MENU

3,19

Actie / Misdaad

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Mark Wahlberg, Denzel Washington en Paula Patton

Een agent van de Narcoticabrigade en een undercoveragent van de inlichtingendienst van de marine hebben de taak gekregen, om een onderzoek naar elkaar in te stellen. Tot ze ontdekken dat ze in de val zijn gelokt door de maffia - dezelfde organisatie waarvan de twee mannen dachten dat ze geld stalen.

178 BERICHTEN45 MENINGEN

avatar van De_Hollander
geplaatst op 5 maart 2014, 16:47 uur, permalink
Edie schreef:
Niet mijn ding, het begon wel aardig en die Mark Wahlberg speelde erg leuk, maar de film kon me verder totaal niet boeien. Heb hem dan ook met moeite uitgekeken.

Mee eens, tegenvallend filmpje, moeilijk om erin te komen, en de de zogenaamde humor was slecht. Er werdt te overgeacteerd, tot ergenis. te veel partijen in de film. Niet overtuigend.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 6 maart 2014, 22:35 uur, permalink
Een slim uitgangspunt, leuke dialogen, aardige personages en Denzel Washington zorgen ervoor dat deze film erg leuk begint. Dan nemen de gebruikelijke schietpartijen, achtervolgingen en gewelddadige ondervragingen het over en vervalt de film in formulewerk met bovendien een heel matige schurk (Bill Paxton, normaal wel een sterke acteur maar hier totaal niet eng). Daardoor aan het einde van de rit helaas uiteindelijk weer een kleurloos middelmatig standaardprodukt.

avatar van Antonev
geplaatst op 11 maart 2014, 12:02 uur, permalink
Lekker vlotte actiefilm waarin een flinke dosis humor is verwerkt. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt en mijn lachspieren ook. Het verhaal was niet super nee, maar de leuke dialogen tussen de twee hoofdrolspelers maken dit meer dan goed.

geplaatst op 14 maart 2014, 16:12 uur, permalink
Te goede acteurs voor zo'n slappe film.

avatar van Banjo
geplaatst op 15 maart 2014, 15:21 uur, permalink
Ik vond de samen werking tussen de 2 buddy's vervelend....
En het moest allemaal wat Pulpfiction achtig over komen, maar ik vond het geforceerd.
En dan tel ik al die cliche's er nog bij op dan kom ik op
2 1/2 ster

avatar van Kind.of.human
geplaatst op 15 maart 2014, 19:40 uur, permalink
Ontzettende tegenvaller. De chemie tussen Wahlberg en Denzel W. is overduidelijk "oki doki". De film zelf is een erg moeilijk en onnodig (bewust?) complex verhaal dat amper te volgen is, en het verhaal staat volkomen secundair aan de broederlijke haat-liefde verhouding tussen Mark en Denzel. Wat moeten ze (alleen zij; de rest heeft zich waarschijnlijk de pokke lopen irriteren) een lol hebben gehad op de set. Ik zou haast denken dat de film bedoeld is als een persiflage op al die lullige "broh's before hoes"-achtige (actie)films. Er volgt 100% zeker een "nog hilarischer" (not) Sequel. Een 2,0.

geplaatst op 29 maart 2014, 19:53 uur, permalink
Van beide hoofdrolspelers, Washington en Wahlberg, heb ik al veel beter dingen gezien.
Maar dat betekent niet dat ik deze film niet leuk vond, het samenspel tussen beide heren was goed, en sommige grappen toch wel geslaagd, maar je merkt toch wel dat komedies niet hun genre is.
Het verhaal is simpel, niet om bij na te denken, gewoon van genieten.
Leuk om Edward James Olmos eens weer te zien, voor wie hem niet kent, de commissaris uit de TV-reeks Miami Vice.
Verder wil ik nog zeggen dat er een heel goede soundtrack op deze film staat, opvallend goed zelfs.

avatar van Leo1954
geplaatst op 2 april 2014, 0:39 uur, permalink
Uitstekende actie film.

avatar van martijn011
geplaatst op 15 april 2014, 16:34 uur, permalink
Leuke film die echt vermaakt. Grootste pluspunt aan de film is de aanwezigheid van zowel Wahlberg als Washington. De chemie tussen de twee spat van het scherm, in mijn ogen een perfect duo. Niet zo legendarisch als Gibson en Glover in de Lethal Weapon-reeks, maar beide acteurs laten zien dat ze zowel het genre actie als het genre komedie beheersen.

Het verhaal was verder wel oké. De makers proberen het nog een beetje gecompliceerd te maken, maar het is duidelijk dat het niet al te serieus genomen moet worden.
Het gaat vooral om de twee hoofdrolspelers, ook al probeert de regisseur er nog een paar verrassende twists in te verwerken.
De rol van Paula Patton was voor mij het grootste minpunt. Haar rol is niet goed uitgewerkt, al is het natuurlijk geen straf om naar haar te kijken.

