maar met een aantal bekende koppen lijkt het op deze manier heel wat.

Totdat het balletje gaat rollen. Nu is het in de kern al een vrij routineus verhaaltje, maar Furman weet het ook op geen enkele wijze enige vorm van elan of gewicht mee te geven. Alsof hij alleen maar bezig is om van A naar B en weer verder te laten gaan. Wat er ook gebeurt, het heeft niets om het lijf.

Het scenario maakt zich er ook nog eens gemakkelijk vanaf met de eye candy van dienst. Veel doorzichtiger dan zo krijg je het niet, terwijl Timberlake niet verder komt dan wat schaapachtige blikken. Met een goede regisseur in een bijrolletje gaat het nog wel, maar een filmpje als dit dragen zit er niet in.

Zijn voice over maakt het allemaal nog een pak suffer. Bijpraten over wat we net gezien hebben, is sowieso geen goed idee en het wordt een beetje potsierlijk wanneer het leven soms net een spelletje poker blijkt te zijn. Het heeft z'n tempo en speelduur mee, maar dan nog is het een geestdodend product.

avatar van snarfje5508
geplaatst op 2 februari 2014, 11:34 uur, permalink
Aardige film met een redelijk verhaal. Timberlake helemaal niet beroerd om naar te kijken. Film is geen topper die in de filmhistorie een rol gaat spelen maar is ook zeker niet beroerd en verdient daarom een 3 *. Met een voldoende over naar een volgende poging.

avatar van zjandannybob
geplaatst op 5 februari 2014, 19:00 uur, permalink
Film was niet goed genoeg om boeiend te blijven, zou deze niet aanraden.

geplaatst op 15 februari 2014, 21:45 uur, permalink
Zeer flauwe film. Verhaal is niet logisch. Een aflevering van K3 is nog sterker en vermakelijker dan dit. Ben Affleck speelt niet zo goed. Justin ook niet echt. En dat wijf is very boring.

avatar van bennyboy
geplaatst op 18 februari 2014, 11:46 uur, permalink
snarfje5508 schreef:

ik zou het zelf niet beter kunnen beschrijven

avatar van Kind.of.human
geplaatst op 25 februari 2014, 2:25 uur, permalink
Je hebt al een tijdje geen vriend of vriendin meer. Je bent in een filosofische bui. Ik moet weer eens wat activiteit/-en gaan ondernemen, misschien zo'n online vriendengroep, of tennis misschien, het seizoen is nog niet begonnen, en er mogen wel weer eens een paar kilootjes af...

Perfecte film voor op de achtergrond.

avatar van catdog
geplaatst op 5 maart 2014, 14:18 uur, permalink
Na twee filmavondjes vol Oscar geweld werd het tijd voor een luchtig tussendoortje. Ik had van "Runner Runner" best een aardig filmpje verwacht. De cast is best leuk en de locatie is natuurlijk om van te smullen. En tja, dit was hem gewoon totaal niet.

Het begint eigenlijk al gelijk met de openingsscene. Timberlake probeert overdreven interessant over te komen met vervelende voice-over en de film stelt zich, onnodig, erg ingewikkeld op. De reden hiervan is mij onduidelijk. Wellicht als poging om doordacht over te komen? Maar doordacht is dit filmpje allerminst. De personages zijn zo plat als een dubbeltje en dienen enkel als beeldvoer. Wat er met hun personages gebeurd, of wat er uberhaupt met het verhaal gebeurd, boeit niet. Sterker nog, er volgt enkel irritatie naar de personages en vage plotlijntjes toe. Wie gelooft nu maar 1 moment dat Timberlake hier een student aan het spelen is? En met gokken heeft de film na 10 minuten al niets meer mee te maken.

Daarnaast wordt de film veel te gehaast verteld en krijgt het zich ook nog voor elkaar om voortdurend in herhalingen te vallen. Als ik nog 1 scene zag waarin Timberlake belaagd wordt door wat mannetjes uit een auto werd ik gek.

Het verhaal deed het hem niet. De personages deden het hem niet. Qua cinematography kon ik ook niet leuks opmerken. De locatie had potentie en die potentie werd niet benut. Enkel een scene tussen Timberlake en Gemma had nog een leuk shot er tussen zitten maar dat is niet genoeg om de film te redden. Van acteerwerk was ook helaas weinig sprake. Timberlake vond ik best aardig in wat eerdere films maar hier is hij niet op zijn plek. Zijn prestatie voelt erg "geoefend" aan en niet natuurlijk. Gemma staat alleen maar mooi te wezen, Anthony Mackie mag enkel wat schreeuwen zonder dat daar dreiging vanaf gaat en Ben Affleck vervalt weer in zijn natte vaatdoek routine. Honderd maal knipperen in 1 scene is niet acteren beste Ben!

Kon niet wachten tot deze film afgelopen was, en dat voor een film met zo'n leuke locatie, zo'n korte speelduur, en best sympathieke acteurs.

geplaatst op 25 april 2014, 19:33 uur, permalink
Redelijke film, met een redelijk verhaal.
Justin Timberlake doet het opnieuw goed evenals Ben Affleck, maar heb van beide heren al veel beter dingen gezien.
Een topper is dit dus niet.

avatar van Milsbeek
geplaatst op 13 mei 2014, 20:04 uur, permalink
Geen topper maar wel een leuke en onderhoudende film om naar te kijken, toch vind ik haar wel lekker hoor haha !

avatar van Norman Mailer
geplaatst op 13 mei 2014, 20:10 uur, permalink
Milsbeek schreef:

En dan geef jij het 4 sterren?!

avatar van Milsbeek
geplaatst op 22 mei 2014, 20:04 uur, permalink
Norman Mailer schreef:

En dan geef jij het 4 sterren?!

jazeker, 3 sterren voor de film en 1 dikke ster voor haar !!!!