MENU

2,21

Actie

geregisseerd door Giorgio Serafini
met Dolph Lundgren, Vinnie Jones en Randy Couture

In de hectische wereld van Los Angeles stuit agent Maxwell op een internationale cocaïnesmokkel die gerund wordt door het criminele meesterbrein Vincent Camastra. Wanneer agent Beverly Royce undercover gaat bij de drugsdealers, raakt ze dieper in de organisatie verzeild dan ze aankan. Nu de zaak voor Maxwell persoonlijk wordt, gaat hij de strijd aan met de meedogenloze moordenaars en corrupte agenten, om de criminelen voor eens en voor altijd achter de tralies te krijgen.

geplaatst op 9 september 2013, 11:47 uur, permalink

geplaatst op 27 september 2013, 20:09 uur, permalink
Is het geen Hard Rush ?

avatar van Piratje
geplaatst op 3 oktober 2013, 5:24 uur, permalink
Toch een vrij vlotte actiefilm van drugs, drank, gevechten, moorden, politie en vooral vrouwen op zoek naar een kleerwinkel.

De criminelen en diegenen die eruit willen stappen.

Gewoon kijken en beleven.

Dank zij de vlotte verfilming en het vrij goede acteren is deze film ontspannend.

Ook al is het verhaal erg voorspelbaar en plat.
Maar ok. Je beleeft wat en dat moet het doen. En dat had je wellicht ook verwacht. Meer niet.

Voor mij een 3,0* waard.

avatar van schram101

geplaatst op 3 oktober 2013, 9:36 uur, permalink
He, deze helemaal gemist eigenlijk. Vette cast en de trailer is ook leuk! Komt op de lijst.

geplaatst op 3 oktober 2013, 9:48 uur, permalink
dwid schreef:
Is het geen Hard Rush ?

Hard Rush is de UK titel en in Duitsland heet de film dan weer Thrill to Kill.

geplaatst op 3 oktober 2013, 13:00 uur, permalink
jarno1975 schreef:

Hard Rush is de UK titel en in Duitsland heet de film dan weer Thrill to Kill.

Begeistern zu töten, bedoel je

Rush doet me, in deze tijd, denken aan een andere film. (over Niki en James)

geplaatst op 21 oktober 2013, 18:20 uur, permalink

geplaatst op 1 november 2013, 14:46 uur, permalink
"For The Thrill Of The Kill." ...
" !!!

Heerlijke Actiefilm
!!! Alweer een film waar samen Dolph Lundgren en Vinnie Jones in te zien zijn
!
Hetzij misschien niet in zo'n hele grote rollen, maar wel opvallende !
Alweer een heerlijk cliché ouderwets misdaadverhaal met afrekeningen, drugs, drank, gevechten, vuurgevechten
en inderdaad vrouwen die opzoek zijn naar hun kleerwinkel
!
Randy Couture mag zich ook eens uitleven en is ook nog een 'bekende' naam op deze affiche.
Prima vermakelijke Actiefilm waar een heerlijke vaart inzit.

geplaatst op 2 december 2013, 17:17 uur, permalink
Ik ben snel tevreden als ik een film zie maar deze keer zeker en vast niet.
Waarom? Omdat de meeste acteurs een complete ramp waren en het verhaal rammelt enorm, er word niks opgebouwd enz....
Er zitte wat schoon vrouwen in en vinnie jones was nog oke maar al de rest trok op nikske.

avatar van DiDa
geplaatst op 11 december 2013, 14:30 uur, permalink
Ambushed aka Rush aka Hard Rush is de 2e film van de ‘three picture deal’ die regisseur Giorgo Serafini heeft afgesloten met Voltage Pictures. Met weinig budget heeft Serafini 3 films geschoten met dezelfde cast (Dolph Lundgren, Vinnie Jones, Gianni Capaldi) en crew. De eerste was Blood Of Redemption ( met ook Robert Davi en Billy Zane) en de laatste, die volgend jaar wordt gereleased is A Certain Justice (met Cung Le in de hoofdrol en Lundgren als bad guy).
Voordat je deze film gaat kijken moet je eigenlijk weten dat de marketing voor deze film een beetje misleidend is. Dolph Lundgren, Randy Couture en Vinnie Jones prijken vol op de dvd hoes, maar ze spelen niet de hoofdrol. Niet dat ze amper in de film zitten, maar het draait niet om hun personages. Daarnaast doet de cover je denken dat dit een actiefilm is, maar dat is absoluut niet het geval. Ambushed is een misdaad/thriller/drama met een vleugje actie. Als je met deze instelling de film gaat bekijken zul je best een plezierige anderhalf uur beleven.