Ruim voldoende, ik heb me hier prima mee vermaakt en een volgend deel zal ik absoluut wel zien zitten.

avatar van erik1677
geplaatst op 8 mei 2014, 11:19 uur, permalink
actie en misdaad staat hierboven, maar voeg hier ook maar humor aan toe. Wel hele droge moet ik verstaan.
geweldige film dit 2 guns.
Ik heb echt genoten van begin tot eind!
Gaaf ruige settings, cool acteerwerk, droge humor en knetterveel actie!
gaaf ook om de ouwe chef uit miami vice weer eens in een bag guy rol te zien

avatar van Rodger
geplaatst op 13 mei 2014, 23:54 uur, permalink
Aardig begin,.. Daarna zwakt de film erg snel af,..
Jammer, want er had meer ingezeten,..
2.5**

avatar van Timba69
geplaatst op 26 mei 2014, 8:49 uur, permalink
Gemaakt grappig is niet zo grappig. Dat bleek wel in deze film. Daarom viel hij mij eigenlijk nogal tegen. Leuk tussendoortje maar niet meer dan dat helaas.

avatar van b00ts
geplaatst op 29 mei 2014, 11:43 uur, permalink
Sterk begin inderdaad maar na een uur houdt het op. Zakt naar een bedenkelijk niveau.

geplaatst op 23 juni 2014, 8:45 uur, permalink
Soms was er totaal geen touw aan vast te knopen, maar dat was op zich niet storend. Ik vond het een prima actiefilm, die zeer vermakelijk was. De film was bij vlagen ook nog wel grappig. Voor de zondagavond zeker leuk om op de bank te kijken.

avatar van frolunda
geplaatst op 27 juli 2014, 15:34 uur, permalink
Actie was OK maar het verhaal en vooral de teksten waren wat overdone ook al deden Wahlberg en Washington het naar behoren.Dit in tegenstelling tot Paxton die ik niet al te sterk vond.Wel een lekkere soundtrack.Voldoende.

avatar van Brabants
geplaatst op 2 augustus 2014, 8:14 uur, permalink
Lekkere vlotte actiefilm met twee acteurs die elkaar lekker liggen. Enkele minpunt is het flinterdunne en standaard verhaallijntje, waarbij een buit centraal staat. Er had wel wat meer diepgang in mogen zitten, maar het mag de pret niet drukken.

geplaatst op 2 augustus 2014, 17:01 uur, permalink
Leuke en redelijk grappige actie film, zoals er al velen zijn.

avatar van Kliko_Green
geplaatst op 26 augustus 2014, 0:24 uur, permalink
Toch wel goed gelukt deze actiefilm met veel komische elementen.
Beide heren vullen elkaar goed aan in hun acteerwerk. Maar goed ook want van het verhaal moeten ze het niet hebben.
Lekkere actie en zeer goede muziek.

Ik zeg doen.

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 3 september 2014, 22:33 uur, permalink
Zeer flauwe humor. Ik heb geen één keer gelachen. De personages zijn irritant. Het maakt niet uit wie er neer geknald wordt of wie niet. Het verhaal is stom, dom en niet origineel. Eerder rommelig en onoverzichtelijk. Gewoon geen goede film. Ook niet superslecht, maar echt een mager tussendoortje.

avatar van legian
geplaatst op 3 oktober 2014, 10:45 uur, permalink
Vermakelijk is het juiste woord voor deze film. Een film die het vooral moet hebben van de acteurs die er veel plezier in lijken te hebben. Het verhaal is simpel en bekend en weet nergens te verrassen. De film heeft een lekker tempo en dat helpt zeker, de mooie beelden en de chemie tussen Wahlberg en Washinton is geweldig om te zien. Een lekkere film voor tussendoor. 3*

avatar van Fryce
geplaatst op 12 oktober 2014, 15:06 uur, permalink
Best aardig vermaak.

avatar van JoeCabot
geplaatst op 23 november 2014, 14:02 uur, permalink
Leuk popcornvermaak. Nogal veel bullshit wel.

Het plotje stelt natuurlijk niet bijzonder veel voor. An sich geen probleem, alleen jammer dat de makers het verhaal net iets te veel door de strot rammen. Ik had liever wat meer actie en wat minder vervelende plottwists gezien. Niet goed voor de fun factor.

Voor de rest zeker een aangenaam tussendoortje. De film blijft vrij luchtig van begin tot eind en de grappen zijn best geslaagd. Wahlberg en Washington hadden er duidelijk zin in, wat zich vertaalt in een goede chemie tussen die twee. Kormákur creëert verder een lekker zwoel sfeertje, zoals het hoort in dit soort smokkelfilms.

