MENU

1,74

Thriller

geregisseerd door John O. Hartman en Nicholas Mross
met Elisabeth Harnois, Val Kilmer en Diora Baird

Holly (Elisabeth Harnois) raakt verstrikt in een doofpot-affaire aangaande een lokaal psychiatrisch ziekenhuis. Iets of iemand wacht Holly op in dit vervallen gebouw. De hele stad doet echter erg mysterieus over het geheim dat dit gebouw met zich meedraagt.

avatar van madmax1
geplaatst op 9 maart 2013, 22:04 uur, permalink
Begin is redelijk,maar zak dan naar een slaapverwekkend peil, mysterie onwaardig
Acteren staat ook op een laag pitje,maar zijn we wel gewend van Val Kilmer met of zonder vals paarde staartje,miskleun.

avatar van 606
geplaatst op 12 maart 2013, 14:19 uur, permalink
Plot is helemaal niet bij deze film van toepassing, er is beetje doofpot maar niks geen mysterieus ziekenhuis of stadje.

avatar van jarno1975

geplaatst op 12 maart 2013, 14:37 uur, permalink
Vreemd, op imdb wordt ook over een psychiatrisch ziekenhuis gesproken.

Edit: En ook in de trailer komt dit naar voren. Heb je wel de goede film voor je?

geplaatst op 13 maart 2013, 17:44 uur, permalink
Onder de middelmaat helaas, het begin was goed maar vanaf je de tekst 3j later ziet verschijnen dan valt het in puin vind ik, op het einde is het nog een beetje leuk maar meer ook niet.
Er zat zeker meer in in deze film.

avatar van tattoobob

geplaatst op 15 maart 2013, 11:21 uur, permalink
Eentje om over te slaan ..

avatar van konynewortel
geplaatst op 23 maart 2013, 18:56 uur, permalink
Plotomschrijving klopt niet helemaal, verder was ie goed te doen.

avatar van XanderJ
geplaatst op 29 maart 2013, 16:01 uur, permalink
OMG!
Wat is er toch aan de hand met Val "Iceman" Kilmer?

avatar van Piratje
geplaatst op 5 april 2013, 6:38 uur, permalink
Zoals u ziet is het verhaal in drie lijnen verteld en werd toch nog een langdradige film gemaakt.
Eigenlijk een inhoudloze thriller die op geenenkel ogenblik echt spanning opwekt.
Alleen maar een kunstmatige spanning door geluid en beeld. Er was geen sfeer in te krijgen.
In het begin, met de schoolgebeurtenissen, gaf het pestgedrag tussen enkele leerlingen een aanzet van verwachting die helemaal niet verder liep.

En toen ontspoorde het helemaal met de ongeďnteresseerde sheriff die vaag zonder aandacht ingaat op een belangrijk feit. Ook nog slecht vertolkt door Val Klimer.
Een schijnbaar onbekend naoorlogs vervallen dorp waar maar enkele mensen wonen wordt in een bos weggestopt.

Een zielige vertoning van bijna 2 uur.
Bovendien is de regie een aaneenschakeling van duistere losse flashes van een zekere langdradige spanning door omgeving, geluiden en duisternis in een oud huis.

Meestal wacht ik het plot af om een film te beoordelen. Maar dit was eigenlijk een film zonder plot. Ineens gedaan. Voor de doden geen verdere aandacht of uitleg.

Een score in min kan niet. Dus net 0,5 is nog te veel voor dit Amerikaanse gedrocht. Pluspunten zijn helemaal niet op hun plaats.
Duidelijk een afrader.

geplaatst op 16 juni 2013, 21:33 uur, permalink
Redelijk voorspelbare "ok" film, niets meer en niets minder.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 29 juni 2013, 1:58 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Het begin was veelbelovend , maar evolueeerde naar een saai, enorm voorspelbare film. Inderdaad een scenario dat hoogstwaarschijnlijk bijeengeschreven is op een korte nacht.

Maar wat mij enorm stoorde was het verschrikkelijk slechte acteerwerk. Van het ene moment ging zus Holly van een in haar lot berustend meisje naar een verlossende engel door het zien van een schim en een paar schoenen. De 2 coole binken die de oorzaak waren, werden ineens de helpende handlangers en , alhoewel ze al hun hele leven lang in dat godvergeten gat woonden, gingen dan ook nog eens in haar verhaal geloven en hadden geen flauw idee dat haar broer wel eens in dat gehucht zou kunnen verblijven.
Haal er nog een ongeloofwaardig idee bij van een door de lokale bevolking in brand gestoken psychiatrische instelling , een wending van adoptatie en je weet al hoe de vork in de steel zit.

Uiteindelijk geen enkele verklaring en plots fini film

Ik wist trouwens niet dat val Kilmer zo wanhopig was om aan zo'n miskleun mee te doen !

Ik weet niet of er ooit een slechtere film kan gemaakt worden ... ik vrees het niet

geplaatst op 29 juni 2013, 19:26 uur, permalink
Het begon goed, maar zakte af, geen top, ook geen flop.

geplaatst op 30 juni 2013, 1:19 uur, permalink
Oké, het scenario kon beter. Maar zo slecht is deze film ook weer niet, prima vermaak voor een zaterdagavond. Heb véél slechtere films gezien. Begrijp de lage score (nu 1,8) dan ook niet helemaal.

avatar van blurp194
geplaatst op 1 juli 2013, 0:51 uur, permalink
Bah, wat een flutfilm.

Wat het vooral stuk maakt is de onlogica van het laatste halfuur. Formaline brandt niet, wat een onzin. En de tijdsprongen die er dan ook nog even gemaakt worden maken het verhaal ook nog eens extra warrig. Het idee zal wel geweest zijn om het nog even eng te maken. Jammerlijk mislukt.

Slecht acteren, ach, ik vond het wel meevallen. Zeker in het eerste uur of zo is het best een aardig filmpje, hoewel het natuurlijk jammerlijk mislukt als thriller of horror - het wordt tenslotte nergens eng of raadselachtig. Maar waar deze film aan ten onder gaat is aan een gebrek aan ambitie van de regisseur en de producent. De cameraman wil wel, de acteurs ook wel. Geef ze een verhaal en een behoorlijke regisseur. Dat mis ik echt - en de wil om er een behoorlijk einde aan te maken.

avatar van mansie3

geplaatst op 2 juli 2013, 14:28 uur, permalink
echt een spannende film,is zeker de moeite waard.

avatar van Smugmarty

geplaatst op 11 juli 2013, 20:11 uur, permalink
Niet kijken Val Kilmer heeft na de doors nooit ook maar een goede fdilm meer gemaakt

avatar van cor1946
geplaatst op 31 juli 2013, 22:08 uur, permalink