MENU

2,67

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Brad Furman
met Justin Timberlake, Ben Affleck en Gemma Arterton

Richie Furst (Justin Timberlake) is een student aan de Princeton-universiteit. Hij verliest via een online pokerspel echter al zijn collegegeld. Wanneer hij ontdekt dat de site beheerd wordt vanop een verlaten eiland, besluit hij de corrupte eigenaar Ivan Block (Ben Affleck) te confronteren. Hij laat zich echter verleiden om de beschermeling en de rechterhand van Ivan te worden. Wanneer een FBI-agent Ivan probeert te arresteren door Richie voor zijn kar te spannen, bereikt hun relatie het kookpunt.

avatar van filmkul
geplaatst op 4 augustus 2014, 22:19 uur, permalink
Een vrij oppervlakkige film. Het verhaal krijgt niet voldoende ruimte wat uitwerking betreft. Dit pakt nadelig uit voor de spanning en diepgang van de personages. Het gaat allemaal net iets te snel. Timberlake zet een redelijk rol neer. Affleck is wat te mat voor zwaar criminele rol. Verder ziet de film er visueel goed uit.
Matige film. 2.0/2.5

geplaatst op 22 augustus 2014, 15:07 uur, permalink
Erg (cliché)matige film met een slappe cast en voorspelbare karakters. Het verhaal is daarnaast ook uiterst voorspelbaar, je weet precies wat er gaat gebeuren. Hierdoor wordt het nooit spannend. Daarnaast wordt er met de setting praktisch niets gedaan.

geplaatst op 29 augustus 2014, 21:54 uur, permalink
Matige bedoeling deze film waar ik open ben ingestapt (dus zonder echt te weten waar het overging). Het verhaal was opzicht wel leuk gevonden en de film begon ook wel aardig, maar al snel slaat het helaas over naar een flauwe bedoeling met de één na andere cliché (zeker toen de cliché FBI-agent zijn intrede maakte). Dat laatste geldt ook voor het flauwe voorspelbare einde. Echt boeiend of spannend wordt het helaas ook nergens en dat is toch eigenlijk een pre voor een Misdaad / Thriller.

Echt slecht is deze film nu ook weer niet want visueel zag het er wel allemaal aardig uit op Costa Rica en ook de cast deed het niet onaardig. Met name Ben Affleck vond ik het wel aardig doen. Hij deed me soms denken aan zijn kleine rolletje in de film "Boiler Room (2000)", waar dit verhaal ook wel wat van wegheeft. Gemma Arterton is er vooral voor het visuele aspect, want voor de rest heeft haar rol weinig functie. De film duurt met circa 85 minuten gelukkig wel niet lang, waardoor hij wel nog lekker wegkijkt.

Kortom, leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet. Dit is ook zo'n soort film die je weer snel vergeten bent (wat ook niet erg is).

geplaatst op 29 augustus 2014, 21:58 uur, permalink
Matige film waarin een student zijn geld vergokt via een gok-site en vervolgens de man achter deze site een bezoekje brengt. Het verloop van deze film kent geen enkele verrassing. Ditzelfde geldt voor de personages. Desalniettemin kijkt het geheel wel gemakkelijk weg vanwege het vlotte tempo en een aangename cast. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Aapje81
geplaatst op 30 augustus 2014, 12:12 uur, permalink
Clichematige thriller die aardig begint maar gaande weg steeds verder weg zakt. Justin Timberlake is in mijn ogen nog altijd geen acteur en Ben Affleck draait op routine. Het enige pluspunt is de verschijning van Gemma Arterton maar ook zij heeft wel eens betere rollen neergezet.

Matig

geplaatst op 31 augustus 2014, 13:02 uur, permalink
Leuke film als je ook van pokeren houd. Leuk verhaal, soms wat te oppervlakkig met 30minuten extra in de film zou het zeker een topfilm zijn geworden. Wel de moeite waard om te kijken!

avatar van Decec
geplaatst op 9 september 2014, 22:54 uur, permalink
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Ben Affleck en
John Heard ...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...