MENU

1,44

Drama / Horror

geregisseerd door Christopher Roosevelt
met Kayla Ewell, Richard Kohnke en Ashlee Brian

Zes schoolvrienden verenigen zich voor een weekendje weg. Een terroristische aanslag in een nabijgelegen stad infecteert een groot deel van de bevolking met een dodelijk virus, dat hondsdolheidssymptomen veroorzaakt. Een aantal geïnfecteerden valt het landgoed binnen waar de vrienden met vakantie zijn. Zullen ze het overleven?

avatar van tattoobob

geplaatst op 9 december 2012, 11:41 uur, permalink
Hmmmm mijn intresse is nog niet gewekt!! :N

avatar van jarno1975

geplaatst op 14 mei 2013, 23:24 uur, permalink
DVD release 30 juli 2013.

avatar van mcdaktari

geplaatst op 6 juli 2013, 23:43 uur, permalink
Het lijkt me zoiets als The Walking Dead te zijn en dat vind ik een geweldig goeie serie. The Demented zal wel niet zo goed zijn maar ik wil er toch graag naar kijken, wie weet.

avatar van SaNDuTjE

geplaatst op 8 juli 2013, 14:42 uur, permalink
Ziet eruit als een lekkere no-brainer zombiefilm waar je je niet druk hoeft te maken over het plot, acteurs of camerawerk

avatar van Shinobi
geplaatst op 10 juli 2013, 21:43 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Meer gekeken omdat ik fan ben van zombies, maar dit is 'm toch niet helemaal geworden.

De cast komt op momenten erg amateuristisch en irritant over, je ziet ze ook geregeld soort van zenuwachtig in de camera kijken. Alleen Kayla Ewell deed het nog wel aardig.

Gedurende de film gebeurt er dan ook niks noemenswaardig, er zitten teveel rustige momenten in de film waarin er vrijwel niks gebeurt met dialogen die nergens over gaan. Voor een film waarin het om zombies draait, zijn deze helaas te verwaarlozen. Ze zien er totaal niet eng uit en helaas zijn er voor rennende zombies gekozen i.p.v. langzame zombies. Al is het voor deze film misschien wel beter geweest, omdat je als kijker zo weinig meekrijgt van de generieke zombies. De zombies zijn trouwens wel opvallend lenig, hoe ze over bepaalde objecten heen springen...

Voor de gore moet je al helemaal niet naar deze film kijken, het was opvallend bloedeloos. Ondanks dat er een scène inzit waarin de zombies zich te goed doen aan een mens...

Het einde sloeg ook als een tang op een varken, je maakt me toch niet wijs dat je als helicopter piloot alleen maar gaat landen om vervolgens te zeggen dat er geen plek meer is.

Al met al een erg matige en bloedeloze amateuristische horror. Alleen kijken als je echt tijd teveel hebt, want er zitten maar een paar spaarzame momenten en (cheap) scares in die wel aardig zijn.

Kleine 2,0 sterren.

geplaatst op 12 juli 2013, 22:44 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Van kwaad naar erger.

Zo'n film ... zit je te kijken en denk je bij jezelf "dit kan ik ook wel maken ondertussen". En volgens mij is de regisseur er ook zo aan begonnen. De film is een samenraapsel van 100 soortgelijke films, maar dan zonder rode draad in stijl of logica. Gewoon bekende hooks, momenten en technieken knip-plak bij elkaar om een simpel, semi-amateuristisch horrorfilmpje te draaien.

Soms komt Roosevelt er mee weg. Soms een scene, soms een enkel shot, soms zelfs maar één enkel element binnen een shot, maar er valt wel iets van te maken als hij nog een hoop kan bijleren. Deze film is dan vooral een voorzichtig begin, maar er is echt teveel verkeerd mee om goed te zijn.

Begint valt nog aardig mee, buiten het slechte acteerwerk en wat goedkope sfx. Laatste half uur is echter een martelgang van onbedoeld grappige situaties. Zo trekken ze met volle verstand naar een dorpje, terwijl ze weten dat het hier om een overdraagbare ziekte gaat (lekker veel volk daar), zo zitten ze in de wagen (probleem) en raken ze van de weg af omdat ze uitwijken voor een kindzombie (!), zo komen ze uiteindelijk op hun eindpunt aan, maar vliegt de helikopter weg. Blijkt het volgende pick-up point aan de overkant van de straat (?), gaan ze ook echt daar naartoe terwijl de helikopter hen op hun huidige lokatie ook wel had gezien. Komen ze eindelijk daar aan, landt dat ding om hen te vertellen dat er geen plaats meer is
. Je houdt het serieus bijna niet voor mogelijk.

