MENU

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Klaus Hüttmann
met Sienna Guillory, Clive Russell en Bill Paterson

Christopher Corwin, een familieman met een vrouw en twee jonge dochters, is eigenaar van een klein reclamebureau. Een rechtszaak die hij onlangs verloor heeft aangetoond dat de rijken en machtigen altijd winnen. Dat is de reden dat Christopher de website 'The List' opzet. Op deze website kunnen gebruikers corrupte individuen vermelden en punten geven. De lijst is bedoeld als een sociale correctie, maar tot zijn verbazing groeit de website uit tot een wereldwijd succes.

mart o
geplaatst op 9 juli 2013, 11:06 uur, permalink
Vrij veel losse eindjes en toch wel een mager uitgewerkt verhaal. Deze film zou mensen nog wel eens op ideeen kunnen brengen, al is het ook weer niet heel bijzonder.

geplaatst op 11 juli 2013, 1:22 uur, permalink
Ik heb hem uitgekeken en dat is een prestatie op zich! Het verhaal is zeer mager en zoals Mart o aangeeft is de uitwerking ook erg mager. Deze film lijkt niet op gang te komen en blijft een beetje hangen zonder echt spannend te worden. Alles in deze film is erg voorspelbaar zonder enige vorm van creativiteit. Dit is een B-film zoals er duizenden zijn gemaakt en na een paar dagen ben je hem totaal vergeten.

avatar van Pastaman
geplaatst op 11 juli 2013, 2:06 uur, permalink
zonde van je tijd -

avatar van Piratje
geplaatst op 12 juli 2013, 6:35 uur, permalink
Een rechtlijnig (te) eenvoudig uitgewerkt verhaal, zonder verrassingen, waarvan je zelfs het plot kunt aanvoelen. Ook al wordt er een zekere spanning opgebouwd mag je best een stukje missen.

De inhoud van deze film: "Een lijst van de grootste criminelen, waarop men kan stemmen" een aardig idee om in een veel beter script uit te werken.
Verder blijft de huidige digitale vooruitgang zo evolueren tot men misschien op een gevaarlijk kruispunt komt waar de mens nadelen van zal ondervinden. Zelfs zonder tegenhouden aan?

In deze film komen enkele eigenaardigheden voor waarop ik geen antwoord kan geven. Evenmin op de aanleiding om deze site op te zetten komt me erg vreemd over. Velen kunnen betere voorbeelden geven om zo'n idee op te starten.
De regie laat te wensen over en wordt zelfs met de enkele ingevoegde trucs naar beneden gehaald.

De cast is zwak en de acteurs komen vrij ongeloofwaardig en slordig over.

3,0* en toch de moeite om eens gezien te hebben. Zeker geen topper. Gewoon een avondje film.

avatar van blurp194
geplaatst op 19 juli 2013, 20:03 uur, permalink
Een paar leuke ideetjes. Het basisgegeven is wel aardig gevonden, de reactie op hoe dat dan verloopt ook wel. En er zitten wel wat grappige beelden in ook wel. Daar tegenover staat dan wat tweederangs acteerwerk, en een verhaal dat van begin tot eind eigenlijk nergens geloofwaardig of spannend wordt. Het totaal telt op tot een vrij trieste TV-film - als je dit in de bios zou zien zou je je geld terug vragen.

geplaatst op 22 juli 2013, 21:15 uur, permalink
zeer saaie en slecht uitgewerkte film... knap als je hem uit kan kijken

avatar van breedbeeld
geplaatst op 12 augustus 2013, 14:04 uur, permalink
Aardig gegeven, boring uitgewerkt.

geplaatst op 7 september 2013, 18:34 uur, permalink
Pffffffffff wat een slappe hap zonde van je tijd ik kijk alles maar zelfs voor mij is dit 3x nix

geplaatst op 6 oktober 2013, 19:19 uur, permalink
ja een zeer slappe hap

avatar van Zeriel
geplaatst op 19 december 2013, 12:50 uur, permalink
Over deze film zijn we het iig eens; bagger.

avatar van cor1946
geplaatst op 20 februari 2014, 11:56 uur, permalink
Wat erg, dit is niet om aan te zien, na 1 uur(hoe hou je het vol) afgezet.

avatar van Drifter
geplaatst op 22 juli 2014, 21:24 uur, permalink
stemmen zonder uit te kijken?
Maar het is idd een hele langzame film waarbij alleen het idee van de site origineel is.