MENU

The Wolverine (2013)

3,02

Actie / Sciencefiction
126 minuten / 132 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Mangold
met Hugh Jackman, Tao Okamoto en Will Yun Lee

In “The Wolverine” bevindt Logan, de eeuwige krijger en buitenstaander, zich in Japan. Daar zal het staal van een samoerai botsen met het 'adamantium' van Logans klauwen, wanneer deze laatste het moet opnemen tegen een mysterieuze figuur uit zijn verleden in een epische strijd die hem voorgoed zal veranderen.

avatar van MRDammann
geplaatst op 27 maart 2014, 11:23 uur, permalink
De tweede spin-off van X-Men en voor de tweede keer gaat het over the Wolverine. Wolverine is een heel interessant personage, wat helaas niet te zien was in de eerste spin-off. Dit deel is echter veel en veel beter. Veel interessanter verhaal, maar vooral ook meer, explicieter geweld. Dat doet de film goed. Een hele spannende finale doet de rest.
Een leuk opwarmertje voordat het geweld met alle X-Men weer gaat losbarsten, waar ik heel veel zin in heb!

avatar van galaxydriver32
geplaatst op 7 april 2014, 17:31 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik vond dat Viper-mens zoooo cool!!!!

avatar van Fryce
geplaatst op 18 april 2014, 23:36 uur, permalink
Gewoon lekker!

avatar van El ralpho
geplaatst op 15 mei 2014, 13:38 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Strike your claws!

Veruit het populairste personage van de x-men populatie gaat hier voor de tweede keer solo, wat inhoudt dat Jackman wederom zijn klauwen voor zichzelf mag laten spreken. Dit pakt redelijk uit, maar veruit het grootste mankement is hier de speelduur die gewoon veel te lang is voor een verhaal wat maar weinig om het lijf heeft.

ik heb het hier met name over de eerste helft, die erg uitgesponnen aanvoelt en veel compacter had gemogen. Japan als setting spreekt mij ook totaal niet aan en er gebeurt in de eerste helft gewoon veel te weinig om de interesse gewekt te houden. Waar je sommigen kritiek hoort hebben op de finale vond ik dit juist het moment waarop de film terugsloeg, en waar mijn doorzettingsvermogen dan ook dubbel en dwars beloond werd. Wel een kritiek puntje vind ik de censuur die soms een beetje scheef is. Zo zie je enerzijds vijanden in een machine terecht komen waarvan er enkel een plas bloed overblijft, maar anderzijds zie je de klauwen van Logan, amper schade aanrichten bij de vijanden zelf. Het blijft Marvel ( en dus komt er zo min mogelijk bloed voorbij) maar bij een personage zoals de Wolverine zou dit toch echt wel wat meer mogen, zeker ook omdat deze titel is gekeurd voor 16 jaar en ouder.

Er komen in finale echter vermakelijke en sterke actiemomenten voorbij wat ook mede mogelijk wordt gemaakt vanwege het feit dat Logan hier ook weer volledig op krachten is. het is alleen jammer dat het allemaal zo lang moet duren voor je op dit punt aanbeland bent en het verhaal tot op dit punt niet genoeg weet te boeien en een beetje nietszeggend is, net zoals de vijanden waar Logan gedurende de speelduur door belaagd word. Het personage van Svetlana Khodchenkova trok de aandacht wel, maar het duurt behoorlijk lang voor je als kijker meer van haar te zien gaat krijgen. daarbij bleven de rollen van Tao Okamoto en Rila Fukushima ook niet echt hangen. Famke Janssen komt als Jean Grey ook nog even voorbij, maar haar rol voelt eigenlijk een beetje overbodig.

Onaardig is het allemaal niet, maar de film wordt met name gered door zijn finale omdat met name de opstart een beetje makjes en met momenten zelfs ronduit saai is. De scené tijdens de aftiteling maakte mij wel alvast nieuwsgierig naar de nieuwste telg binnen de x-men reeks: days of future past.

avatar van Rvdz
geplaatst op 25 mei 2014, 14:30 uur, permalink
Is die extended cut ook ergens in Nederland verkrijgbaar?

avatar van marvelfreak85
geplaatst op 26 mei 2014, 14:22 uur, permalink
Rvdz schreef:
Is die extended cut ook ergens in Nederland verkrijgbaar?

Ja ik heb hem zelf bij Media markt gekocht zo'n special edition heb je de normale op dvd en de extended cut op blu-ray

avatar van Koerok
geplaatst op 28 mei 2014, 22:43 uur, permalink
Wolverine en anderhalve mutant in Japan. Who cares?
Het minste deel in de hele reeks.
Het meest boeiende was nog wel de scene halverwege de end-credits...

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 7 juni 2014, 0:41 uur, permalink
Wolverine blijft in mijn ogen één van de meest intrigerende personages van de X-men. Jammer genoeg is het verhaal van The Wolverine film te slap om de (te) lange speelduur te blijven boeien. Ondanks het feit dat Hugh Jackman een uitstekende Wolverine is kwam de film nooit op hetzelfde niveau als zijn acteerwerk.

Natuurlijk zitten er wel een paar toffe actiescenes in, maar ook hier verloor ik meer dan eens het overzicht door het chaotische camerawerk. Zonde, want Japan (en de samoerai's) leent zich bij uitstek voor vechtscenes.