Een paar keer doorprikt de film wat clichétjes. Zo sterft die zwarte kerel niet als eerste en is er geen knip en plakwerk nodig om de zombies in de buurt te houden, al gebeurt het omgekeerde wel ... terwijl de zombies een hobbelend en strompelend groepje carcrashoverlevenden al lang had moeten oprapen, blijven ze magisch genoeg voor de meute uit.

Een continuiteitsfout of dommigheidje om bestwel is één ding, maar deze film zit echt vol onzin, terwijl het allemaal nogal serieus wordt aangepakt. Mist een hoop, af en toe een glimps van potentieel, maar buiten de hardcore fans is dit gewoon weer eentje om te vermijden.

geplaatst op 26 juli 2013, 16:41 uur, permalink
Dit was tenenkrommend slecht. Ik heb me het overgrote deel van de film alleen maar lopen ergeren aan acteerprestaties, de hysterische meiden, de groep die letterlijk ALLES verkeerd deed wat je kon doen. De vergelijking met wat realistischere films en series in het zelfde genre zoals 28 days later of Walking Dead gaan echt totaal niet op.

Dit is een voorbeeld voor het moment van dat ALS er ooit in het écht een zombie apocalyps uitbreekt, hoe het dus niet moet...

avatar van Owyn
geplaatst op 12 augustus 2013, 0:26 uur, permalink
Dit is, denk ik, de meest slechte zombie film die ik tot nu toe ooit heb gezien. Na ongeveer 10 minuten zat ik al te twijfelen of ik hem überhaupt wel af wilde zien.
Ontzettend slechte dialogen, belachelijke acteurs/actrices en onlogische gebeurtenissen.

Nou hebben de meeste matige zombiefilms de nodige gore om er een extra sterretje uit te halen, maar ook dat was hierin niet te vinden.

geplaatst op 2 september 2013, 16:29 uur, permalink
Al veel slechtere gezien het valt allemaal nog wel mee.

avatar van tal1b
geplaatst op 3 september 2013, 23:12 uur, permalink
slechter dan dit kan bijna niet

geplaatst op 6 september 2013, 0:46 uur, permalink
Aangezien mijn vriendin een aangeboren talent heeft om de meest waardeloze films uit te kiezen, kon t niet anders dan dat we deze ook zouden gaan zien.

En ik moet zeggen dat deze film wel de allerslechtste is die ze ooit heeft gekozen!

Mijn god wat een slecht verhaal en wat een verschrikkelijke acteurs. Vooral die snol met die lange benen! Het is alles behalve een horror! Ik zelf zou hem in de komedie genre plaatsen.

Gewoon een verschrikkelijke film dus.

avatar van tal1b
geplaatst op 6 september 2013, 20:32 uur, permalink
Diisorder schreef:

_O^ Toch maar mee gaan he

geplaatst op 14 september 2013, 22:55 uur, permalink
veel gescheeuw maar weinig wol toch bij vlagen nog wel spannend en een scene die lijkt op een scene van de zusters uit silent hill 5 je maar geen hoogvlieger voor mij er zijn er wel 10 die beter zijn in dit genre

avatar van henkula

geplaatst op 17 september 2013, 17:40 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Onderhond schreef:

In mijn versie zat er een meerkeuze vraag aan het einde. Neemt niet weg dat het geen goede film is, maar ik ben het met stinissen eens, er zijn veel slechtere films. Dat wil zeggen, tussen slecht en slecht is er nog een verschil. Een kleine tik op de vingers.

avatar van Noodless
geplaatst op 26 oktober 2013, 10:24 uur, permalink
Het eerste gedeelte is nog best te doen , maar dan gaat het inderdaad van kwaad naar erger.
Zolang ze het bij het huis waren, zaten er nog voldoende elementen in om je te vermaken. Eénmaal dat ze naar het dorp gaan, is het helemaal om zeep omwille van de vele onzinnige gebeurtenissen in het verhaal die hier al meermaals aan de kaak werden gesteld. 4/10

juhnzun
geplaatst op 16 november 2013, 22:46 uur, permalink
Als het niet vanwege de laatste twee minuten was geweest
Zou dit een zeer aardige film geweest zijn

avatar van Lucitair
geplaatst op 25 mei 2014, 17:54 uur, permalink
Oeff het einde was echt onnodig.