Zeker niet het meest ambitieuze project. Had alles wel eens eerder gezien. Maar 2 Guns verveelt geen moment. 3.5*

geplaatst op 18 december 2014, 12:02 uur, permalink
Mwah kon er wel naar kijken maar voor mij is het veelste druk 12093 verschillende groepen die achter het geld aan zitten was voor mij net te veel

avatar van sinterklaas
geplaatst op 28 december 2014, 13:24 uur, permalink
Do you ever play Russian roulette?

Hele leuke duo-penoti film met een duet die ze niet beter hadden kunnen kiezen; Denzel Washington en Mark Wahlberg, en een regie van Baltasar Kormakur, die hiervoor met Mark Wahlberg de zeer geslaagde op Reykjavik-Rotterdam heeft gefilmd. 2 Guns is geen peperdure blockbuster en Kormakur houd het lekker bescheiden en dat is ook nooit verkeerd.

En je kan zien dat Wahlberg en Washington een hoop plezier hadden bij het maken van de film. Washington hangt hier de laatbloeier uit als DEA-agent Bobby en Wahlberg weet weer lekker op een cynische humoristische wijze ex-marinier Stig neer te zetten, die ook, zoals je wel kan verwachten, een haat liefde verhouding hebben. Ze hebben net op een professionele wijze een bank beroofd, maar delen leek er in eerste instantie niet in te zitten voor Stig, wat al gouw voor een kat en muis spel zorgt tussen de twee.... zolang het duurt, want al heel snel vallen ze in het zicht van de (corrupte) CIA-angenten, onder leiding van de sadistische Earl, die hier wel weer een beetje cheesy werd neergezet door Bill Paxton, die ik als 9 jarig jochie met Twister en Mighty Joe Young al wel een beetje erg sentimenteel vond, en ook hier meer grappig en lomp is, en blijkt dat opgeslagen geld allemaal in beslag te zijn genomen van een Mexicaanse kartel, onder leiding van weer een andere meedogenloze doch niet zo'n slimme leider Papi. 2 vliegen in 1 klap dus. Stig en Bobby zullen toch weer snel vriendjes moeten worden om te overleven en om Bobby's vrouw te redden.

En dit levert een knotsgekke en lekker luchtige traktatie op met veel bekvechten onder de 2 vrienden, vele toffe, niet al te dynamische actiescene's, goed getimede humor en erg opmerkelijke badguys en ook nog vele mooie typische plaatjes van het Amerikaanse zuiden en Mexico die de sfeer er ook goed inhoudt en ook de 90's invloeden zijn haast niet weg te denken.

Gewoon leuk!

avatar van Donkerwoud
geplaatst op 2 januari 2015, 1:31 uur, permalink
Vreemd nostalgisch. Even waande ik mij weer een tiener die in zijn pyjama mee mag genieten van klassiekers als 48 Hours, Beverly Hills Cop, Rush Hour of Lethal Weapon. Het heeft diezelfde aantrekkelijke mix van tegenpolen die met elkaar samen moeten werken om cartooneske boeven naar gene zijde te helpen.

Mark Wahlberg en Denzel Washington zijn leuk op elkaar ingespeeld en weten het volstrekt inwisselbare plotje te dragen met hun beider charisma. Ook de schurkenrollen zijn stuk voor stuk even amusant gecast als zeer vermakelijke stereotypen. Ergens naar het einde slaat de film door met onlogische en matig uitgewerkte plotwendingen, maar het levert uiteindelijk een zeer amusante eindstrijd op die helemaal past bij het genre.

avatar van dvdcrusher
geplaatst op 22 januari 2015, 4:49 uur, permalink
ben enigszins teleurgesteld in deze rommelige holdebolder aktiefilm, Vooral de rol van Denzel Washington, een van mijn favoriete acteurs, viel tegen terwijl Wahlberg wel best ok was. De verschijning van Paula Patton en het bekakte accent van slechterik Paxton maken nog wat goed maar toch krijgt deze film van mij slechts 3 sterren. Dit is een van de zwakste films van Denzel in jaren

avatar van sofripa
geplaatst op 4 februari 2015, 22:07 uur, permalink
Zo, de filmpje vrat ik helemaal. Prima duo, lekker geweld. Paxton is een smakelijke schurk. Heerlijk allemaal. 4 sterren

avatar van jeffur
geplaatst op 24 februari 2015, 18:11 uur, permalink
Grappige film, maar met al die groepen achter dat geld aan werd het mij snel te veel. Twijfelde tussen 2,5 en 3 sterren. Uiteindelijk toch maar voor 2,5 gegaan.