Niet gebracht wat ik ervan verwacht had maar toch een voldoende. En uiteraard de aftiteling ook even blijven kijken. Het blijft toch Marvel

6/10 (IMDB)

avatar van Rodger
geplaatst op 10 juni 2014, 0:06 uur, permalink
Goeie vlotte actie film...
3.5***

avatar van Parisa
geplaatst op 11 juni 2014, 0:42 uur, permalink
X-men en Japan. Een leuke combi. Me likey. Of toch niet?
Jawel. Toch wel. Al is het verhaal hier niet bijzonder te noemen. We volgen hier Wolverine die nog maar eens een film met zijn eigen naam heeft gekregen. Zolang dat verhaal dus enigszins vermakelijk is geschreven kan ik me meestal ook wel vermaken met de X-men.

Positief was het dat het niet alleen maar bestaat uit actie. Als je hem zou spitsen tussen scenes met en zonder actie kom je volgens mij wel enigszins gelijk uit. Het zou ook jammer zijn om daarop te steunen bij de X-men, die, vind ik sinds vroeger, best wel wat achtergrond hebben gekregen. Al valt het nu wel mee met het in het verleden van Wolverine vroeten. Maar dan heb je altijd de verschillende karakters van de X-men nog. Hoewel je dat ook kan zien als een soort boyband ding voor de verkoop, maar met X-men vreet ik dat dan toch wel.
Japan geeft weer een leuke backdrop voor dit verhaal. Ik mag hun invloed altijd wel. Of het nu alleen bestaat uit cliches of meer dan dat. Hier gaan ze niet veel verder dan wat er standaard wordt geboden als het om Japan gaat en ik vind dat eigenlijk wel jammer. Maar het voldoet net.
Dat geldt eigenlijk ook voor de rest van het verhaal met de lovestory en wat Wolverine in deze film voor taken heeft. Het voldoet net. Maar ik had graag wat boeienders gezien.

Jackman zit nog steeds lekker in zijn rol. Ik moet steeds meer moeite doen om hem los te zien van zijn karakter. Al moest ik een ander wel even uitleggen wie hij speelde in Les Mis, zodat daar ook het kwartje viel. Geen vuurwerk wat de film naar een hoger niveau had kunnen tillen. Hij leek gewoon op zijn gemak. Misschien iets te op zijn gemak.
Verder viel Fukushima me positief op. Niet alleen door haar knalrode haar, maar ze heeft wel iets en zette een prettig karakter neer in deze film.
De rest van de cast speelde op het niveau van het verhaal van deze film.

geplaatst op 11 juni 2014, 10:14 uur, permalink
Aardige film waarin Wolverine naar Japan afreist om een oude vriend uit de oorlog te bezoeken. Deze zoveelste superheldenfilm blinkt zeker niet uit in originaliteit of vernieuwing. Echter kijkt het wel gemakkelijk weg en ziet de film er gewoon goed uit. Ook nog een aardig verhaal dat niet leunt op non-stop actie. Een goeie 3.0 sterren.

geplaatst op 11 juni 2014, 10:59 uur, permalink
Dat Jackman zich nog leent voor dit soort boutregisseurs met hun schijtscenario's.

Het verhaal van Wolverine in Japan is zo simpel en eenvoudig te verfilmen. Maar nee hoor, de heer Mangold (hij heet gewoon Goldman van zijn achternaam, maar dat vond ie waarschijnlijk te glibberig en gladjakkerig overkomen) gaat het even VEEL INGEWIKKELDER MAKEN!

En verkracht zo de hele film. De Silver Samurai is gewoon een doodgewone samurai met mutantenkrachten, geen professor in een ROBOTPAK!

En vanwaar die neiging om alle personages door elkaar te halen? Alsof je een Superman-film maakt waarin Lois Lane de dochter is van Lex Luthor en Darkseid de oom van Superman.

avatar van Decec
geplaatst op 29 juni 2014, 13:26 uur, permalink
Uitstekend actie/avontuur/sf/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Hugh Jackman speelt goed...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heerlijk genoten...

geplaatst op 2 juli 2014, 20:38 uur, permalink
Aardige vermaak film, maar voegt niks toe aan de overige x man films..

avatar van MadMekx
geplaatst op 23 augustus 2014, 20:50 uur, permalink
Decec schreef:
Uitstekend actie/avontuur/sf/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Hugh Jackman speelt goed...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heerlijk genoten...
'

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik heb hem in 3D thuis gekeken. Heel mooi.

avatar van Confusie

geplaatst op 24 augustus 2014, 20:34 uur, permalink
Minste X-Men gerelateerde film die ik heb gezien. Duurde veel te lang en werd pas tegen het eind een beetje interessant.

En dan ook echt maar een beetje.

avatar van Rickyman
geplaatst op 26 augustus 2014, 14:47 uur, permalink
Inderdaad.
De special-effects, beeldkwaliteit en geluid zijn weer geweldig,
maar het verhaaltje is gewoon te mager en daardoor een hele langdradige, saaie film geworden.
De eerste delen vond ik erg vermakelijk, maar het wordt nu onderhand toch wel uitgemolken, niet.