In Ambushed draait het om Frank (Daniel Bonjour) en Eddie (Gianni Capaldi), 2 criminelen die in de drugshandel zitten. Om zich hogerop in de keten te kunnen plaatsen vermoordt Frank 2 leveranciers en neemt hun drugs in, zodat zijzelf rechtstreeks zonder tussenpersoon kunnen leveren. De moord op deze 2 leveranciers wordt onderzocht door DEA agent Maxwell (Dolph Lundgren) en corrupte LAPD officer Jack Reilly (Randy Couture). Ondertussen blijkt dat de gestolen drugs van maffiabaas Vincent Camastra (Vinnie Jones) zijn. Frank en Eddie krijgen nu niet alleen de 2 agenten op hun dak maar ook de gevaarlijke Camastra. Daarnaast is Maxwells vriendin ook nog eens undercover in deze misdaadorganisatie. Oh ja…..en Frank wil ook nog uit de business stappen, omdat hij een serieuze relatie heeft.

Met de juiste instelling is Ambushed best een leuke film geworden. De film ziet er ondanks het zeer lage budget gelikt uit. Het probleem is alleen dat de film niet echt een richting weet de kiezen. We volgen diverse karakters die ongeveer evenveel screentime hebben. Degenen die hier tussenuit springen zijn Gianni Capaldi (met zijn Schotse roots) en Randy Couture. Zei ik nu Randy Couture? Ja inderdaad, Couture speelt hier voor het eerst een degelijke rol en laat ook zien met deze rol goed overweg te kunnen. Tegen het einde van de film krijgt zijn karakter langzaam wat meer de overhand, wat de film best goed doet. Lundgren komt eigenlijk alleen opdraven voor zijn paycheck en doet eigenlijk niet meer dan observeren en hier en daar een trap of klap uitdelen. Maar wat hij moet doen doet hij goed en overtuigend. Zoals eigenlijk de hele cast wel.

Ambushed oogt goed en kijkt lekker weg. Met name door het kleurgebruik en het frisse uiterlijk. Soms is het verhaal wat langdradig (het allemaal veel korter verteld kunnen worden). Eigenlijk alleen maar respect voor wat deze crew heeft bereikt met het lage budget en de korte filmperiode.

Ambushed is een aardige actie film met veel coole gangsterpraat, mooie vrouwen, een lekkere soundtrack, ripdeals, en een vleug actie. Beter dan Blood Of Redemption. 2,5 ster

geplaatst op 11 januari 2014, 14:41 uur, permalink
Een leuke film kijkt lekker weg

avatar van PascaL
geplaatst op 13 januari 2014, 9:33 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Randy Couture doet zijn best. De rest is slaapverwekkend. Lekker skippen mocht je hem nog niet hebben gezien..

De post Expendales collabs zijn giga tegenvallers tot nu toe.. Het eindgevecht tussen Lundgren en Couture ziet eruit als een one shot one take.. de choreografie lijkt nergens op..

avatar van Drifter
geplaatst op 9 maart 2014, 22:00 uur, permalink
Slecht. Zonde van mijn tijd.

geplaatst op 9 mei 2014, 20:00 uur, permalink
Geen goede, maar desondanks toch een vermakelijk filmpje !

avatar van ramonbrenda
geplaatst op 7 juni 2014, 21:01 uur, permalink
redelijke actie film naar mijn mening beetje ingewikkeld verhaal en raar eind 2 sterren waard